چرا از نظر قیمتی کامپوزیت‌ها با یکدیگر تفاوت دارند؟

mousavi
دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه: در ابتدا کامپوزیت‌ها دارای سطوح مات و غیرطبیعی بودند، به‌همین دلیل چون ماده‌ای همرنگ دندان بودند در بخش پرکردگی دندان مورداستفاده قرار می‌گرفتند و در بخش زیبایی کاربردی نداشتند.

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه 

در ابتدا کامپوزیت‌ها دارای سطوح مات و غیرطبیعی بودند، به‌همین دلیل چون ماده‌ای همرنگ دندان بودند در بخش پرکردگی دندان مورداستفاده قرار می‌گرفتند و در بخش زیبایی کاربردی نداشتند. امروزه کامپوزیت‌هایی که برای زیبایی استفاده می‌شوند به‌خصوص آنهایی که در سطح دندان که نمای بیشتری در لبخند دارند (دندان‌های جلو) از تکنولوژی نانو و فیلرهایی هستند که این ویژگی‌ها توانسته‌اند حالت اپک یا مات کامپوزیت را برطرف کنند. کامپوزیت‌های امروزی با استفاده از تکنولوزی نانو، کاملا شبیه مینای واقعی دندان به نظر می‌آیند. پس به‌طور کلی کامپوزیت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی کامپوزیت‌هایی است که تنوع رنگی چندانی ندارند و شفاف نیستند به‌همین دلیل فقط در بخش پرکردگی دندان مورداستفاده قرار می‌گیرند. دسته دوم کامپوزیت‌هایی هستند که تنوع رنگی زیادی دارند و نه‌تنها همرنگ دندان هستند بلکه از شفافیت بالایی برخوردارند به‌همین دلیل در بخش زیبایی (طرح لبخند) از این دسته از کامپوزیت‌ها استفاده می‌کنند.

علت بالا بودن قیمت برخی کامپوزیت‌ها چیست؟

تفاوت قیمت در کیفیت، تکنولوژی بهتر و ظاهر بهتری است. طبیعتا کامپوزیت‌ها زمانی که دارای پروسه ساخت خیلی قوی‌تری هستند (یعنی از کمپانی‌های قوی‌تر و معروف‌تر)  قیمت‌شان بسیار متفاوت‌تر از سایر کامپوزیت‌هایی است که از این ویژگی برخوردار نیستند. بعضی کامپوزیت‌ها چهار یا پنج برابر گران‌تر از کامپوزیت‌های معمولی هستند و این در هزینه‌های امور درمانی دندانپزشکی از نظر زیبایی تاثیر دارد و افرادی که می‌خواهند این کار را انجام دهند باید قبلا به این نتیجه رسیده باشند که برای این کار چه میزان بودجه‌ای را می‌خواهند در‌نظر بگیرند. 

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه 

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه با سابقه  18 سال در این رشته، ایمپلنت و فوق تخصص لیزر و جراحی‌های لیزری در دندانپزشکی عضوAAP آمریکا است. پس از پیشرفت روش‌های لیزری در دندانپزشکی  عمومی، جراحی‌های لثه و دیگر مداواهای دهان، فک و صورت به‌وسیله لیزرتراپی دوره فلوشیپ لیزر را در آلمان گذرانده است. دوره اولیه جراحی‌های ایمپلنت را نزد پرفسور برانمارک و هرتل در سال 1993 فراگرفته و بدنبال آن مدارک متعددی در ارتباط با ایمپلنت و جراحی‌های پیشرفته استخوانی در داخل و خارج از کشور اخذ نموده است. 

جهت تماس با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122894246 

02122894247

آدرس: خیابان شریعتی- جنب حسینه ارشاد -کوچه ارشاد- پلاک 3- طبقه 2 -واحد 25 

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ