نقش ماساژ درمانی در زندگی ما چیست؟

mousavi
کلینیک تخصصى شن‌هاى نقره‌اى: ماساژ، انجام فعالیت‌هایی بر لایه‌های سطحی و عمیق عضلانی و بافت همبند است که با بهره جستن از روش‌های متنوع به‌منظور افزایش عملکرد، کمک به درمان و تمدد اعصاب و آرامش است. ماساژ شامل کار با فشار ثابت یا در حال حرکت (لرزش) در جهت کمک به حرکات مکانیکی بدن است که می‌تواند با دست، انگشتان، آرنج، زانو، ساعد و پاها صورت پذیرد.

کلینیک تخصصى شن‌هاى نقره‌اى:

ماساژ، انجام فعالیت‌هایی بر لایه‌های سطحی و عمیق عضلانی و بافت همبند است که با بهره جستن از روش‌های متنوع به‌منظور افزایش عملکرد، کمک به درمان و تمدد اعصاب و آرامش است. ماساژ شامل کار با فشار ثابت یا در حال حرکت (لرزش) در جهت کمک به حرکات مکانیکی بدن است که می‌تواند با دست، انگشتان، آرنج، زانو، ساعد و پاها صورت پذیرد. بافت هدف ماساژ شامل عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، فاسیا، پوست، مفاصل‌ یا سایر بافت همبند، رگ‌های لنفاوی و… است.

افراد در هر سنی امکان بهره‌مندی از فواید ماساژ را دارند:

فواید ماساژ:

  • بهبود جریان خون و لنف
  • افزایش قابلیت ارتجاعی بافت‌های بدن
  • تقویت سیستم عصبی و ایمنی بدن
  • تسکین درد و گرفتگی‌های عضلانی ناشی از آسیب‌های ورزشی، جراحی و تصادفات
  • رفع استرس، کمر درد، اضطراب، سردرد، آرتروز و…
  • افزایش ضریب هوشی، اعتماد به نفس و تمرکز

تخت مورد استفاده در کلینیک شن‌های نقره‌ایIONTO_WELLITY SOUND MOTION   تنها تختی است که با اضافه کردن 3 سیستم وایبریشن (لامسه)، موسیقی متناسب با امواج مغز (شنوایی) و نور متغیر (بینایی) به پروسه ماساژ، تاثیر مضاعفی در عملکرد و اثردهی آن ایجاد می‌کند.

قابلیت تنظیم این تخت بسیار بالا بوده که براساس خصوصیات شخصی هر فرد تغییر می‌کند. دلیل این قابلیت هوشمندانه وجود دستگاه الکتروآنسفالوگراف در تخت است که فعالیت الکتریکی مغز هر فرد را دریافت کرده و براساس آن تنظیمات مذکور را به‌صورت هوشمند انجام می‌دهد.

به عبارت ساده بخش ابتدایی تخت (جایگاه سر)، امواج مغز را ثبت می‌کند و متناسب با آن و همچنین وزن فرد، میزان وایبریشن در نقاط مختلف بدن، موسیقی انتخابی و نور ساطع شده را تنظیم می‌کند.

به این ترتیب فرکانس موردنیاز برای هر شخص از طریق سه نوع از حواس پنج‌گانه به بدن اعمال می‌شود و ماساژور مطابق نیاز عملکرد لازم روی عضلات، تاندون‌ها، پوست و… را انجام می‌دهد.

انواع ماساژ:

1   ریلکسی12060     شامل تکنیک‌هایی است که با استفاده از کشش، فشار، ضربات و حرکات خاص دست در امتداد خطوط اصلی بدن است. ماساژور از روغن‌های گیاهی خاص جهت تکمیل فرآیند ماساژ بهره می‌گیرد. این روغن‌ها دارای خواص متعددی از‌جمله خواص ضدمیکروبی، تسکین دهنده، انرژی‌زا، آرامش‌بخش و… هستند.     

2   ورزشی60 45   امروزه جزء لاینفک برنامه ورزشکاران است که این ماساژ موجب رفع گرفتگی و اسپاسم در عضلات و کاهش دردهای عضلانی، اسکلتی است و همچنین کمک به تنظیم جریان خون و بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شود.      

3   کمپرس گیاهی9045   در این روش از یک بسته گیاهی کمپرس خاص استفاده می‌شود که انواع گیاهان مفید با هدفی خاص در آن متراکم شده‌اند. ماساژ کمپرس گیاهی ترکیبی از تکنیک‌های ریلکسی و تای است. ماساژ کمپرس گیاهی در رفع خستگی، تسکین درد، افزایش آرامش‌بخشی و بهبود جریان خون تاثیرات بسیاری دارد. 

4   سنگ داغ1290    در این روش سنگ‌های آتش‌فشانی، بازالت و سنگ مرمر در آب گرم حرارت دیده و در روغن غلتانده می‌شوند. ابتدا سنگ‌های داغ روی نقاط حساس و کلیدی بدن تحت‌فشار قرار گرفته تا به عمق ماهیچه‌های سفت و دارای تنش‌های ماهیچه‌ای نفوذ کنند. از فواید این ماساژ می‌توان به دفع سموم بدن، تقویت سیستم عصبی و افزایش تمرکز اشاره کرد.

5   رفلوکسوژی90 60    پا به‌عنوان قلب دوم، نقش موثر و مهمی در سلامت کل بدن دارد. پا به‌دلیل تحمل وزن بدن و حفظ تعادل، نقش تعیین‌کننده‌ای در آرامش و سلامت انسان دارد. برخی پزشکان از این تکنیک (ماساژ کف پا و دست) برای تشخیص و درمان بیماری‌های گوناگون بهره می‌گیرند که اصطلاحا آن را Reflexology  نامیده‌اند.

6   سر، صورت و گردن6045   با لمس جمجمه که تمام اعصاب بدن انسان در آن قرار دارد و منشا تنش و استرس است، می‌توان تمام عملکردهای نادرست را ازبین برد. در این تکنیک ماسور با حرکات دورانی تمام قسمت‌ها از سر تا گردن را ماساژ داده و فشارهای مفید و لازم را اعمال می‌کند. از فواید آن می‌توان به افزایش تمرکز، رفع خستگی و احساس سبکی کاهش درد برای بیماری‌های گردن، ستون مهره‌ها و… اشاره کرد.    

کلینیک تخصصى شن‌هاى نقره‌اى:

کلینیک تخصصى شن‌هاى نقره‌اى داراى مجوز رسمى از وزارت بهداشت و با بیش از 10 سال تجربه در امور پزشکى افتخار دارد که با بهره‌گیرى از‌ اساتید دانشگاهى، متخصصان بنام و کادرى مجرب و به‌روزترین دستگاه‌هاى دنیا با مساحت ٨٠٠ مترمربع با فضایى بسیار شیک و با دارا بودن داروخانه تخصصى، کافى‌شاپ و روف گاردن با متخصصان پوست و مو، گوش و حلق و بینی، متخصص زنان (زیبایی)، متخصص تغذیه، متخصص بیهوشى، جراحى پلاستیک، جراح زیبایی سروگردن و جراحی عمومی در خدمت شما مهمانان عزیز می‌باشد

شما می توانید جهت ارتباط با کلینیک تخصصى شن‌هاى نقره‌اى با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02175413

آدرس‌: کامرانیه شمالى، اول لواسانى غربى، پلاک ٩٨

وب سایت: silversandsclinic.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ