این رفتارها قوه شنوایی را تهدید می‌کنند

ارزیابی شنوایی و سمعک سپیدار: شنیدن به اندازه دیدن برای انسان‌ها مهم است و دنیای بی‌صدا، دنیای تاریکی خواهد بود. بدون شک کسی دوست ندارد گوش‌هایش نشنود یا وزوز کند. برای این کار لازم است برخی عادت‌های نادرست را ترک کنیم، چون به سلامت گوش‌های‌مان آسیب جدی می‌زند.

ارزیابی شنوایی و سمعک سپیدار:

شنیدن به اندازه دیدن برای انسان‌ها مهم است و دنیای بی‌صدا، دنیای تاریکی خواهد بود. بدون شک کسی دوست ندارد گوش‌هایش نشنود یا وزوز کند. برای این کار لازم است برخی عادت‌های نادرست را ترک کنیم، چون به سلامت گوش‌های‌مان آسیب جدی می‌زند.

  • بوسیدن لاله گوش: این کار دمشی روی پرده گوش و در پی آن تلاطمی در مایع حلزونی گوش ایجاد می‌کند که متاسفانه گاهی به بروز مشکلات شنوایی منجر می‌شود.
  • فریاد کشیدن در گوش: هیچ‌وقت به شوخی یا از روی عصبانیت در گوش فرد دیگری فریاد نکشید. این کار باعث بروز ترومای صوتی می‌شود. درواقع اگر صدای ما به‌طور متوسط ۵۰دسی‌بل باشد، وقتی فریاد می‌کشیم به ۱۰۰دسی‌بل هم می‌رسد و گوش انسان ممکن است با ۸۰دسی‌بل هم کر شود.
  • مصرف دارو بدون درنظر گرفتن عوارض آن: برخی داروها که به اتوتوکسیک یا سم گوش معروف هستند، تاثیر منفی روی گوش داخلی دارند و ممکن است باعث سنگینی گوش، وزوز گوش یا سرگیجه شوند.
  • رانندگی با شیشه‌های پایین: کودکان وقتی سوار ماشین می‌شوند دل‌شان می‌خواهد کنار پنجره بنشینند و شیشه‌ها را تا آخر پایین بکشند. تکرار این کار باعث کم‌شنوایی گذرا می‌شود که ممکن است در طولانی‌مدت آزاردهنده‌تر و جدی‌تر شود.
  • کار کردن با مته و دریل بدون محافظت از گوش‌ها: سر و صدایی که این ابزارها ایجاد می‌کنند، بالاتر از ۸۵دسی‌بل است که ممکن است سلامت سلول‌های شنوایی گوش داخلی را به خطر بیندازد و در طولانی‌مدت باعث آسیب‌های جدی شود. اگر قرار است به مدت یک یا چند روز از این ابزارهای پر سر و صدا استفاده کنید، حتما گوش‌های‌تان را با کلاه کاسکت یا گوشی‌های مخصوص بپوشانید.

رفتارهای مشکوک شنوایی در کودکان: 

در موارد کم شنوایی متوسط، کودکان اختلالاتی درتشخیص صدا، اختلالات رفتاری، تاخیر در حرف زدن یا واکنش‌های پایدار به هیاهو یا صداهای پیرامون خود نشان می دهند. اگر کم‌شنوایی کودک جدی‌تر باشد، ممکن است به اختلالات زبانی یا رفتاری منجر شود. اگر به رفتارهای کودک خود مشکوک هستید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • شیرجه زدن در استخر:در این موارد فشار آب مشکلساز می‌شود و درد جزئی در گوش‌ها پدید می‌آورد. برای پیشگیری از مشکل کم‌شنوایی حتما از گوش‌گیرهای مخصوص شنا استفاده کنید.
  • گوش دادن به موزیک با صدای بلند به مدت ۴ساعتوقتی با صدای بلند به موسیقی گوش می‌دهید، سلول‌های گوش داخلی شروع به تولید ماده‌ای سمی می‌کنند که به خودی خود خطرناک نیست، اما ترشح زیاد آن باعث از بین بردن همین سلول‌های تولید‌کننده می‌شود. هر چه صدای موسیقی بلندتر باشد روند ترشح این ترکیب با سرعت بیشتری رخ می‌دهد.
  • تغذیه نامناسب: گوش مانند اعضای دیگر بدن نیاز به تغذیه دارد، اگرچه غذا خوردن باعث نمی‌شود بهتر بشنوید، اما تغذیه سالم باعث افزایش سلامت گوش‌های‌تان می‌شود.

ارزیابی شنوایی و سمعک سپیدار:

خدمات این مرکز شامل: 

ارزیابی شنوایی ( ادیومتری و تیمپانومتری)غربالگری شنوایی نوزادان ( OAE)/ مشاوره، تجویز و تنظیم سمعک/ عرضه لوازم جانبی سمعک و وسایل کمک شنوایی ( باتری، ریموت کنترل، FM، رابط و مبدل بلوتوث تلویزیون)/ ساخت انواع قالب سمعک، قالب های محافظ آب و محافظ صدا/ بیماریابی شنوایی در مهدکودک ها و مدارس/ سنجش شنوایی، تجویز و تحویل سمعک در منزل


برای ارتباط با سمعک سپیدار با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122894084

02122894075

09126046437

 آدرس:تهران، خیابان شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، بن بست ارشاد، ساختمان پزشکان برگزیده، پلاک ۱، طبقه همکف، واحد ۵ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ