قدم به قدم با مراحل درمان ریشه دندان آشنا شوید!

mousavi
دکتر سید مهدی انارکی، دندانپزشک - متخصص جراحی و درمان ریشه: پس از تزریق بی‌حسی مرحله بعدی برداشت کامل پوسیدگی به وسیله فرزهای مخصوص است. با فرز الماسه سقف دندان تراشیده می‌شود و در این مرحله می‌توان به کانال‌های ریشه دسترسی مستقیم داشت.

دکتر سید مهدی انارکی، دندانپزشک  متخصص جراحی و درمان ریشه:

پس از تزریق بی‌حسی مرحله بعدی برداشت کامل پوسیدگی به وسیله فرزهای مخصوص است. با فرز الماسه سقف دندان تراشیده می‌شود و در  این مرحله می‌توان به کانال‌های ریشه دسترسی مستقیم داشت. پس از گشاد‌سازی و پاکسازی کانال‌ها به‌وسیله فایل‌های مخصوص و همچنین ضد‌عفونی کردن آن، تمام طول کانال‌ها به‌وسیله گوتا پرکا و سیلر، مهر و موم می‌شود، سپس بیمار جهت انجام ترمیم تاجی به متخصص ترمیمی ارجاع داده می‌شود. با‌توجه به اینکه تراش دندان جهت انجام درمان ریشه باعث تضعیف ساختار دندان می‌شود توصیه می‌شود پس از انجام درمان ریشه، دندان روکش شده تا از شکستی آن جلوگیری شود.

با درد بعد از درمان چه کنیم؟

یکی از نکاتی که همیشه به بیماران گوشزد می‌کنیم، درد بعد از درمان ریشه است. معمولا بیمارانی که قبل از درمان، دندان درد شدیدی را تجربه کرده‌اند، به احتمال زیاد بعد از درمان ریشه نیز درد شدیدی خواهند داشت و این تفکر ممکن است تداعی شود که باتوجه به اینکه دندان درمان ریشه شده است، چرا هنوز درد دارد؟! این درد کاملا طبیعی است و مربوط به دندان نیست بلکه به‌دلیل التهاب استخوان اطراف ریشه دندان ایجاد می‌شود. حداکثر میزان درد بعد از درمان طی 24 ساعت اول اتفاق می‌افتد که پس از آن به‌تدریج از شدت درد کاسته شده و ممکن است بعد از آن دندان به فشار حساسیت پیدا کند، طوری که بیمار هنگام جویدن غذا احساس ناراحتی می‌کند. این درد طی یک هفته تا 10 روز پس از درمان بهبود می‌یابد. ‌بعد از تکمیل درمان ریشه برای بیماران مسکن تجویز می‌کنیم تا این درد به حداقل برسد. 

دکتر سید مهدی انارکی، دندانپزشک  متخصص جراحی و درمان ریشه:

فارغ‌التحصیل دندانپزشکی عمومی از دانشگاه شهید بهشتی در سال 1391 و سال 1394 در رشته تخصصی درمان ریشه از دانشگاه مشهد فارغ‌التحصیل شده و مدرک بورد تخصصی درمان ریشه را نیز کسب کرده است. از سال1394 در مطب به‌صورت شخصی مشغول به کار است.

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر سید مهدی انارکی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: خیابان ولیعصر،بالاتراز پارک ملت، روبروی ایستگاه خبرنگاران، برج جم، طبقه 6 ، واحد 5

تلفن:02122014229 

تلفن:02122022909

آدرس: خیابان لواسانی (فرمانیه)، جنب باشگاه فرمانیه، ساختمان پزشکان ۲۴۱، طبقه سوم، واحد ۱۱

تلفن:02126110052 

تلفن:02126110053

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ