ترفندهایی برای داشتن شکم صاف

mousavi
کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنا فیت: شاید تصور کنید داشتن شکم صاف، غیرممکن است. احتمالا هر روز کمی ورزش های تکراری انجام می دهید و وقتی به نتیجه نمی رسید، کاملا مأیوس می شوید، اما باید بگویم که داشتن شکم صاف درنتیجه خوب خوردن، حفظ وضعیت مناسب بدن و ورزش های مخصوص هسته بدن است.

کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنا فیت:

شاید تصور کنید داشتن شکم صاف، غیرممکن است. احتمالا هر روز کمی ورزش های تکراری انجام می دهید و وقتی به نتیجه نمی رسید، کاملا مأیوس می شوید، اما باید بگویم که داشتن شکم صاف درنتیجه خوب خوردن، حفظ وضعیت مناسب بدن و ورزش های مخصوص هسته بدن است. نه تنها داشتن شکم صاف، بدن شما را زیباتر می کند، بلکه به قدرت و حرکت بهترتان نیز کمک خواهد کرد.

حال بهتر است به مواردی که به سفتی و تقویت ماهیچه های شما کمک می کند، بپردازیم. این ۷حرکت، فراتر از تمرین های تکراری دراز و نشست هستند.

۱- ورزش پیلاتس انجام دهید

پیلاتس برای داشتن یک شکم بدون چربی بسیار مفید است، چراکه بر قسمت عرضی شکم شما تمرکز دارد و موجب تخت شدن شکم و حفظ سلامت کمر می شود. می توانید برای انجام این ورزش به کلاس های پیلاتس بروید یا آن را به صورت آنلاین از اینترنت دریافت کنید. مطمئنا پس از انجام حرکات پیلاتس، پیشرفت چشمگیری در سوزاندن چربی های شکمی مشاهده خواهید کرد.

۲- وضعیت بدن خود را بهبود ببخشید

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که هنگام ایستادن یا نشستن دست و پای خود را شل می اندازید، باید بدانید که وضعیت مناسب بدن موجب لاغر شدن و بلندقد به نظر رسیدن شما می شود. وقتی صاف می ایستید، شکم شما به طور طبیعی به داخل کشیده و صاف می شود. صاف ایستادن بدین معناست؛ تاج سر شما باید درراستای دنبالیچه و پاشنه های پا باشد. شانه ها نیز باید به سمت عقب کشیده شده باشند. این طرز نشستن و ایستادن را به عادت خود تبدیل کنید.

۳- تمرین پلانک انجام دهید

ترفندهایی برای داشتن شکم صاف

 تمرینات پلانک اگر روی دست، ساعد یا پهلوها انجام شود به کوچک تر شدن شکم شما کمک خواهد کرد. راه-های زیادی برای انجام پلانک وجود دارد، تنها به خاطر داشته باشید که در پلانک خود فعال باشید. در هر بار از تمرین های پلانک، شکم، باسن و پای خود را درگیر کنید و نفس بکشید.

۴- زیپ شلوار تنگ خود را بالا بکشید.

منظور از این کار واقعا انجام آن نیست، بلکه مانند زمانی که می خواهید زیپ شلوار تنگ خود را بالا بکشید، شکم خود را به داخل می کشید، این کار را انجام دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید. این حرکت موجب وضعیت بهتر بدن و کوچک تر شدن شکم شما می شود.

۵- از غذاهای سالم مصرف کنید

تغذیه شما بسیار اهمیت دارد. خود را از شر شکر و جایگزین های آن آزاد کنید. حتی اگر شکم 6 تکه داشته باشید، اما روی آن را لایه های چربی پوشانده باشد، هیچ اهمیتی ندارد. بهترین راه، سالم خوردن است. قند مازاد موجب افزایش ذخیره چربی ها و جایگزین های شکر، موجب نفخ معده شما می شود. سعی کنید بیشتر از گوشت های کم چرب و سبزیجات مصرف کنید و هرگاه هوس شیرینی کردید به جای آن از سبزیجات استفاده کنید.

۶- از آناتومی شکم خود آگاه شوید

تنها تمرینات کرانچ کافی نیست. شکم شما شامل راست شکم، مورب داخلی و خارجی و شکم عرضی نیز هست. این ماهیچه ها همگی با هم کار می کنند. برای داشتن شکم صاف باید همه این قسمت ها را به کار بیندازید. این سه تمرین، این کار را برای شما خواهد کرد.

پلانک از بغل: این تمرین را ۸ بار با سمت چپ و ۸ بار با سمت راست بدن خود انجام دهید.

پلانک ساعد: این تمرین را یک دقیقه انجام دهید.

قیچی پارویی: این حرکت را ۱۰ تا ۱۶مرتبه تکرار کنید.

۷- تمرین رول آپ کامل بدن را انجام دهید.

این تمرین، کل شکم را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب سلامت و استحکام ستون فقرات شما می شود. این حرکت را سه بار در هفته به صورت آرام و کنترل شده انجام دهید.

کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنا فیت:

کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت در فضایی آرام و مناسب، پذیرای بیماران و میهمانانی است که علاقمند به مشاوره در زمینه روش‌های نوین زیبایی و طراوت حس جوانی هستند.

تمام مراجعه‌کنندگان محترم قبل از شروع مراحل درمان، تحت مشاوره رایگان این مرکز قرار می‌گیرند و بعد از دریافت اطلاعات لازم و معاینه‌های مورد نیاز، نیازمندی‌های درمانی آنها مشخص شده و برنامه درمان و پیگیری‌های لازم تعریف می‌شود.

مهمترین خدمات ارائه شده درکلینیک ما به صورت زیر است:

درمان سلولیت و رفع چاقی موضعی، جوان‌سازی صورت با افزایش روند کلاژن سازی، پاکسازی و رفع جای جوش، رفع چین و چروک پوست، لیفت صورت با نخ، رفع چین و چروکهای حاصل از کاهش وزن، ماساژ درمانی، تغذیه دیابتی‌های انسولینی، تغذیه بیماری‌های خاص، چاقی و لاغری.

شما می توانید جهت ارتباط با کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنا فیت با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122685838

فکس: 02122696250

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بعد از پل صدر، کوچه داد، پلاک ۱۷، طبقه۱، واحد۴ (ایستگاه مترو صدر)

وب سایت: bornafit.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ