تنها روش برای پاک کردن تاتو یا خالکوبی لیزر است!

دکتر فرهاد هوشیدری؛ پزشک پوست و مو و زیبایی: در اکثر مواقع دیده شده شخص در کوتاه‌ترین زمان حتی همان روز خالکوبی از انجام این کار پشیمان شده و درصدد پاک کردن آن بر می‌آید و وجود خالکوبی به‌صورت معضلی روحی و روانی برای شخص تبدیل می‌شود.

دکتر فرهاد هوشیدری؛ پزشک پوست و مو و زیبایی:

در اکثر مواقع دیده شده شخص در کوتاه‌ترین زمان حتی همان روز خالکوبی از انجام این کار پشیمان شده و درصدد پاک کردن آن بر می‌آید و وجود خالکوبی به‌صورت معضلی روحی و روانی برای شخص تبدیل می‌شود.

با ظهور لیزر در حوزه پزشکی به‌ویژه در پوست و زیبایی، موضوع درمان خالکوبی و محو کردن کامل تاتو توسط لیزر، تمام درمان‌های مرسوم (جراحی، سوزاندن با اسید یا با محلول‌های شیمیایی و گذاشتن سیر روی آن و تراشیدن و…) را تحت‌تاثیر قرار داده و در حال حاضر بیش از دو دهه است که نخستین انتخاب برای درمان قاطع و موثر خالکوبی و تاتو، لیزر است.

انواع لیزرهایی که برای این اقدام درمانی به‌کار گرفته می‌شوند عبارتند از:

1- لیزر  Q-Switched ND:YAG

2-‌‌  لیزر فراکشنالCO2

3- ‌‌لیزر‌ Q-Switched Rubby که به‌خاطر هدف قرار دادن دقیق رنگدانه‌ها نتایج بسیار جالبی را ارائه کرده است.

مراقب باشید، پاک کردن تاتوی این دسته از افراد باید با دقت بیشتری انجام شود:

– اگر فرد تحت درمان با قرص راکوتان باشد

– کسانی که خود را برنزه کرده باشند

– افراد دارای تیپ پوستی 5 و 6 (خیلی تیره و سیاهپوست)

– افراد دارای رنگدانه‌های مشکوک مانند وجود خال‌های مشکوک سرطان در بدن

– افراد دچار بیماری لوپوس اریتماتو

– افراد دچار بیماری روحی، روانی (سایکورز)

– افرادی که نسبت به فلزات همچون آهن حساسیت داشته که قبل از درمان توسط لیزر باید تست حساسیت از آنان به‌عمل آید.

لازم به ذکر است این موارد به‌طور قطعی مانع انجام لیزر نیستند و فقط جنبه احتیاط باید رعایت شود.

پاک کردن تاتوهای دو و چندرنگ:

هم‌اکنون با دستیابی به تکنیک‌های جدید در استفاده از دستگاه‌های لیزری امکان پاک کردن تاتوهای چند‌رنگ و چند‌لایه در یک جلسه فراهم شده است و تعداد معدودی پزشکان باتجربه در جراحی‌های لیزری می‌توانند این‌گونه تاتوها و خالکوبی‌ها را با تکنیک‌های خاص و بدون عارضه پاک کنند. مفتخریم که تاکنون  صدها مراجعه‌کننده با تاتو و خالکوبی دو رنگ و چندرنگ داشته‌ایم که در یک جلسه و با جراحی لیزری که حدودا یک تا دو ساعت طول می‌کشد از شر آن خلاص شده‌اند و رضایت کامل داشته‌اند، لذا جای امیدواری و مسرت است که دیگر خانم‌ها جهت پاک کردن تاتوهای ابروی خود نیازی به صرف مدت طولانی و مراجعات مکرر ماهانه ندارند و انواع تاتوها در هر شکل و در هر ناحیه را می‌توانند در یک جلسه پاک کنند و از شر آن خلاص شوند.

در این روش پس از بی‌حسی موضعی و بدون بیهوشی در مدت یک الی دو ساعت اقدام به پاک کردن تاتو و خالکوبی شده و بیمار با حال عمومی خوب با پانسمان از مرکز خارج و به زندگی عادی خود برمی‌گردد.

مراقبت‌های بعد از عمل بسیار ساده و به‌شرح ذیل است:

– پاک کردن تاتو چند لایه ابرو در یک جلسه

تا مدت دو الی سه روز با پماد مناسب که توسط پزشک تجویز می‌شود محل زخم سطحی پانسمان می‌شود.

از روز دوم فرد می‌تواند استحمام داشته باشد و پس از شست‌وشوی کامل زخم مجددا روز آن‌را پماد زده و پانسمان کند.

از روز سوم تا چهارم روی زخم بسته شده و مختصر قرمزی به‌جا می‌ماند که می‌توان روی آن‌ را با کرم پودر پوشاند.

– قرمزی آن به‌مرور کمرنگ شده و نهایتا همرنگ پوست اطراف می‌شود. در مدتی پس از اقدامات لیزر سعی کنید زیاد درمعرض نور آفتاب نباشید تا قرمزی زیاد طول نکشد و پوست شما آسیب نبیند.

تاتو‌های کرم‌رنگ و سفید‌رنگ و سیاه‌رنگ ابرو همگی در یک جلسه پاک می‌شوند.

دکتر فرهاد هوشیدری دانشآموخته دانشگاه علومپزشکی اصفهان و دکترای حرفه‌ای طب هستند و در سال1372 فارغ‌التحصیل شدند. وی دوره‌های آموزشی زیر را گذرانده است:

دوره‌های لیزر و اخذ گواهینامه مربوطه تحت‌نظر دکتر فرانچسکو مارانگونی از مراکز درمانی  معتبر ایتالیا، دوره‌های لیزر و اخذ گواهینامه‌های مربوطه از کلینیک و مرکز پزشکی مونیخ (آلمان) وابسته به دانشگاه پزشکی مونیخ زیرنظر پروفسور دروسنر، دوره‌های متعدد درمان‌های پوستی با استفاده از لیزر تحت‌نظر سازمان نظام پزشکی ایران، دوره‌های متعدد مراقبت‌های حرفه‌ای پوست و مو تحت‌نظر سازمان نظام پزشکی ایران، شرکت در سمینارهای برگزار شده توسط انجمن لیزر پزشکی ایران،‌ دوره‌های مختلف کاشت موی طبیعی در انجمن جراحان ایران، دوره تکمیلی کاشت موی طبیعی در واحدهای دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بیش از 22‌سال تجربه موفق طبابت است. 

شما می‌توانید برای ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188649133

02188659860

آدرس: تهران – بالاتر از میدان ونک -ابتدای بلوار میرداماد – جنب برج اسکان – پلاک 367 – طبقه منفی یک- کلینیک میرداماد

وب سایت:  

www.dr-houshidari.com

www.houshidari.com

clinicmirdamad

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سعید

سعید

1395-11-21 - 15:32 پاسخ

تاتو برای خانم ها خیلی زیبایی میاره و آقایون هم استفاده می کنند . من خودمم تتو سه بعدی دارم موقع ورزش بهم روحیه میده. تو سایت مطالب جالب و خوندنی دیدم. پیشنهاد میکنم شما هم بخونید اگه دوست داشتید