تزریق فیلر، تاثیرش در پوست!

کلینیک دکتر ترانه امامی، پزشک پوست، مو و زیبایی: فیلرها انواع مختلفی دارند که در حال حاضر، شایع‌ترین آنها فیلرهای نیمه‌موقت از جنس اسید نورولونیک بدن هستند، بنابراین بعد از تزریق عوارضی برای بدن به همراه ندارد.

کلینیک دکتر ترانه امامی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

فیلرها انواع مختلفی دارند که در حال حاضر، شایع‌ترین آنها فیلرهای نیمه‌موقت از جنس اسید نورولونیک بدن هستند، بنابراین بعد از تزریق عوارضی برای بدن به همراه ندارد.

دیگر خبری از ژل‌های پاژ نیست

اما تصور برخی بر این مبناست که ژل‌ها جا‌به‌جا یا گلوله‌گلوله می‌شوند یا عفونت می‌کنند که این تصور در گذشته درست بوده و علتش هم استفاده از ژل‌هایی به‌نام پاژ بوده است. ژل‌های پاژ، ژل‌های دایمی بوده‌اند که اکنون به‌طور کامل از بازار جمع‌آوری شده‌اند، ولی این ژل‌های نیمه‌موقت عوارضی ندارند.

تفاوت فیلرها با بوتاکس چیست؟

کاربرد فیلرها برای پر کردن قسمت‌هایی از پوست است که به‌دلیل ازدست دادن کلاژن و الاستین دچار شکنندگی شده‌اند. این فیلرها می‌توانند با حجم‌دهی، فرو‌رفتگی‌ها را برطرف کنند. مثلا برای رفع خط خنده یا خطوط دور لب یا برجسته کردن لب یا پیشانی و بینی یا گونه مورد استفاده قرار می‌گیرند. طول اثر ژل‌ها بستگی به نوع برند استفاده شده دارد. برخلاف بوتاکس، ژل‌های چینی به‌دلیل قیمت خیلی پایین در خیلی از مطب‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این فیلرها با نام‌های مختلفی استفاده می‌شوند. این ژل‌ها معمولا طول اثر پایینی دارند و قابل مقایسه با ژل‌های استاندارد و دارای تاییدیه وزارت بهداشت نیستند. ژل‌های شناخته شده، دارای تاییدیه وزارت بهداشت هستند که نمونه آنها ژل تئوسیال سوییس یا ژل رستیلن کشور سوئد یا آیدی ایتالیاست. ماندگاری ژل‌های چینی یک تا دو ماه است ولی ماندگاری ژل‌های شناخته شده بیش از 6ماه است. کسانی که تجربه ازدست دادن زود ژل را دارند با اینکه هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند باید بدانند که ناخواسته از ژل‌های چینی استفاده کرده‌اند.

از عارضه خبری هست؟!

 عوارض آن هم به جز عوارض زمان تزریق که ناشی از فرو کردن سوزن و پاره شدن مویرگ‌های سطحی به شکل خیلی کمی دیده می‌شود که شامل تورم و خونریزی سطحی  است، عارضه دیگری ندارد و جابه‌جایی و عفونت به استریل بودن محیط و مهارت پزشک بستگی دارد. 

تداوم در تزریق ژل، باعث ماندگاری بیشتر می‌شود؟ 

اگر دوبار تزریق صورت بگیرد گفته می‌شود که ماندگاری ممکن است دو برابر شود. به‌طور مثال اگر یک ژل ماندگاری 6 ماه تا یک سال داشته باشد اگر خوب استفاده شود و بعد از یک سال دوباره تزریق شود اثر آن از سه تا پنج سال افزایش پیدا می‌کند. 

منع مصرف برای افراد ندارد؟

به جز کسانی که نمی‌توانند سوزن تزریق کنند یا کسانی که دارای عفونت‌های فعال یا در مرحله فعال تبخال هستند (چون باعث فعال شدن مجدد آن می‌شود) منع مصرفی برای دیگر افراد وجود ندارد. 

در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که لب بر اثر استفاده ژل ترکیده شده است. این چیزها حقیقت دارد؟ 

در مدت این چند سال تزریق چنین چیزی مشاهده نکرده‌ام. اگر کسی به شکل خیلی نامتعارف و غیرمعقول از حجم زیادی از ژل بدون توجه به زمانی که باید سپری شود تا ژل از بین برود و مجدد تزریق شود، استفاده کند، شاید این ژل جایگزین بافت طبیعی بدن شود و عوارض ناخوشایندی به همراه داشته باشد. با گفت‌وگویی که با متخصصان این زمینه داشته‌ایم، بحث شد که این شکل‌ها را از کجا می‌آورند و این صحبت‌ها بیشتر برای تخریب کارهای زیبایی است. پزشکان معمولا همه درست تزریق را انجام می‌دهند و پزشکی نیست که بلد نباشد این کار را انجام دهد و معمولا عوارضی دیده نمی‌شود. 

کلینیک دکتر ترانه امامی، پزشک پوست، مو و زیبایی:

من ترانه امامی فارغ التحصیل سال 88 از دانشگاه پزشکی هستم و حدود پنج سال است که در زمینه پوست، مو و زیبایی کار می کنم. همچنین دوره زیبایی را در کشور کانادا گذرانده ام. 

در مطب ما  خدماتی از جمله: لاغری، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، پی آر پی مزوتراپی، میکرودرم ابریژم، برداشت خال و رفع جای جوش که شامل کارهایی مانند ساکسیشن و میکرودرم میکرونیدلینگ ارائه می شود.

شما عزیزان برای ارتباط با کلینیک دکتر ترانه امامی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122915226

موبایل: 09122093956

آدرس: میرداماد، میدان محسنى، کوچه آزیتا، پلاک ١ واحد ٤

وب سایت: dr-emami

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ