کویتیشن و RF و مزوتراپی چگونه افراد را لاغر می کنند؟

آزاده فراهانی
مکانیزم روشهای لاغری بدون جراحی.

کویتیشن: کویتیشن فرایندی از سیستمهای فراصوت است که در آن میکرو فضاهای خالی (حباب های بسیار ریز) ایجاد میشود که آنقدر رشد میکنند که منفجر میشوند. این انفجار حبابها، امواج فشاری به مایعات اطراف وارد کرده که فعالیت میان آب میان سلولی و چربی را تحریک میکند و در نهایت منجر به متلاشی شدن غشای سلول چربی میشود. تحریک مداوم با امواج فشار کویتیشن تخریب محتوای تریگلیسیرید و امولاسیون داخل چربی را در پی خواهد داشت. اسید چربی باقی مانده به وسیله سیستم لنفاوی و ادرار دفع خواهد شد.

RF: اگر موضعی از بدن با امواج رادیویی (RF) قرار گیرد، امواج رادیویی با فرکانس بالا تولید و از بافتهای بدن عبور کرده و موجب تولید حرارت عمقی به میزان 38 تا 44 درجه سانتیگراد در آنها می شود و با این عمل متابولیسم بافتی و گردش خون مویرگی افزایش پیدا کرده و چربی ها وارد چرخه سوخت وساز میشوند. در نهایت این عمل باعث افزایش خونرسانی به سلولها، پاکسازی و حرکت سموم و مواد زائد از موضع و افزایش خاصیت الاستیکی عضلات موضع و لاغری موضعی میشود.

مزوتراپی: در این روش مقادیر جزئی داروهای خاصی که تقریبا همگی تاییدشده هستند، طی تزریقات مکرر مستقیم وارد بافت چربی میشود که این داروها متابولیسم بافتی و سلولی را افزایش داده و نیز به خرد کردن چربیها و افزایش انتقال آنها به بافتهای دیگر برای سوخته شدن داخل سلولها کمک میکند. همچنین تا حدودی باعث تخریب بافت سلولیت شده و تا حدودی پوست را سفتتر کرده و ترکهای سلولیتی آن را کاهش میدهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ