پیکرتراشی و بارداری

دکتر مهران همت خواه، متخصص جراح عمومی، پلاستیک و ترمیمی: بانوانی که قصد لاغری موضعی با روش‌های پیکرتراشی از جمله الترازد یا لیپوماتیک دارند، بهتر است به این نکته واقف باشند که بعد از انجام عمل نباید تا یک سال برای بارداری اقدامی انجام دهند، چراکه درمان کامل نواحی عمل شده بین 12 تا 18 ماه ممکن است به طول بینجامد.

دکتر مهران همت خواه، متخصص  جراح عمومی، پلاستیک و ترمیمی:

بانوانی که قصد لاغری موضعی با روش‌های پیکرتراشی از جمله الترازد یا لیپوماتیک دارند، بهتر است به این نکته واقف باشند که بعد از انجام عمل نباید تا یک سال  برای بارداری اقدامی انجام دهند، چراکه درمان کامل نواحی عمل شده بین 12 تا 18 ماه ممکن است به طول بینجامد. همچنین خانم‌هایی که باردار شده و زایمان چه به صورت سزارین و چه به صورت طبیعی کرده‌اند، اگر قصد انجام الترازد یا لیپوماتیک را دارند، بهتر است بعد از 6ماه دست به انجام این کار بزنند، چراکه در دوران بارداری وزن خانم‌ها افزایش پیدا کرده و هورمون‌ها ازجمله استروژن دچار تغییرات می‌شوند. برای همین بهتر است تا زمانی که شرایط به قبل از دوران بارداری بازنگشته برای انجام روش‌های کمک لاغری اقدامی صورت نگیرد. 

آیا کل بدن را می‌شود ساکشن کرد؟

خیر، در کل صلاح نیست؛ عوارض را بالا می‌برد و به نفع بیمار نیست. بهتر است هر قسمت جداگانه عمل شود. معمولا باید شکم و پهلو در یک مرحله و بازوها و ران‌ها در مرحله بعد انجام شوند. بهتر است بعضی مواقع در دو یا حتی سه مرحله این عمل انجام شود که امنیت بیمار و عوارض کاهش یابد.

کدام روش برای استفاده از تزریق چربی مناسب‌تر است؟!

اگر فردی به‌دنبال پیکرتراشی بهتر و همچنین در مقابل خواهان استفاده از چربی تخلیه شده است، بهتر است از روش ترکیبی استفاده کند، یعنی می‌توان ابتدا با کمک دستگاه بادی‌جت چربی را که برای تزریق می‌خواهند استفاده کنند، خارج و سپس برای پیکرتراشی و از بین بردن چربی‌های موضعی از دستگاه الترازد کمک بگیرند. اما اگر فردی به دنبال تزریق چربی نیست و تنها هدف پیکرتراشی است روش الترازد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 

دکتر مهران همت خواه، متخصص  جراح عمومی، پلاستیک و ترمیمی:

دکتر مهران همت‌خواه متخصص جراحی عمومی، پلاستیک و ترمیمی دارای شماره نظام پزشکی 50061 است. وی مدرک تخصصی خود را از اتحادیه اروپا و دانشگاه علوم پزشکی در ایران دریافت کرده است.

– فارغ التحصیل و عضو انجمن جراحان اروپا ESS(European Socity Of Surrery)

– عضو جامعه جراحان ایران

شما می توانید برای ارتباط با دکتر مهران همت‌خواه با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، قیطریه، بلوارکریمی، نبش کوچه ماه، ساختمان بانک پارسیان، پلاک 151، طبقه سوم، واحد 10 

تلفن: 02122395139  

موبایل: 09121696389

آدرس: سعادت آباد، بلوار سرو غربی، برج بانک تجارت، پلاک 76، طبقه چهارم، واحد 18

وب سایت:www.dr-hematkhah.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ