ارتودنسی بدون سیم و براکت!

mousavi
دکتر حمیدرضا خضرایی، جراح و دندانپزشک: یکی از معضلات جامعه امروز به‌هم ریختگی دندان‌ها باتوجه به تلفیق شدن نسل‌ها و ژنتیک‌ها با همدیگر است.

دکتر حمیدرضا خضرایی، جراح و دندانپزشک:

یکی از معضلات جامعه امروز به‌هم ریختگی دندان‌ها باتوجه به تلفیق شدن نسل‌ها و ژنتیک‌ها با همدیگر است. شیوع بیش از اندازه پیچیدگی و کامپیلیکیشن ارتودنتیک اگر بعد از سن رویش دندان‌های دائمی باشد یک مقدار استفاده از سیم و براکت برای تصحیح جایگاه‌های دندان برای بیماران معضلاتی را از جهت اجتماعی به وجود می‌آورد که رغبت زیادی برای انجام آن پیدا نمی‌کنند. راه‌حلی که در دنیای امروز برای این معضل پیدا شده استفاده از «لاینر یا پلاک‌های شفاف‌» و غیرقابل رویتی است که شما می‌توانید داخل دهان‌تان استفاده کرده و به مرور زمان ریتم و جایگاه دندان‌های خود را تصحیح کنید. درواقع ارتودنسی بدون سیم و براکت در تقسیم‌بندی ارتودنسی، جزء روش‌های درمانی متحرک استفاده می‌شود که با استفاده از تکنولوژی «کدکم» انجام می‌شود. تکنولوژی کدکم چندین سال است در خدمت انسان جهت تولید تمام وسایل استفاده شده است و ارتودنسی شفاف، یک روش درمانی متحرک است و مانند روش‌های ثابت برای افرادی به‌کار برده می‌شود که سن رشد در آنها پایان یافته و تمام دندان‌های دائمی در دهان آنها رویش پیدا کرده‌اند. باتوجه به تعریف فوق برای هر فردی بسته به وضعیت دندانی موجود، یکسری پلاک ساخته خواهد شد که تعداد آنها برحسب مشکلات فرد، مختص همان فرد است و مراحل کلینیکی پیچیده‌ای ندارد، چراکه بعد از مراجعه به دندانپزشکی و معاینات اولیه باتوجه به یافته‌های کلینیکی و لابراتواری شامل فتوگرافی و رادیوگرافی یک قالب دقیق از فرد متقاضی گرفته می‌شود و به لابراتوار ارسال می‌شود. در لابراتوار بعد از گرفتن قالب و اسکن کردن آن با فایل‌های کامپیوتری و باتوجه به اطلاعات ارسالی رادیوگرافی و فتوگرافی و عکس‌های متفرقه بیمار، یکسری پلاک شفاف ساخته و به بیمار تحویل داده می‌شود که بیمار هر دو هفته یک‌بار پلاک‌ها را به‌ترتیب شماره استفاده می‌کند.

مزیت‌های ارتودنسی شفاف:

  • این سیستم حجم خیلی کمی دارد و به‌راحتی برای بیمار قابل سازگاری است.
  • بدون هیچ مشکل خاصی فرد می‌تواند در طول روز از این پلاک‌های شفاف استفاده کند. همچنین نباید نگران صحبت کردن با افراد از زاویه خیلی کم باشند چراکه شفافیت این پلاک‌ها به حدی است که قابل تشخیص نیست. غیرقابل رویت بودن یک مزیت خیلی شاخصی در این نوع از ارتودنسی‌هاست.
  • فرد می‌تواند حین غذا خوردن پلاک‌ها را از دهان خود خارج کند.  
  • یکی دیگر از مزیت‌های این روش عدم  ایجاد پوسیدگی است. باوجود ارتودنسی شفاف، بهداشت شما حتی از روز اول هم بهتر خواهد شد، زیرا شما حین روز مجبور به رعایت بهداشت هستید و به‌راحتی می‌توانید آن پلاک را از دهان‌تان بیرون بیاورید و مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و مجددا استفاده کنید، درضمن در این دو هفته خود پلاک را هم تمیز کنید.
  • یکی دیگر از محاسن این روش، عدم ایجاد تغییر رنگ دندان‌هاست.
  • حسن دیگر آن، کوتاه‌مدت بودن طول درمان نسبت به سیم و براکت است. در این روش درمان‌هایی که با یک سال و نیم با سیم و براکت درمان می‌شد، بین هفت تا هشت ماه قابل درمان است. 

دکتر حمیدرضا خضرایی، جراح و دندانپزشک:

دکتر حمیدرضا خضرایی، جراح و دندانپزشک: مدت 18سال است که در این حیطه پزشکی مشغول به کار هستم و در این مدت دوره‌هایی ازجمله دوره ایمپلنت ICOI  و دوره COSMETIC کانادا را گذارنده و عضو انجمن دندانپزشکی زیبایی آمریکا هستم و فلوشیپ ایمپلنت از  ICOI‌و سرتیفیکیت زیبایی از کانادا را دارم. 

شما می توانید برای ارتباط با مطب دکتر حمیدرضا خضرایی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188195059  

تلفن: 02188195052  

موبایل: 09190446371

آدرس: جردن، بالاتر از خیابان میرداماد، قبادیان شرقی، پلاک 18، واحد 2 

وب سایت: jordansmiledesign.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ