آیا گوارانا و جینسینگ (دبل بول) با عارضه همراه هستند؟

آبا دارو طب (نماینده رسمی نیچرز اونلی):در مرحله اول باید به این نکته اشاره کنیم که این مکمل روی قلب هیچ تاثیر سوئی نداشته و تپش قلب و فشارخون را در افراد بالا نمی برد. روی ای سی جی در بیمارانی که دوز خیلی بالا استفاده کردند هم تاثیر منفی ندارد.

آبا دارو طب (نماینده رسمی نیچرز اونلی):


(عوارض و تداخلات دارویی) 

در مرحله اول باید به این نکته اشاره کنیم که این مکمل روی قلب هیچ تاثیر سوئی نداشته و تپش قلب و فشارخون را در افراد بالا نمی برد. روی ای سی جی در بیمارانی که دوز خیلی بالا استفاده کردند هم تاثیر منفی ندارد. پس به‌طور کلی میتوان افراد را از این موضوع آگاه کرد که این مکمل روی قلب و کبد هیچ گونه عارضه‌ای ندارد. مگر اینکه شخص به ترکیبات جینسنگ و یا گوارانا و یا ویتامین های گروه ب که این محصول داراست حساسیت داشته باشند.

معدود بانوانی که ازجینسینگ استفاده کرده‌اند، دچار واژینال بلیدینگ یا همان خونریزی واژینال شده‌اند. اما این اتفاق در کمتر از یک‌درصد و یک در هزار خواهد بود. در صورت مشاهده چنین مشکلی به محض قطع مصرف، این مشکل هم از بین خواهد رفت.

چه افرادی نباید مصرف کنند؟

به‌طور کلی در بارداری و شیر‌دهی توصیه نمی شود و باید برای افراد بالغ مصرف شود. افراد جوان و نوجوان بهتر است از این مکمل استفاده نکنند یعنی از 18سالگی به بعد توصیه به مصرف آن می شود، چراکه هنوز آزمایش‌های لازم روی اطفال و نوجوانان صورت نگرفته تا با عوارض احتمالی آن آشنا شویم.

دوز مصرف چقدر باید باشد؟

روزی یک یا دو عدد کافی است. ترجیحا توصیه میشود این مکمل صبح‌ها استفاده شود؛ زیرا هرقدر به سمت شب برود، باعث می شود بیمار دچار مشکل بیخوابی شود.

زمان اثربخشی چه زمانی است؟

این یک مکمل است و نمی‌توان همان موقع نتیجه آن را احساس کرد. در حقیقت این مکمل در بالا بردن سطح هشیاری و سلامت انسان وقتی احساس خستگی می کنیم موثر است و انرژی مضاعف به ما نمی دهد. یک مکمل غذایی هیچ‌وقت نمی‌تواند مانند یک نوشابه انرژی‌زا عمل کند بلکه به مرور زمان از فواید آن بهره‌مند خواهیم شد.

آیا تداخلات دارویی دارد؟

جینسنگ در بدن ویتامین کا ازاد می کند که با وارفارین، هپارین، آسپیرین و این دسته از داروها تداخل دارویی دارد و تاثیر وارفارین و آسپیرین را پایین می آورد. بنا براین استفاده همزمان از آسپیرین و جینسنگ منع مصرف دارد.

کسانی که انسولین یا داروهای دیابتی استفاده می کنند، قندخون آنها به‌شدت افت می کند و حتی می تواند باعث غش کردن آنها شود.

یکی از خاصیت‌های جینسینگ این است که قندخون را پایین می آورد. البته باید به این نکته اشاره شود که این مکمل برای افرادی که دیابتی هستند منع مصرف ندارد اما توصیه می شود بعد از تزریق انسولین دو تا سه ساعت از مصرف مکمل دبل بول خودداری کنند

آبا دارو طب (نماینده رسمی نیچرز اونلی):


شما می توانید برای ارتباط با آبا دارو طب با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188344318

آدرس: خیابان مطهری، خیابان سلیمان خاطر، پلاک ۱۱۶

وب سایت: naturesonly.ir


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ