از ریزش تا طاسی سر، درمان با کاشت مو

کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی مریم: درمان طاسی موی سر قدمتی طولانی دارد. زنان و مردان از 5000 سال پیش همواره به‌دنبال درمانی برای طاسی موی سر خود بوده اند. امروزه انواع درمان‌های دارویی و جراحی طاسی موی سر وجود دارد و آن را به میزان بالایی می‌توان درمان کرد.

کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی مریم:

درمان طاسی موی سر قدمتی طولانی دارد. زنان و مردان از 5000 سال پیش همواره به‌دنبال درمانی برای طاسی موی سر خود بوده اند. امروزه انواع درمان‌های دارویی و جراحی طاسی موی سر وجود دارد و آن را به میزان بالایی می‌توان درمان کرد.

برای درمان ریزش آندروژنیک مو از روش انتقال موهای ناحیه  پشت سر به ناحیه جلوی سر استفاده می‌شود. محققان متوجه شدند که موهای کاشته شده به این روش دیگر دچار ریزش نمی‌شوند، زیرا موهای ناحیه  پشت سر فاقد گیرنده‌های هورمون مردانه هستند و هورمون مردانه (آندروژن) بر این ناحیه اثر ریزشی ندارند. مطالعات و تجربیات نشان دادند که خصوصیات موهای پشت سر از قبیل ماندگاری، رنگ و جنس موها بسیار شبیه موهای جلوی سر هستند.

کاشت مو و پیوند موی طبیعی

پیوندهای انجام شده در گذشته براساس برداشت توده‌هایی کوچک از موی پس سر با وسایلی به‌نام «پانچ» شکل گرفتند، منتها به‌دلیل اینکه هر یک از این پیوندها حدود 15 تا 20 تار مو را در‌بر می‌گرفتند، نمای ظاهری ناحیه کاشته شده بسیار غیرطبیعی جلوه می‌کرد که منجر به شکل‌گیری تکنیک‌های جدیدتر به‌نام مینی‌گرافت و میکروگرافت شد. در روش مینی‌گرافت تکه‌های پیوندی دارای 4 تا 10 تار مو بوده و در روش میکروگرافت به حدود یک تا سه تار مو می‌رسد. روش میکروگرافت توانست رضایت عده کثیری را جذب کند و امروزه اکثر پیوندهای مو به این روش انجام می‌شوند. تمام تکنیک‌هایی که در ادامه از آنها نام برده می‌شود، از روش میکروگرافت پیروی می‌کنند.

بهترین و موفق‌ترین درمان پیوندهای مو سه خصوصیت دارد:

  • ظاهر کاملا طبیعی پس از پیوند مو به‌طوری که توسط بقیه افراد تشخیص داده نشود.
  • ایجاد حداقل آسیب به نواحی پیوندی به‌طوری که درصد زیادی از موها توانایی رشد داشته باشند.
  • عدم ایجاد اسکارهای جدی و مشهود در ناحیه گیرنده و دهنده مو

کاشت مو به روش F.U.T

در روش  follicular unit transplantation که به اختصار به آن F.U.T گفته می‌شود، یک برش با ابعاد متناسب با شرایط بیمار و تعداد موهایی که به‌طور تخمینی برای پوشش دادن ناحیه طاسی موردنیاز است، از ناحیه پشت سر برداشته شده و به دقت به قطعات بسیار ریزی که حاوی فولیکول‌های (پیاز مو) یک تا سه تار مویی هستند، تقسیم می‌شوند. سپس این گرافت‌ها به ناحیه گیرنده منتقل شده و در سوراخ‌هایی که قبلا به دقت در این ناحیه طراحی شده‌اند، قرار داده می‌شوند.

مزایای کاشت مو به روش F.U.T

  • سرعت بالای کاشت مو
  • امکان کاشت مو در یک جلسه
  • امکان ایجاد تراکم مناسب در افراد با درجات بالای طاسی                     

کاشت مو به روش F.I.T

در این روش به کمک ابزاری به‌نام پانچ واحدهای مو یکی پس از دیگری از ناحیه پشت سر خارج شده و پس از جمع‌آوری، کاشت مو به شیوه‌ای که قبلا ذکر شد، در ناحیه گیرنده انجام می‌شود. این روش در اکثر موارد توسط تکنیسین‌های آموزش‌دیده و به روش دستی و با دقت بالا انجام می‌شود. کاشت مو به روش F.I.T به‌صورت اتوماتیک و با دستگاه نیز قابل انجام است ولی به‌دلیل احتمال آسیب‌رسانی به پوست سر این کار در اکثر مواقع به‌صورت دستی انجام می‌شود.

مزایای کاشت مو به روش F.I.T

  • امکان برداشت موها در جلسات متعدد و متوالی
  • امکان کاشت مو در افرادی که تمایل به انجام جراحی ندارند یا به‌خاطر داشتن اسکار یا کم بودن مساحت منطقه دهنده پیوند بر اثر عمل F.U.T قبلی دیگر کاندیدای انجام F.U.T نیستند.
  • امکان کاشت مو در اشخاصی که تراکم موی ناحیه دهنده پیوند اندک است
  • خونریزی بسیار کم و عدم نیاز به پانسمان و مراقبت اختصاصی از زخم پس از کاشت مو
  • عدم باقی ماندن اسکار پس از کاشت موی سر

سوالات رایج شما درخصوص کاشت مو و پیوند موی طبیعی

  • آیا انجام جراحی کاشت مو برای اصلاح طاسی سر خانم‌ها هم امکان‌پذیر است؟

در صورت تشخیص متخصص پوست و مو و بررسی موضع مورد‌نظر، این امکان برای خانم‌ها نیز وجود دارد

  • در هر جلسه کاشت مو چند گرافت روی سطح پوست سر کاشته می‌شود؟

بسته به میزان تراکم ناحیه دهنده مو، می‌توان بین 3000 تا 5000گرافت در ناحیه گیرنده کاشت که  هر گرافت شامل یک تا چند تار مو است.

  • برای ناحیه دهنده مو و جای خالی موهای پشت سر چه اتفاقی می‌افتد؟

به‌دلیل ظرافت انجام این عمل، محل خالی ناحیه دهنده مو به هیچ عنوان آثار کنده شدن یا برداشت مو را نخواهد داشت.

  • چه مدتی پس از کاشت مو، موها شروع به رشد می‌کنند؟

تغییرات در نواحی طاسی سر حدود 4 الی 6ماه پس از پیوند فولیکول‌های مو شروع به رشد می‌کنند که در ابتدا موها نازک‌تر بوده و پس از حدود 9ماه ضخامت مطلوب را پیدا خواهند کرد.

  • عوارض کاشت مو چیست؟

هر عملی به تناسب نتایج و روش آن دارای عوارض مخصوص به خود است اما کاشت و پیوند موی طبیعی دارای عارضه مهم و ماندگاری نیست.

کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی مریم:

خدمات کلینک مریم در زمینه پوست و مو: درمان بیماری های پوستی، جراحی های زیبایی، پیوند مو و ترمیم مو(کاشت مو)، تزریقات فیلر(ژل) و بوتاکس، استفاده از لیزرهای درمانی، استفاده از لیزر موهای زائد، این مجموعه مجهز به دستگاه لیزرموهای زائد الکساندرایت، دستگاه کیو سوئیچ، CO2 ، آر اف است. 
خدمات کلینیک مریم در سه بخش مختلف انجام می‌شود: 1- بخش لیزر 2- بخش زیبایی 3- بخش جراحی

برای ارتباط با کلینیک مریم با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

٠٢١٢٢٧٠٤٥٨٠

آدرس: تهران، خیابان نیاوران، بین عرفا و مژده، پلاک ٣٩٥، طبقه اول

وب سایت: www.clinicmaryam.com

clinic.maryam

clinicmaryam

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ