کامپوزیت با لمینیت چه تفاوتی دارد؟

mousavi
دکتر حمیدرضا خضرایی، جراح و دندانپزشک: یکی از درمان‌های دیگر در بخش زیبایی، کامپوزیت است. کامپوزیت یک ماده تلفیقی جدید است که دچار تغییرات زیادی شده و کیفیت بالایی پیدا کرده، به‌طوری که یکی از معجزات دندانپزشکی معرفی شده است.

دکتر حمیدرضا خضرایی، جراح و دندانپزشک:

یکی از درمان‌های دیگر در بخش زیبایی، کامپوزیت است. کامپوزیت یک ماده تلفیقی جدید است که دچار تغییرات زیادی شده و کیفیت بالایی پیدا کرده، به‌طوری که یکی از معجزات دندانپزشکی معرفی شده است. با کامپوزیت شما هر کاری را می‌توانید با دندان‌های‌تان انجام دهید؛ از پرکردگی ساده گرفته تا تغییرات وسیع دندانی از جهت حجم، شکل، رنگ و طراحی لبخند.

تمام کارهایی را که با لمینیت انجام می‌دهیم با کامپوزیت نیز می‌توان انجام داد، با این حال کامپوزیت به‌دلیل اینکه در مطب و در زمان چند ساعت برای دندان‌های تعداد بالا انجام می‌شود، نسبت به لمینیت ماندگاری کمتری دارد و بحث خطای دندانپزشک در آن مطرح است.  یکی از علت‌هایی که باعث ماندگاری کمتر آن می‌شود «اتچمنت یا چسبیدن آن به دندان‌ها» است که بر اثر فشارهای بیش از اندازه دچار شکستگی‌های متعدد و تغییرات رنگی آن نسبت به لمینیت است.

کامپوزیت می‌تواند‌ جایگزین لمینیت شود؟

کامپوزیت طیف گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. کاربرد کامپوزیت خیلی بیشتر از لمینیت است، چراکه ما با کار کلینیکی می‌توانیم خیلی تغییراتی را حین درمان انجام دهیم که توسط قالب و دستگاه‌های لابراتوار نمی‌توان انجام داد. کامپوزیت انواع مختلفی دارد و آن‌قدر متنوع است که کیفیت‌های بالایی دارد. اما بهتر است بدانید با یک تیوپ کامپوزیت مرغوب و کیفیت بالا می‌توانید چندین برابر بیشتر کار انجام دهید تا یک کامپوزیت بی‌کیفیت، چراکه هرچه کامپوزیت بی‌کیفیت‌تر باشد میزان استفاده از تیوب‌ها بیشتر خواهد بود. فناوری کامپوزیت‌های گران‌قیمت، قابل‌مقایسه با فناوری کامپوزیت‌های ارزان نیست، چراکه فقط اسم‌شان با هم یکی است و قابلیت‌های آنها با هم متفاوت است.

ماندگاری لمینیت چقدر است؟

یک لمینیت اصولی و باکیفیت، ماندگاری‌اش به‌مراتب بالاتر از دندان عادی است و شما با معاینات سالانه می‌توانید کوچک‌ترین جرم‌هایی را که در کنار لمینیت نشسته است توسط پزشک تمیز شود و اگر نیاز است تغییرات کوچکی در آن داده شود. با این حال اگر لمینیت با کیفیت مرغوب و به درستی روی دندان‌ها کار شده باشد، همچنین بیمار مراقبت‌های لازم را انجام دهد، طول عمرش زیاد خواهد بود. 

دکتر حمیدرضا خضرایی، جراح و دندانپزشک:

دکتر حمیدرضا خضرایی، جراح و دندانپزشک: مدت 18سال است که در این حیطه پزشکی مشغول به کار هستم و در این مدت دوره‌هایی ازجمله دوره ایمپلنت ICOI  و دوره COSMETIC کانادا را گذارنده و عضو انجمن دندانپزشکی زیبایی آمریکا هستم و فلوشیپ ایمپلنت از  ICOI‌و سرتیفیکیت زیبایی از کانادا را دارم. 

شما می توانید برای ارتباط با مطب دکتر حمیدرضا خضرایی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188195059  

تلفن: 02188195052  

موبایل: 09190446371

آدرس: جردن، بالاتر از خیابان میرداماد، قبادیان شرقی، پلاک 18، واحد 2 

وب سایت: jordansmiledesign.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ