میکرودرم ابریشن، موثرترین درمان ضد پیری

مرکز تخصصی پوست، مو و لیزر شاین: میکرودرم ابریشن یا میکرودرم یکی از آسان‌ترین و موثرترین درمان‌های ضدپیری است. از مزایای میکرودرم می‌توان به کاهش چروک‌ها و خطوط ظریف پوست، نرم شدن پوست زبر و ناهموار، رفع جای زخم، کوچک کردن منافذ پوستی و کاهش تجمع بیش از اندازه رنگدانه‌ها در سطح پوست یا هایپرپیگمانتسیون، موسوم به لک‌های پیری اشاره کرد.

مرکز تخصصی پوست، مو و لیزر شاین:

میکرودرم ابریشن یا میکرودرم یکی از آسان‌ترین و موثرترین درمان‌های ضدپیری است. از مزایای میکرودرم می‌توان به کاهش چروک‌ها و خطوط ظریف پوست، نرم شدن پوست زبر و ناهموار، رفع جای زخم، کوچک کردن منافذ پوستی و کاهش تجمع بیش از اندازه رنگدانه‌ها در سطح پوست یا هایپرپیگمانتسیون، موسوم به لک‌های پیری اشاره کرد. به‌علاوه میکرودرم ابریشن نفوذ فرآورده‌های پیشرفته مراقبت از پوست در لایه‌های عمیق‌تر پوست را تسهیل می‌کند و با کمک به ساخت کلاژن ظاهری جوان به پوست می‌بخشد.

روش انجام میکرودرم ابریشن:

دستگاه میکرودرم کریستالی از کمپرسور یا متراکم کننده‌ای تشکیل می‌شود که هوا را از طریق یکسری دستی به داخل می‌کشد. با قرار گرفتن سر دستگاه روی پوست حالت خلأ ایجاد می‌شود. کریستال‌های اکسید آلومینیوم که با نام کرندوم (سخت‌ترین ماده معدنی پس از الماس) نیز شناخته می‌شود، روی سطح پوست پاشیده می‌شود تا سلول‌های مرده سطحی را از پوست جدا کند. سپس سلول‌های مرده و کریستال‌ها به سرعت به درون دیگر لوله تعبیه شده در سر دستگاه مکیده و وارد کیسه ضایعات می‌شوند. متخصص زیبایی با تعیین مقدار جریان کریستال و قدرت خلأ عمق این جداسازی و پوسته پوسته شدن را کنترل می‌کند. متخصص معمولا دوبار دستگاه را روی پوست حرکت می‌دهد، البته اگر پوست به اندازه کافی ضخیم باشد یا ناحیه‌ای، مانند لک قهوه‌ای یا جای زخم یا آفتاب سوختگی پوست، نیاز به توجه بیشتر داشته باشد، ممکن است سه بار فرآیند پاکسازی پوست صورت را تکرار کند.

میکرودرم ابریشن یا کریستال می‌تواند تاحدی، به‌ویژه در اطراف بافت حساس دهان و بینی، ناراحت‌کننده باشد اما به هیچ عنوان دردناک نیست. متخصص زیبایی در طول درمان میزان راحتی بیمار را از وی جویا می‌شود بنابراین جایی برای نگرانی نیست. هرگاه احساس ناراحتی کردید کافی است متخصص را در جریان بگذارید.

متخصص زیبایی باید در طول عمل دستکش به دست داشته باشد و از ماسک و عینک محافظ استفاده کند. چشمان بیمار نیز باید محافظت شود. ردی از کریستال روی صورت باقی می‌ماند که احتمالا بعدا قرمز خواهد شد.

میکرودرم ابریشن با نوک الماس از سری دستی و فناوری خلأ یکسان بهره می‌گیرد اما در این تکنیک هیچ کریستالی از نوک الماس دستگاه خارج نمی‌شود، بلکه نوک الماس خود، سلول‌های مرده پوست را جدا می‌کند و پوست مرده با به‌کار گیری خلأ پاک می‌شود. نوک‌های متفاوت متعددی با درجه زبری گوناگون وجود دارد که متخصص گونه مناسب را با توجه به نوع پوست و هدف درمان انتخاب می‌کند.

اگرچه بیمار در میکرودرم ابریشن با نوک الماس ناراحتی بسیار کمتری را تحمل می‌کند و این روش برای پوست‌های حساس مناسب‌تر است، اما در مجموع نتیجه هر دو روش کریستالی و الماسی یکسان است.

سهولت انجام یکی از مزایای شاخص میکرودرم ابریشن است که محبوبیت بسیاری را برای آن به ارمغان آورده است. از آنجا که میکرودرم تنها ۳۰دقیقه زمان می‌برد، گاهی اوقات از آن با اصطلاح وقت ناهاری صورت نیز یاد می‌کنند، چون میکرودرم عملی غیر‌جراحی و کاملا بدون درد است، روش ایمن و بسیار کارآمدی برای جوان‌سازی پوست و داشتن پوستی درخشان محسوب می‌شود.

میکرودرم ابریشن لایه‌های سطحی مرده و بدرنگ پوست را جدا می‌کند و در این بین تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و پوست را مجددا جوان می‌کند. بسیاری از بیماران پس از تنها یک جلسه درمان با بهبود چشمگیری در رنگ، بافت و تُن پوست مواجه می‌شوند.

عوارض میکرودرم ابریشن:

چنانچه متخصص پوست مجرب و آموزش‌دیده میکرودرم ابریشن را انجام دهد، احتمال بروز عوارض بسیار ناچیز خواهد بود. اکثر عوارض و خطرهای احتمالی از انجام میکرودرم در شرایط غیراستریل یا کاربرد نامناسب دستگاه ناشی می‌شود. چنانچه از سری دستگاه و مکنده طبق اصول بهداشتی استفاده نشود، بیمار درمعرض عفونت قرار خواهد گرفت. اگر از دستگاه به شیوه‌ای نامناسب در قدرت بسیار زیاد استفاده شود، ممکن است کریستال‌های ریز مورد استفاده برای پوسته‌پوسته کردن، پوست را سوراخ کنند.

ضمنا وارد شدن کریستال به داخل چشم بیمار و درنتیجه تحریک و سوزش چشم نیز از پیامدهای استفاده نامناسب از دستگاه محسوب می‌شود. اثرهای جانبی مضر میکرودرم ابریشن بسیار نادرند و در صورت به‌کارگیری مناسب دستگاه بروز نمی‌یابند. مراجعه به متخصص پوست متبحر احتمال بروز عوارض را به میزان قابل‌ملاحضه‌ای کاهش می‌دهد.

احتیاط‌های لازم:

برای انجام میکرودرم ابریشن صرفا به متخصصان آموزش‌دیده اعتماد کنید، به یاد داشته باشید که نتایج این عمل با تجربه و تخصص پزشک نسبت مستقیم دارد. استفاده نامناسب از دستگاه و تنظیم آن در قدرت بالا به خراشیدگی و خونریزی نقطه‌ای خواهد انجامید.

در صورت حساسیت بیش از اندازه پوست، ابتلا به دیابت، عارضه‌های عروقی مانند روزاسه یا آکنه بزرگسالان، التهاب پوستی، عفونت‌های باکتریایی، فقدان حس لامسه، وجود گوشت اضافه در جای زخم، وجود خراش یا بریدگی روی پوست یا تزریق بوتاکس در ۷۲ساعت گذشته از انجام میکرودرم خودداری کنید. آفتاب سوختگی، عفونت‌های ویروسی مانند تبخال و آکنه و مصرف داروهای ضد‌انعقاد نیز از دیگر موارد منع استفاده از میکرودرم به‌شمار می‌آید.

دوران بهبود و نتایج:

میکرودرم غالبا درمان ساعت ناهاری نامیده می‌شود، چون می‌توان این درمان را با مراجعه به مطب پزشک در وقت ناهار بدون تحمل ناراحتی انجام داد. پوست درمان شده پس از میکرودرم صورتی رنگ خواهد بود که البته این رنگ پس از گذشت چند ساعت محو خواهد شد. بیمار بلافاصله پس از اتمام میکرودرم می‌تواند برای پوشاندن نشانه‌های آشکار این درمان آرایش کند. امروزه میکرودرم ابریشن با‌توجه به نتایج چشمگیر و دوران بهبود بسیار سریع یکی از محبوب‌ترین درمان‌های غیر‌تهاجمی صورت محسوب می‌شود.

مرکز تخصصی پوست، مو و لیزر شاین:

دکتر امیر قهرمانى مدیر مرکز تخصصی لیزر شاین، دانش آموخته دانشگاه تهران با ٧ سال سابقه کار در زمینه زیبایى و گذراندن دوره هاى حرفه اى مراقبت از پوست(skin care) و کاربرد لیزر در زیبایى و اخذ مدارک معتبر بین المللى از دانشگاههاى فرانسه و سوییس است. ایشان با بهره گیرى از علم روز دنیا مفتخر به افتتاح شعبه دوم کلینیک زیبایى شاین در سعادت آباد هستند. شماره نظام پزشکى١٣٢٠٨١ دکتر قهرمانی با بکار گیرى از برترین تکنولوژى هاى روز دنیا عملکردى معجزه آسا در رفع چین و چروک و فرم دهى صورت در کمترین زمان و بهترین نتیجه را دارد. کاشت مو و ابرو با روش هاى fit وfut و ترکیبى. دیگر خدمات: تزریق بوتاکس و ژل‌هاى فرم‌دهنده با بهترین مواد، لیفتینگ صورت با نخ‌هاى جوانسازى، مزوتراپى، و…

جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122082959

02122082960

09380631020

09123598184

آدرس: سعادت‌آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان پنجم، پلاک 6، طبقه 4، واحد 19 

shine.clinic

shineclinic

وب سایت: shine-clinic.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ