مواردی از دندان پزشکی زیبایی که به شما گفته نمی شود

دکتر شهاب محمدی، دندانپزشک: دندانپزشکی زیبایی درواقع به زیبایی و ظاهر دندان‌های شما مربوط می‌شود که شما می‌توانید جدا از سلامت دندان‌های‌تان لبخندی زیبا به چهره خود هدیه دهید که این عامل نیز یکی از هنرهای موجود در علم دندانپزشکی است و دندانپزشکان سعی بر این دارند که علاوه بر سلامت دندان‌ها لبخند زیبایی را به افراد هدیه کنند.

دکتر شهاب محمدی، دندانپزشک:

دندانپزشکی زیبایی درواقع  به زیبایی و ظاهر دندان‌های شما مربوط می‌شود که شما می‌توانید جدا از سلامت دندان‌های‌تان  لبخندی زیبا به چهره خود هدیه دهید که این عامل نیز یکی از هنرهای موجود در علم دندانپزشکی است و دندانپزشکان سعی بر این دارند که علاوه بر سلامت دندان‌ها لبخند زیبایی را به افراد هدیه کنند. در رشته دندانپزشکی رشته‌هایی آموزش داده می‌شوند که مربوط به زیبایی بوده که پروتز‌های دندانی و ارتودنسی از‌جمله این تخصص‌ها به‌حساب می‌آیند. در غیر این صورت دندانپزشکی زیبایی یک رشته رسمی به حساب نمی‌آید و کسانی که در این عرصه فعالیت دارند پی به فروش رساندن محصولات خود هستند.

در دندانپزشکی زیبایی روشی که بیش از همه ‌به‌کار رفته می‌شود، سفید کردن دندان‌‌هاست. سفید شدن دندان‌ها در دندانپزشکی و موادی که دندانپزشک جهت سفید کردن دندان‌های زردرنگ به کار می‌برد موثرتر واقع بوده و همچنین ماندگاری بیشتری را به‌دنبال خواهد داشت.  به نسبت موادی که جهت سفید کردن دندان‌ها به فروش رسیده و هر شخصی می‌تواند به تنهایی از آن با هزینه کمتری از دندانپزشکی  استفاده کند.

جهت زیبا کردن ظاهر دندان‌ها با تغییر در شکل مینا سبب رفع  فراز و نشیب در آن شده که گاهی در دندان‌های برخی افراد شاهد شکستگی‌های ریز بوده که از این راه می‌توان جهت برطرف کردن این شکستگی استفاده کرد. باید به این نکته توجه داشت که مینای دندان هرگز قابل برگشت نبوده  و در برخی موارد مشاهده می‌شود که عاج دندان با خطراتی دست و پنجه نرم می‌کند که این روش با نام‌های دیگری نیز شناخته شده است.

با شکل دندان به دندان‌ها که توسط تراشیدن میلی‌متری لایه‌هایی از دندان صورت می‌پذیرد، ایجاد طرح گفته می‌شود که خود یک درمان فوری در دندانپزشکی به حساب می‌آید که دندانپزشک توسط آن  دندان‌های شکسته، ترک‌دار، خمیده و همین‌طور دندان‌هایی که روی هم سوار شده‌اند را اصلاح می‌کند. افرادی که از ارتودنسی استفاده می‌کنند این روش نیز برای آنها مورداستفاده قرار می‌گیرد که باید دانست این روش برگشت‌ناپذیر است که با شکل دادن دوباره دندان درواقع در ظاهر و طول و موقعیت دندان تغییر حاصل می‌شود.

روش فیلینگ کامپوزیت: دندانپزشکان در این روش روی سطح دندان‌ها ترکیبی که از مواد که مانند مینا بوده روی دندان‌های فرد قرار داده و بعد از آن فرم موردنظر را به آن اعمال کرده و بعد از اینکه استحکام خود را حفظ کرد مورد پولیش قرار می‌گیرد.

پل دندان: در برخی موارد دندان‌های مصنوعی به فک اتصال داده می‌شوند و در موارد دیگر نیز به‌صورت یک پل با یکدیگر اتصال برقرار می‌کنند. توسط این روش  دندان مصنوعی به دندان‌های طبیعی مجاور  با استفاده از یک قلاب متصل داده می‌شود ولی این روش، روشی قدیمی بوده زیرا وجود این قلاب‌ها در دهان قابل مشاهده است، برای همین خیلی موردپسند قرار نمی‌گیرد.

پل‌های دندان دارای جلوه‌ای زیبا بوده و کاملا بی‌دردسر که از این دو موارد می‌توان از ویژگی‌های بارز این روش نام برد. راحت بودن استفاده از این پل‌ها به قدری است که فرد گاهی فراموش می‌کند از اینکه دندانی مصنوعی در دهان دارد و در برخی موارد نیز از اتصال جهت ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شود.

پل‌های چسبان: در مواردی که ستون و پایه‌های کنار دندان سالم بوده و عاری از هیچ‌گونه پر شدگی باشد، پل چسبان را می‌توان مورد استفاده قرار داد تا زیبایی و ظاهر دندان‌های شما بیشتر باشد. تفاوت عمده  این روش با روش اتصال در این است که به مقدار خیلی کمی از مینای دندان تراش داده می‌شود، به‌طوری که این روش در حفظ سلامت دندان‌های مجاور نیز تاثیرگذار است و آسیبی به آنها وارد نخواهد کرد. در مرحله بعد پل‌های چسبان را به محل‌هایی از دندان که تراشیده شده، می‌چسبانند.

لامینت (لمینت): موارد تشکیل‌دهنده لمینت از پرسلن بوده که لایه‌ای با ضخامتی کم و نازک است که مستقیما روی دندان در دندانپزشکی زیبایی  چسبانده می‌شود. موارد استفاده از لمینت در مواقعی است که دندان‌ها دارای فوصل  بین آنها بوده یا اینکه تغییر رنگ در آنها به‌گونه‌ای است که با روش‌های سفیدکننده دندان جوابی قابل‌قبول نمی‌گیرند که استفاده از این روش برای ایجاد زیبایی لبخند بسیار مورد‌پسند بین افراد واقع شده است.

استفاده از روش‌های مختلف ازجمله روش‌های ذکر شده در بالا جهت رفع  نامرتبی یا  تغییر رنگ دندان‌ها جهت بازسازی دندان‌ها و لثه و ایجاد زیبایی در لبخند شما تنها یک هدف به‌دنبال دارد و آن هم حفظ سلامت دندان‌ها و ایجاد نظم در آنها بوده که رازی همچون سلامت را به همراه دارد. از طرفی می‌توان گفت باتوجه به اینکه اصلاح طرح لبخند یا ترمیم و  دندان‌ها باوجود اینکه با مراجعه به دندانپزشکی زیبایی هزینه‌آور بوده و با  زمانی که به خود اختصاص می‌دهد پردردسر نیز هست. پس توصیه ما به شما  مراقبت شدید از دندان‌های‌تان است تا از بروز آسیب‌دیدگی در آنها جلوگیری شود. باوجود اینکه مراقبت‌های لازم را انجام دادید اما باز هم دندان‌ها دچار آسیب‌دیدگی شدند، می‌توانید سریعا به دندانپزشک مراجعه کرده و دندان‌های‌تان را مورد معالجه قرار دهید تا از آسیب‌دیدگی بیشتر جلوگیری شود و بیمار باید این نکته را بداند که  دندانپزشک دوست او و دندان‌های او بوده و تنها هدفش خدمت کردن است و دندانپزشک هم باید بداند بیمار به وی جهت دستیبابی به سلامت دندان‌هایش نیاز دارد و فردی مورداعتماد برای اوست.

جدا از این هر فرد باید این مساله را درنظر داشته باشد که علاوه بر مراقبت‌هایی که برای دندان‌هایش انجام می‌دهد باید حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کرده تا از سلامت دندان‌های خود اطمینان  حاصل کند.       

دکتر شهاب محمدی، دندانپزشک:

دکتر شهاب محمدی در سال 1385 از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند و دارای سابقه 10ساله در زمینه همکاری با مطبوعات تخصصی علمی و پایان نامه برگزیده سال 1384 در بررسی تاثیرات ورزش حرفه ای بر آسیب های وارده به منطقه زیبایی دندان ها هستند. ایشان در حال حاضر با مرکز پزشکی فیفا در ایران (ایفمارک) همکاری دارند. سابقه فعالیت چندین ساله در زمینه ایمپلنت و همکاری با شرکت‌های بزرگ دنیا و کسب و مدارک علمی معتبر، در رزومه ایشان دیده می‌شود. دکتر محمدی همچنین موفق به کسب دوره آموزشی زیبایی دندانپزشکی که به طور مستقیم زیرنظر پرفسور مَک لارن، از اساتید بنام دانشگاه UCLA است، شده‌اند. در ادامه می‌توان به عضویت در آکادمی  دندانپزشکان زیبایی آمریکا و عضویت در آکادمی جهانی ایمپلنت اشاره کرد که با تکیه بر آن در سال‌های گذشته خدمات زیادی در این زمینه‌ها برای عموم مردم، جامعه هنرمندان و ورزشکاران بنام ایران انجام داده‌اند.

شما می توانید برای ارتباط با مطب دکتر شهاب محمدی با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: ۰۲۱۸۸۶۹۹۲۲۷

آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار فرحزادی، نبش بهاران دوم، ساختمان صدف، شماره 1

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ