خا نم باردار می تواند با هواپیما سفر کند؟

karimi
مسافرت هوایی حین بارداری

اصولا در خطوط هوایی سعی شده شرایطی فراهم شود که ایمنی خانمهای باردار تا حد ممکن حفظ شود. با این حال ضروری است که قبل از سفر حتما با پزشک زنان خود مشورت کرده و از بی خطر بودن پرواز مطمئن شوید. اگر شما بارداری توام با ریسک داشته باشید ممکن است پزشک اجازه پرواز به شما ندهد. به همین ترتیب ممکن است بعد از هفته 36 اجازه مسافرت با هواپیما را نداشته باشید.

اما اگر پزشک پرواز را برای شما منع نکرد و شما امکان تغییر در برنامه سفرتان را دارید بهترین زمان برای سفر با هواپیما در اواسط دوره بارداری است یعنی هفته 14 تا 28. این زمانی است که شما احساس بهتری دارید و خطر سقط یا زایمان زودرس بسیار اندک است.

موقع پرواز چند نکته را حتما به یاد داشته باشید:

1-  سیاست آن خط هوایی درباره مسافران باردار را کنترل کنید بخصوص از جهت فاصله مقصد و مدت زمان پرواز.

2 صندلی خود را با دقت انتخاب کنید. حتما به مسوول کانتر بگویید باردار هستید تا شما را در بخشهایی از هواپیما جای دهد که فضای مناسبی برای خانمهای باردار در نظر گرفته شده است.

3  در حین پرواز کمربند ایمنی را زیر شکم خود ببندید.

4  اگر امکانش بود در طول راهرو چند قدم راه بروید اما اگر مجبور بودید سر جای خود بنشینید دست و پاهای خود را تا حد امکان کشش دهید.

گاهی اوقات اکسیژن داخل کابین کم می شود اما از این بابت نگران نباشید بخصوص اگر بطور کلی سالم هستید. همچنین قرارگیری در معرض اشعه به دلیل پرواز در ارتفاع بالا خطری برای شما ایجاد نخواهد کرد اما اگر مثلا میهماندار یا از کارکنان پرواز هستید و شغل شما پرواز است باید موقع بارداری از سوار شدن به هواپیما پرهیز کنید چون در این صورت اشعه زیادی به مرور وارد بدنتان خواهد شد.

پاسخ از دکتر راجر هارمز متخصص زنان، سردبیر ارشد سایت مایوکلینیک، دانشیار بیماریهای زنان، مدیر آموزشی کالج پزشکی مایوکلینیک.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ