فیلرها و مزوژل چه کمکی به جوان سازی می کنند؟

دکتر آرزو فکور، پزشک پوست و مو: فیلرها در حقیقت اسید هیالورونیک یا آمینو اسیدها هستند و مشکل خاصی ندارند یعنی این ژل ها با ژل های قدیمی که به اسم ژل های پاژ یا پلی‌آمیدها یا ژل های ماندگار معروف بودند، کاملا متفاوتند، چون ساختار آن ژل های قدیمی طوری بود که ماندگار بودند و جذب نمی شدند، برای همین خالی از عوارض نبودند.

دکتر آرزو فکور، پزشک پوست و مو:

فیلرها در حقیقت اسید هیالورونیک یا آمینو اسیدها هستند و مشکل خاصی ندارند یعنی این ژل ها با ژل های قدیمی که  به اسم ژل های پاژ یا پلی‌آمیدها یا ژل های ماندگار معروف بودند، کاملا متفاوتند، چون ساختار آن ژل های قدیمی طوری بود که ماندگار بودند و جذب نمی شدند، برای همین خالی از عوارض نبودند. از مهم ترین عوارض ژل های ماندگار گلوله شدن، حرکت کردن و عفونت ها بود، ولی پرکننده ها یا فیلرهایی که امروزه در بازار وجود دارند و از نوع هیالورونیک اسیدها هستند تزریق شان خطری به همراه ندارد چراکه کاملا جذب و خودشان باعث تحریک کلاژن سازی می شوند که این خطرات گلوله شدن، حرکت کردن و عفونت ها را ازبین می برند.

موارد استفاده از ژل و فیلرها:

کاربرد ژلها در پوست چیست؟

مهم ترین کاربرد ژل در پوست، پرکردن چین ها و چاله های عمیق در پوست است مثلا خطوط خنده یا خطوط عمیق در ناحیه اخم و گاهی چین های عمیق در اطراف چشم و همچنین برای گونه گذاری خصوصا خانم هایی که دچار لاغری صورت هستند یا اینکه صورت نسبت به بدن لاغرتر است. فیلرها برای ضخیم و حجیم کردن لب ها و بهتر کردن ظاهر زخم های فرو رفته نیز به کار می روند.

مزوژل چیست؟

مزوژل ها شامل ویتامین ها یا هیالورونیک اسید هستند ولی مثل ژل حالت پرکنندگی و حجم دهی ندارند. این ژل ها مثل مواد مزو به پوست صورت تزریق می شوند که در نتیجه باعث لیفت و جوانسازی صورت می شود. مزوژل بهتر است ماهی یک بار تزریق شوند و معمولا بعد از سه الی چهار جلسه می توان نتیجه خوبی دریافت کرد. 

نکته!

به عقیده من ژلی که ماندگار نیست، نسبت به ژلی که ماندگاری دارد ارجحیت داشته ولی کیفیت ژل هایی که قیمت بالاتری دارند، بهتر است.

چه افرادی نباید استفاده کنند؟

افرادی که پوست شان شل است، ترجیح بر این است که ابتدا پوست خود را لیفت کنند و سپس از این روش برای جوان سازی استفاده کنند. گاهی اوقات ژل و فیلرها  نقش زیبایی دارند. به عنوان مثال فرد قصد دارد از این طریق به لب و گونه ها حجم دهد. در این مواقع توصیه می شود افرادی که سن پایینی دارند از انجام این کار امتناع کنند.

همچنین کسانی که سیستم ایمنی خیلی پایین دارند، خانم های باردار، شیرده و افرادی که راکوتان مصرف کرده اند جزو کاندیداهای مناسب این روش نیستند.

دکتر آرزو فکور، پزشک پوست و مو:

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر آرزو فکور با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122023177

02122656857

02122656858

آدرس: زعفرانیه(مقدس اردبیلی)، پلاک 100، طبقه 4، واحد 402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ