کرایولیپولیز با چه عملکردی قادر به حذف چربیهای موضعی بدن است؟!

مرکز لاغری و زیبایی رزا: تعداد سلول‌های چربی در بدن ثابت هستند که بعد از سن بلوغ، سلول‌های چربی تکثیر نمی‌شوند و تعداد آنها ثابت می‌ماند.

مرکز لاغری و زیبایی رزا:

تعداد سلولهای چربی در بدن ثابت هستند که بعد از سن بلوغ، سلولهای چربی تکثیر نمیشوند و تعداد آنها ثابت میماند. کرایولیپولیز یعنی ازبین بردن سلول‌های چربی توسط سرما. از طریق این روش حرارت 8 یا 10 درجه زیر صفر روی بافت چربی اعمال می‌شود که بر اثر این اتفاق سلول‌ها دچار آپوپتوز می‌شوند که یک مرگ تدریجی و برنامه‌ریزی شده است و در یک بازه زمانی یک تا دو ماهه این سلول‌ها از طریق سیستم صفراوی و سیستم لنفاوی از بدن دفع می‌شوند.

آیا روش کرایولیپولیز برای برخی افراد منع مصرف دارد؟

 معمولا منع خاصی ندارد، چراکه این روش، یک روش ایمن و مورد تایید FDA است. البته بعضی افراد ممکن است به سرما آلرژی داشته باشند یا دچار کهیر شوند که این روش برای این دسته از افراد توصیه نمی‌شود. همچنین‌ افرادی که ترومبوز عروق پا یا سابقه آمبولی ناحیه پا و ریو داشته‌اند هم کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. اما سایر افرادی که از این شرایط مستثنا هستند، می‌توانند با مشورت پزشک این روش را انجام دهند.

آیا با عارضه خاصی همراه است؟

عوارض خاصی ندارد. پوست بدن نسبت به سرما حساس است و ممکن است دمای 8 درجه زیر صفر را نتواند تحمل کند. همچنین مدت درمان حدود یک ساعت است به‌همین دلیل برای آنکه پوست دچار آسیب نشود، پدهای مخصوص برای پوست استفاده می‌شود که به «پد آنتی فریز» معروف هستند. این پدها روی پوست گذاشته شده و از پوست در برابر سرما محافظت می‌کنند. هدف ما در این روش ازبین بردن چربی است، کاری به بافت‌های دیگر بدن نداریم.

تعداد جلسات به چه صورت است؟

معمولا برای افرادی که چربی زیادی داشته باشند و ضخامت لایه چربی‌شان بیشتر از سه سانتی‌متر باشد، بهتر است بیش از سه جلسه درمان، به فاصله یک ماه از این روش استفاده کنند. به‌علاوه از روش‌های تکمیلی مثل کویتیشن و آر.اف هم توصیه می‌شود در کنار این روش استفاده شود. به‌طور کلی این روش‌ها جزء روش‌های غیرتهاجمی برای از بین بردن چربی‌ها هستند که معمولا روی کاهش سایز بیشترین تاثیر را دارند.

نکات مهم بعد از انجام کرایولیپولیز:

به‌دلیل آزاد شدن بافت چربی، تری‌گلیسیرید و کلسترول و وارد شدن‌شان به سیستم جریان خون عمومی، توصیه می‌شود بعد از انجام کرایولیپولیز فرد حتما پیاده‌روی انجام دهد تا چربی متابولیزم و از بدن دفع شود. همزمان نوشیدن مایعات به‌خصوص آب  هم توصیه می‌شود. تحرک بدنی بعد از این روش لازم است (حداقل آن پیاده‌روی است که 20 دقیقه صبح و 20 دقیقه بعدازظهر توصیه می‌شود پیاده‌روی انجام شود) و روش‌های دیگر مثل رفتن به باشگاه، استخر، کوهنوردی در حد توان فرد توصیه می‌شود.

مرکز لاغری و زیبایی رزا:

مرکز لاغری و زیبایی رزا: ارایه کلیه خدمات زیبایی وجوان سازی/ توسط پزشک متخصص درمطب/ برای آگاهی از خدمات با ما تماس بگیرید. هایفو، میکرونیدلینگ، جوانسازی، بوتاکس، مزو، پی آر پی، طب سوزنی،RFوغیره

شما عزیزان برای ارتباط با مرکز لاغری و زیبایی رزا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122139022

02122139026

آدرس: سعادت آباد، کوچه نهم، درمانگاه نیایش، طبقه چهارم

Roza_beauty_center

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ