آیا دستگاه های لاغری در کاهش وزن موثر هستند؟

mousavi
کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنا فیت: با افزایش تعداد افراد چاق، مراکز لاغری نیز در حال افزایش هستند. این کلینیک ها روش هایی برای لاغری بدون ورزش پیشنهاد می کنند اما این روش ها آن قدر ایده آل هستند که غیرواقعی به نظر می رسند.

کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنا فیت:

با افزایش تعداد افراد چاق، مراکز لاغری نیز در حال افزایش هستند. این کلینیک ها روش هایی برای لاغری بدون ورزش پیشنهاد می کنند اما این روش ها آن قدر ایده آل هستند که غیرواقعی به نظر می رسند. حقیقت این است که تکنولوژی آن قدر پیشرفت کرده که کاهش سایز را همراه با عمل جراحی یا بدون آن ممکن کرده است. دکتر کایران، نظرات طرفداران و مخالفان ۵ شیوه لاغری را جمع آوری کرده تا به انتخاب شما در این روش ها کمک کند.

روند بهبود شکل، صافی و زیبایی بدن کانتور نامیده می شود. پیش تر پزشکان، کانتور بدن را از طریق روندهای تهاجمی مثل لیپوساکشن انجام می¬دادند. گرچه لیپوساکشن نیز دارای عوارض جانبی ناچیزی از نظر عوارض بیهوشی، عفونت و حتی مرگ است.

خوشبختانه تکنولوژی، راه را برای روش های غیرتهاجمی لاغری باز کرده است. تمرکز این روش ها روی خواص فیزیکی چربی ها و از بین بردن آنهاست. اما سوال همچنان باقی است؛ آیا این روش های غیرتهاجمی واقعا کارساز هستند؟ موارد زیر را مطالعه کنید تا با روش های مختلف کانتور بدن آشنا شوید و در صورت انتخاب یکی از آنها بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید.

تکنولوژی شماره ۱: کرایولیپولیز

کرایولیپولیز به عبارت ساده به معنای تجزیه چربی ها از طریق انجماد است. اساسا چربی ها نسبت به سرما حساس تر از بافت های اطراف هستند، بنابراین در این روش سلول های چربی بدون آسیب رساندن به دیگر بافت ها ازبین می روند. برخی از ابزاری که این شیوه را به کار می گیرند کول اسکالپتینگ یا کول تک نامیده می شوند.

آیا این شیوه موثر است؟

در مطالعات با مقیاس کوچک، این روش نشان داده که می تواند چربی پهلوها را تا ۴/۲۲ درصد کاهش دهد. این شیوه توسط سازمان قضا و داروی ایالات متحده نیز به تصویب رسیده است. باوجود این هنوز مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده است و هنوز کاهش چربی بخش های دیگر بدن نیز مورد بررسی قرار نگرفته است.

عوارض جانبی

متاسفانه این شیوه لاغری کمی احساس ناراحتی در بدن ایجاد می کند. کبودی و قرمزی موضعی برای چندین ساعت در این شیوه عارضه شایعی است. به علاوه بیشتر افراد از بی حسی موضعی رنج می برند و این بی حسی گاهی اوقات پس از چند ماه بازمی گردد. در برخی موارد نیز افراد ممکن است احساس سوزن سوزن شدن و تیرکشیدن موضعی را احساس کنند، بنابراین هنگام درمان این موارد را درنظر بگیرید.

تکنولوژی شماره ۲: لیزر درمانی خفیف

اساسا این تکنولوژی با استفاده از یک لیزر ۶۳۵ نانومتری برای ایجاد حفره در سلول چربی و از بین بردن آن کار می کند. سپس این چربی ها از طریق جریان سیستماتیک طبیعی و عمل دفع از بدن خارج می شوند. ماشین هایی با این تکنولوژی شامل آی لیپو زرونا هستند.

آیا این شیوه موثر است؟

مطالعات نشان داده این روش با درمان های دیگری چون لیپوساکشن جواب می دهد. اگر این روش به تنهایی انجام شود دارای آثار محدودی است.

برخی مطالعات، آثار آن را به تنهایی در حد چند اینچ و در برخی دیگر بدون هیچ تغییر در سایز بدن نشان دادند.

عوارض جانبی

این شیوه بدون عارضه است یا دارای عوارض جانبی بسیار کمی است.

تکنولوژی شماره ۳: سونوگرافی متمرکز

در این روش امواج سونوگرافی مستقیما روی لایه های چربی اثر می گذارد. امواج سونو به سلول های چربی حمله می کند، دمای آنها را افزایش می دهد و در نهایت آنها را از بین می برد. از آنجا که این روش تنها روی چربی ها اثر می گذارد، به بافت های اطراف آسیب نمی رساند و محتوای سلول های چربی از طریق جریان لنفاوی خارج می شود.

آیا این شیوه موثر است؟

مطالعات بسیار زیادی در این زمینه نشان داده است که استفاده از این تکنولوژی پس از ۱۲هفته چربی های دور شکم را به طور متوسط تا ۴٫۷سانتی متر کاهش می دهد. این نتایج موجب تایید این روش برای کاهش چربی ها شد.

عوارض جانبی

خوشبختانه آثار جانبی این تکنولوژی کمتر از کرایولیپولیز است و تنها قرمزی کمی روی پوست ایجاد می کند. برخی افراد نیز ممکن است دچار درد موضعی خفیفی شوند که پس از مدت کوتاهی از بین می روند.

تکنولوژی شماره ۴: فرکانس رادیویی

انرژی حاصل از فرکانس رادیویی موجب افزایش دمای کنترل شده چربی ها، سفت شدن بافت ها و بهبود گردش خون می شود. کاهش سایز با استفاده از فرکانس رادیویی، در یک زمان دارای سه مزیت است؛ کاهش سایز، کاهش سلولیت و سفت شدن پوست های افتاده. 

آیا این شیوه موثر است؟

مطالعات زیادی روی این روش انجام شده و نزدیک به یک دهه است که این شیوه توسط سازمان غذا و دارو تایید می شود. همه این مطالعات حاکی از نتایج مثبت این روش در کاهش سایز، کاهش سلولیت و سفت شدن پوست های افتاده است.

عوارض جانبی

دارای عوارض بسیار کمی است و تنها در برخی موارد، قرمزی و کبودی خفیف مشاهده می شود.

تکنولوژی شماره ۵: ترکیب روش فرکانس رادیویی و سونوگرافی

روند این روزها به سمت ترکیب تکنولوژی ها برای بهبود نتایج درمان پیش رفته است. همان طور که در بالا گفته شد، روش سونوگرافی و فرکانس رادیویی بهترین تجربه ها را پس داده است. وقتی این دو شیوه با هم ترکیب شوند کاهش سایز و وزن نیز افزایش می یابد و موجب درمان سلولیت و افتادگی پوست نیز می شود.

آیا این شیوه موثر است؟

از آنجا که در این روش، دو تکنولوژی با هم ترکیب می شوند نتایج بهتری از روش های سنتی و تک درمانی دست می دهند. به دلیل مزایای دیگر این روش، بافت پوست و سفتی آن نیز افزایش می یابد. نتایج آن طولانی مدت تر است و توسط غذا و دارو نیز تایید شده است.

عوارض جانبی

اساسا این روش کاملا مطمئن، خالی از خطر و درد است. تنها ممکن است در برخی موارد قرمزی یا کبودی های کوچکی روی پوست دیده شود.

کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنا فیت:

کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت در فضایی آرام و مناسب، پذیرای بیماران و میهمانانی است که علاقمند به مشاوره در زمینه روش‌های نوین زیبایی و طراوت حس جوانی هستند.

تمام مراجعه‌کنندگان محترم قبل از شروع مراحل درمان، تحت مشاوره رایگان این مرکز قرار می‌گیرند و بعد از دریافت اطلاعات لازم و معاینه‌های مورد نیاز، نیازمندی‌های درمانی آنها مشخص شده و برنامه درمان و پیگیری‌های لازم تعریف می‌شود.

مهمترین خدمات ارائه شده درکلینیک ما به صورت زیر است:

درمان سلولیت و رفع چاقی موضعی، جوان‌سازی صورت با افزایش روند کلاژن سازی، پاکسازی و رفع جای جوش، رفع چین و چروک پوست، لیفت صورت با نخ، رفع چین و چروکهای حاصل از کاهش وزن، ماساژ درمانی، تغذیه دیابتی‌های انسولینی، تغذیه بیماری‌های خاص، چاقی و لاغری.

شما می توانید جهت ارتباط با کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنا فیت با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122685838

فکس: 02122696250

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بعد از پل صدر، کوچه داد، پلاک ۱۷، طبقه۱، واحد۴ (ایستگاه مترو صدر)

وب سایت: bornafit.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ