آیا ارتودنسی درد دارد؟! جواب شما اینجاست!

mousavi
دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس: ارتودنسی شیوه‌ای است با اعمال کشش روی برخی دندان‌ها (حتی روی آنهایی که دقیقا در ردیف دندانی قرار دارند) که آنها را به حرکت وا می‌دارد. این درحالی است که این کشش نیروی شدیدی را به بافت‌های محافظ دندان وارد می‌کند که در افراد مختلف این شدت تفاوت دارد.

دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس

ارتودنسی نیازمند یک دوره سازگاری است که البته گاهی اوقات با اندکی درد همراه است!

ارتودنسی شیوه‌ای است با اعمال کشش روی برخی دندان‌ها (حتی روی آنهایی که دقیقا در ردیف دندانی قرار دارند) که آنها را به حرکت وا می‌دارد. این درحالی است که این کشش نیروی شدیدی را به بافت‌های محافظ دندان وارد می‌کند که در افراد مختلف این شدت تفاوت دارد. دردی که در ابتدای درمان ایجاد می‌شود بسیار محسوس است (یعنی در 3 تا 4 روز ابتدایی بعد از قرار دادن دستگاه ارتودنسی).  باید خاطرنشان کرد که جراحان دندانپزشکی مدتی است که از مواد کارا و مفیدتر استفاده می‌کنند، موادی که می‌تواند تاحدی درد ناشی از این کشش را در مراحل اولیه کاهش دهد.

به‌طور کلی باید یک دوره زمانی 2 تا 6 روزه را برای سازگاری و انطباق با شرایط این دستگاه درنظر بگیرید.

مسکن‌ها می‌توانند طی 3 تا 4 روز ابتدایی، درد را تسکین دهند

برای کاهش درد مصرف داروی مسکن، یک ساعت قبل از قرار دادن دستگاه و همان روز مراجعه قبل از خواب تجویز می‌شود. این دارو را در صورت نیاز یعنی زمان درد می‌توان مجددا مصرف کرد. اما اگر درد همچنان ادامه داشته باشد، حتما باید با دندانپزشک‌تان تماس بگیرید.

توجه!

به هیچ عنوان برای تسکین درد از آسپیرین استفاده نکنید زیرا این مسکن باعث خونریزی می‌شود. در این مواقع فقط باید از پاراستامول آن هم با تجویز پزشک کمک گرفت.

دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس

متخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران و دارای نظام پزشکی به شماره 61124 است. وی عضو انجمن ارتودنتیست‌های ایران و اروپا است و در زمینه درمان ناهنجاری‌های فک و دندان خدمات ارائه می‌کند.

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر شاهین شادالوئی، با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122225610

02122265310

آدرس: خیابان شریعتی- خیابان ظفر- روبروی داروخانه لاله- طبقه سوم- پلاک 79- واحد 30

وب سایت


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ