دو گروه دستگاه برای جوان‌تر شدن پوست وجود دارد!

دکتر فرهاد هوشیدری؛ پزشک پوست و مو و زیبایی: یکی لیزرهای قوی که تابش اشعه لیزر روی پوست باعث ‌لایه‌برداری عمیق و درواقع برداشتن لایه ‌سطحی و قسمتی از لایه میانی پوست می‌شود و به‌دنبال آن سطح پوست قرمز و مختصری هم زخم می‌شود و به‌طور طبیعی پوست شروع به ترمیم و جوانه زدن می‌کند تا زخم سطحی پوست بهبود یابد لذا پوستی که تشکیل می‌شود جوان‌تر و شاداب‌تر است و کلاژن‌های آن مستحکم‌تر و بهتر است، لذا این نوع لیزرها بسیار موثر هستند.

دکتر فرهاد هوشیدری؛ پزشک پوست و مو و زیبایی:

پوست انسان مانند یک لباس می‌ماند به‌طوری که با افزایش سن قوام و شکل ظاهری تغییر پیدا می‌کند به‌صورتی که پوست به‌تدریج تیره‌تر می‌شود و چین و چروک ‌ظریف به‌خصوص در ناحیه اطراف چشم و پیشانی و دور دهان ایجاد می‌شود و با گذر زمان و افزایش سن هم این حالات شدیدتر می‌شود و پوست شل‌تر و افتاده‌تر می‌شود و حالت ارتجاعی ‌خودش را از دست می‌دهد. این تغییرات کاملا تدریجی و مرموزانه است، به‌طوری که شخص شاید  خیلی متوجه این تغییرات نشود البته بعضی  مواقع تغییرات پیری زودتر و سریع‌تر ایجاد  می‌شود. 

یکی لیزرهای قوی که تابش اشعه لیزر روی پوست باعث ‌لایه‌برداری عمیق و درواقع برداشتن لایه ‌سطحی و قسمتی از لایه میانی پوست می‌شود و به‌دنبال آن سطح پوست قرمز و مختصری هم زخم می‌شود و به‌طور طبیعی پوست شروع به ترمیم و جوانه زدن می‌کند تا زخم سطحی پوست بهبود یابد لذا پوستی که تشکیل می‌شود جوان‌تر و شاداب‌تر است و کلاژن‌های آن مستحکم‌تر و بهتر است، لذا این نوع لیزرها بسیار موثر هستند و البته کاربرد این لیزرها در چروک‌های عمیق دور چشم و دور دهان و طرفین صورت است و روی چروک‌های اخم و پیشانی که علت آن انقباضات عضلانی است، تاثیری ندارد و در این مورد تنها راه همان تزریق بوتاکس است.

لیزرهایی که در جوانسازی به‌کار می‌روند انواع مختلف دارند:

– سیستم لیزرCo2فراکشنال:  اقدام به لیزر ناحیه سطح تا درم به‌صورت نقطه‌ای کرده و با این روش یک لایه‌برداری مختصر در سطح صورت می‌گیرد و در عمق درم کلاژن‌سازی انجام می‌شود.

– سیستم لیزر اربیوم: اقدام به لایه‌برداری عمیق کرده و عوارضی مثل اسکار آکنه و چین و چروک عمیق را هم صاف می‌کند.

 – دستگاه‌های رادیو فرکوئنسی یاRF‌‌‌که بدون لایه‌برداری امواج صوتی را به زیر پوست و لایه درم ارسال می‌کنند و با گرم کردن این ناحیه منجر به افزایش متابولیسم و سوخت‌وساز این سلول‌ها شده و باعث تولید رشته‌های کلاژن جدید و استحکام و سفت شدن و کاهش چین و چروک می‌شود.

دستگاه‌هایی که با سیستم رادیو فرکوئنسی یا امواج صوتی کار می‌کنند به مرور زمان دچار تغییرات و تنوع شده و انواع مختلف این دستگاه‌ها دراختیار پزشکان قرار گرفته است.

– یک نوع این دستگاه‌ها مانند دستگاه‌های سونوگرافی با حرکت روی پوست بدون هیچ عارضه‌ای این کار را انجام می‌دهد.

 – نوع دوم این دستگاه‌ها RF فراکشنال است که با عبور تعدادی سوزن به داخل پوست و ناحیه درم و انتقال امواج به‌طور مستقیم به این ناحیه بدون اینکه در بیرون پوست عوارضی دیده شود، باعث تحریک سلول‌ها و ساخت کلاژن جدید در درم شده و هدف جوانسازی را برآورده می‌کنند. البته بی حسی موضعی با پماد هیچ‌گونه دردی ندارد.

– نوع بعدی این دستگاه‌ها که هایفو (Hifu) نامیده می‌شود و جدیدتر هست باز هم بدون سوراخ کردن پوست از روی پوست امواج را به ناحیه‌ای به‌نام اس‌مس (Smas) انتقال داده و باعث ایجاد تغییرات لازم و بالا رفتن متابولیسم و سوخت‌وساز درم و چربی زیر پوست شده و تغییرات جوانسازی را موجب می‌شود.

انتخاب دستگاه به عوامل مختلف بستگی دارد که پزشک با رویت بیمار و بررسی وضعیت وی، پیشنهاد مناسب را به او می‌دهد و بیمار در انتخاب راه درمان می‌تواند از مشاوره پزشک مربوطه بهره‌مند شود.

دکتر فرهاد هوشیدری دانشآموخته دانشگاه علومپزشکی اصفهان و دکترای حرفه‌ای طب هستند و در سال1372 فارغ‌التحصیل شدند. وی دوره‌های آموزشی زیر را گذرانده است:

دوره‌های لیزر و اخذ گواهینامه مربوطه تحت‌نظر دکتر فرانچسکو مارانگونی از مراکز درمانی  معتبر ایتالیا، دوره‌های لیزر و اخذ گواهینامه‌های مربوطه از کلینیک و مرکز پزشکی مونیخ (آلمان) وابسته به دانشگاه پزشکی مونیخ زیرنظر پروفسور دروسنر، دوره‌های متعدد درمان‌های پوستی با استفاده از لیزر تحت‌نظر سازمان نظام پزشکی ایران، دوره‌های متعدد مراقبت‌های حرفه‌ای پوست و مو تحت‌نظر سازمان نظام پزشکی ایران، شرکت در سمینارهای برگزار شده توسط انجمن لیزر پزشکی ایران،‌ دوره‌های مختلف کاشت موی طبیعی در انجمن جراحان ایران، دوره تکمیلی کاشت موی طبیعی در واحدهای دانشگاه علوم پزشکی ایران و دارای بیش از 22‌سال تجربه موفق طبابت است. 

شما می‌توانید برای ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188649133

02188659860

آدرس: تهران – بالاتر از میدان ونک -ابتدای بلوار میرداماد – جنب برج اسکان – پلاک 367 – طبقه منفی یک- کلینیک میرداماد

وب سایت:  

www.dr-houshidari.com

www.houshidari.com

clinicmirdamad

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ