لامینیت، تضمینی برای داشتن لبخند زیبا

دکتر آقا زاده، جراح دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست:همه انسان‌ها مشتاق داشتن یک لبخند زیبا هستند اما برخی به خاطر دندان‌های بدشکل یا بدرنگ از این آرزو محرومند. اینجاست که دندانپزشکی ترمیمی به میدان وارد می‌شود و با معجزه‌ای به‌نام لامینیت، لبخند و زیبایی را به صورت افراد بازمی‌گرداند.

دکتر آقا زاده، جراح دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست:

همه انسان‌ها مشتاق داشتن یک لبخند زیبا هستند اما برخی به خاطر دندان‌های بدشکل یا بدرنگ از این آرزو محرومند. اینجاست که دندانپزشکی ترمیمی به میدان وارد می‌شود و با معجزه‌ای به‌نام لامینیت، لبخند و زیبایی را به صورت افراد بازمی‌گرداند.

اما لامینیتچیست؟ برای چه افراد و چه دندان‌هایی مناسب است؟ آیا آسیبی به دندان‌ها می‌رساند؟ یا ممکن است این درمان طول عمر طولانی‌ای نداشته باشد و با شکست مواجه شود؟

شاید بد نباشد در ابتدا یک تعریف ساده اما عملی درمورد لامینیت(ونیر) داشته باشید.
لامینیت یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود. به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی فوق‌العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند.

انجام این درمان چه شرایطی دارد؟ چه کسانی می‌توانند از درمان لامینیت استفاده کنند و چه کسانی نمی‌توانند؟
لامینیت برای «اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط دندان‌های قدامی» کاربرد دارد. بسیار مهم است که دندان دچار ضایعات گسترده نباشد و مشکلات زیبایی در حد مینای دندان ختم شود.

مسئله مهم دیگر اکلوژن بیمار است؛ وجود عادات دهانی چون دندان قروچه (براکسیسم یا کلنچینگ) کنترا اندیکاسیون درمان لامینیت محسوب می‌شود. در زمان دندان‌قروچه بیمار نیروی بسیار زیادی را به دندان‌های خود و لامینیت وارد می‌کند که طی زمان منجر به شکستن لامینیت می‌شود.

آیا در جریان این درمان دندان‌ها تراش می‌خورند؟
تراش دندان قبل از گذاشتن لامینیت بستگی به طرح و شکل اولیه دندان‌ها و وضعیت اکلوژن بیمار دارد. در برخی موارد انجام هیچ‌گونه تراشی لازم نیست اما در برخی موارد تراش دندان لازم است. البته به‌طور کلی تراش ایجاد شده در دندان‌ها بسیار محافظه‌کارانه‌تر از تراش روکش است و حجم بسیار کمتری از دندان تراشیده می‌شود.

دکتر آقا زاده، جراح دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست از آمریکا است. ایشان دارای گواهینامه عالی کاشت دندان و لیزر از آمریکا و  عضو آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکاست.

شما می‌توانید برای ارتباط با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188881421

02188798786

09121244300

آدرس : تهران، خیابان ولی عصر، ابتدای توانیر، ساختمان پزشکان شماره 4، طبقه 4، واحد 23

وب سایت: www.draghazadeh.com

aghazadeh.dentist

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ