میکرونیدلینگ، سوزن­های بدون امواج رادیویی

دکتر آرزو فکور، پزشک پوست و مو: دستگاه میکرونیدلینگ مانند دستگاه آراف فرکشنال دارای سوزن هایی است، البته با این تفاوت که این سوزن ها امواج رادیویی از خود ساطع نمی کنند، بلکه این سوزن ها با حالتی ویبره، پوست را تحریک کرده و التهابی را ایجاد می کنند که باعث می شود کلاژن سازی پوست بیشتر شود.

دکتر آرزو فکور، پزشک پوست و مو:

دستگاه میکرونیدلینگ مانند دستگاه آراف فرکشنال دارای سوزن هایی است، البته با این تفاوت که این سوزن ها امواج رادیویی از خود ساطع نمی کنند، بلکه این سوزن ها با حالتی ویبره، پوست را تحریک کرده و  التهابی را ایجاد می کنند که باعث می شود کلاژن سازی پوست بیشتر شود. البته برای جوابدهی بهتر چه با دستگاه میکرونیدلینگ، چه  آراف فرکشنال می توان مواد مزو را روی پوست قرار داد و از این طریق جذب و نتیجه بخشی بیشتری را برای درمان مشکلات پوستی و جوان سازی پوست دریافت کرد.

مواد مزو چه موادی هستند؟

مواد مزو دارای ویتامین، مواد معدنی و مواد رطوبت دهنده به پوست هستند. این مواد هیالورونیک اسید دارند و باعث تحریک کلاژن سازی می شوند. با کمک این دو روش به جای آنکه داروی مزو را روی پوست صورت تزریق کنیم (مثلا 200 تا 300 تا تزریق های کوچک کنار هم انجام می شود) به کمک این دستگاه ها مواد مزو را وارد پوست می کنیم و در حقیقت با یک تیر دو نشان می زنیم.

میکرونیدلینگ برای افرادی که جای جوش قدیمی دارند یا اسکارهایی روی پوست شان وجود دارد، می تواند روش مناسب و موثری باشد. اما تنها مشکلی که این روش به همراه دارد این است که باعث قرمزی و التهاب پوست می شود که این قرمزی و التهاب ممکن است بین سه تا چهار روز باقی بماند.

چه افرادی کاندیدای مناسب برای این روشها نیستند؟

خانم های باردار و شیرده و افرادی که سابقه سرطان مخصوصا در منطقه ای که روی آن کار می شود دارند، بهتر است از این روش ها استفاده نکنند. همچنین افرادی که پوست های خیلی حساس دارند و مستعد لک شدن هستند باید قبل از هر اقدامی توسط پزشک بررسی شوند و اگر جزو گروه ریسک پذیر نبودند، می توانند از مزیت های دستگاه آراف فرکشنال و میکرونیدلینگ بهره مند شوند. همچنین افرادی که مدت ها تحت درمان با راکوتان بوده اند، بهتر است از این روش ها استفاده نکنند.

چه زمانی میتوان تاثیر این روشهای درمانی را مشاهده کرد؟

تا زمانی که فیبروبلاست ها تحریک شوند و پروسه  کلاژن سازی اتفاق بیفتد، سه ماه زمان نیاز داریم. ولی در بعضی افراد در یک جلسه تفاوت احساس می شود البته این به این معنا نیست که در یک جلسه معجزه ای رخ دهد و افراد توقع یک لیفتینگ به اندازه جراحی داشته باشند، اما تغییرات نامحسوسی را بعد از جلسه اول احساس خواهند کرد. با این حال جوابدهی را در همه افراد نباید یکسان دید. در یک فرد ممکن است 30 درصد و فرد دیگر 60 یا 70 درصد جواب دهد. هیچ وقت نمی توانیم بگوییم این کار صددرصد عالی و بدون نقص انجام می شود، چون جوابدهی بدن افراد کاملا متفاوت است.

دکتر آرزو فکور، پزشک پوست و مو:

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر آرزو فکور با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122023177

02122656857

02122656858

آدرس: زعفرانیه(مقدس اردبیلی)، پلاک 100، طبقه 4، واحد 402


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ