اگر با این موارد مواجه شدید، بدانید که ارتودنسی درمان پیشنهادی ماست!

mousavi
دکتر هومن زرنگار متخصص ارتودنسی: غییر دادن موقعیت دندان‌ها برای ردیف و هماهنگ شدن آنها که با حرکت دندان درون استخوان انجام می‌شود. این مسئله ارتباطی با سن نداشته و در هر سنی قابل انجام است.

دکتر هومن زرنگار متخصص ارتودنسی:

کلمه ارتودنسی به معنی ردیف کردن دندان‌هاست. یک متخصص ارتودنسی علاوه بر تغییرات دندانی قادر به تغییر موقعیت استخوان‌ها و هماهنگ کردن اجزای صورت نیز هست. در رشته ارتودنسی سه هدف عمده درمانی وجود دارد؛

1) تغییر دادن موقعیت دندان‌ها برای ردیف و هماهنگ شدن آنها که با حرکت دندان درون استخوان انجام می‌شود. این مسئله ارتباطی با سن نداشته و در هر سنی قابل انجام است.

2) درمان‌هایی که با هدف تغییر موقعیت استخوان‌ها در طول رشد انجام می‌شود. این درمان‌ها معروف به درمان‌های فانکشنال یا ارتوپدیک هستند که با اعمال نیرو به استخوان‌ها انجام می‌شود. بدیهی است این نوع درمان فقط تا هنگام رشد فعال استخوان‌ها (پایان بلوغ) قابل انجام است.

3) درمان‌هایی که برای آماده‌سازی وضعیت دندان‌ها برای درمان‌های جراحی فک و صورت در افراد بزرگسالی که مشکل استخوانی دارند و رشد استخوانی در آنها وجود ندارد. رفع کامل مشکل اسکلتی، معمولا مستلزم درمان ارتودنسی همراه با جراحی است. در این درمان‌ها ابتدا موقعیت   روی هر یک از فکین اصلاح شده و با هماهنگی ایجاد شده بین فک بالا و فک پایین، با تشخیص ارتودنتیست، بیمار برای جراحی فک ارجاع می‌شود. پس از جراحی فک درمان نهایی ارتودنسی انجام می‌شود.

دکتر هومن زرنگار متخصص ارتودنسی:

دکتر هومن زرنگار، دارای دکترای دندانپزشکی عمومی و متخصص ارتودنسی و ناهنجاری‌های فکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دارای بورد تخصصی ارتودنسی و مدرک فلوشیپ (فوق تخصص) ارتودنسی- جراحی فک و ناهنجاری‌های شکاف لب و کام (سندروم‌های کرانیوفاسیال) است. و همچنین عضو هیات مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران است.

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر هومن زرنگار با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

کلینیک میرداماد:بلوار میرداماد – میدان مادر – خیابان بهروز – پلاک 17 – واحد 43

تلفن:  02122907505   –   02122273280

کلینیک سعادت آباد:سعادت آباد – میدان کاج – ابتدای سرو شرقی – پلاک ۷۸ – واحد ۲۸

تلفن: 02122087354  –   02122084454

کلینیک زعفرانیه: زعفرانیه – مقدس اردبیلی – جنب سفارت ژاپن – پلاک 158 – ساختمان مهر – طبقه پنجم جنوبی –  واحد 525

تلفن: 02122040180  –  02122040232

وب سایت: dr-zarnegar.ir

وب سایت: dr-zarnegar.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ