ترکیبات مواد موثره کرم روشن‌کننده و ضدلک ژاک آندرل Jacques Andhrel

شرکت ژاک اندرل پاریس:آربوتین ترکیبی مشابه هیدروکینون دارد، ضمن آنکه فاقد اثرات جانبی آن است (Glycosylated Hydroquinone). گفتنی است آربوتین موجود در این محصول به شکل آلفا آربوتین (Alpha Arbutin) که نوع آلفا تا 10برابر پایدارتر و موثرتر از نوع بتاست.

دکتر مینا محمدی:

آربوتین (Arbutin) (عصاره گیاه Bearberry):آربوتین ترکیبی مشابه هیدروکینون دارد، ضمن آنکه  فاقد اثرات جانبی آن است (Glycosylated Hydroquinone). گفتنی است آربوتین موجود در این محصول به شکل آلفا آربوتین (Alpha Arbutin) که نوع آلفا تا 10برابر پایدارتر و موثرتر از نوع بتاست. آلفا آربوتین با مهار غیرقابل برگشت واکنش آنزیماتیک تولید و بیوسنتز ملانین و جلوگیری از تشکیل آن در غشای سطحی (اپیدرمی) پوست سبب روشن‌تر شدن آن می‌شود. علاوه بر آن، آلفا آربوتین مانند یک فیلتر در برابر نور خورشید عمل کرده و با جذب پرتو مضر ماوراء بنفش، مانع اثرات سوء آن می‌شود.

از دیگر خصوصیات مثبت و بسیار مهم آربوتین نداشتن هرگونه عوارض سوءالتهاب یا آلرژی است. یکی دیگر از محسنات آربوتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است، به‌طوری که مطالعات گسترده اخیر نشان داده‌اند آربوتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی معادل ویتامین E و ویتامین C داشته و لذا با جذب و خنثی‌سازی عملکرد رادیکال‌های آزاد مانع بروز آثار مخرب آنها روی پوست می‌شود.

منبع اصلی استخراج آلفا آربوتین برگ گیاه بوته‌ای بیربری (Bearberry) است. تولید و تهیه آلفا آربوتین هزینه زیادی دارد و به‌همین دلیل هنوز در بسیاری از کشورهای جهان سوم بیشتر از هیدروکینون استفاده می‌شود.

ویتامین Cپایدار (Sodium Ascorbyl Phosphate): دارای خاصیت روشن‌کنندگی و مهار انتقال ملانین تولید شده از لایه‌های درونی به لایه‌های بالاتر پوست که به شکل ویتامینC پایدار است. همچنین ویتامینC یک آنتی‌اکسیدان و روشن‌کننده نیز به‌شمار می‌رود.

در صنایع آرایشی و بهداشتی میل چندانی به استفاده از ویتامینC یا اسکوربیک اسید باتوجه به خواص آن (آنتی‌اکسیدان، نگهدارنده کلاژن و روشن‌کنندگی پوست) به‌دلیل ناپایداری و میل اکسیداسیون شدید آن که منجر به اکسیده شدن فرآورده نهایی نیز می‌شود، وجود ندارد. پایدار کردن ویتامینC به منظور به‌کارگیری خواص آن برای سالیان دراز یک رویا تلقی می‌شد، ولی اخیرا محققان و دانشمندان موفق شدند با بلوکه کردن موقت مرکز فعال مولکول اسکوربیک اسید تحت عنوان Vit Stay–C50 که یک نمک سدیم مونو فسفات استر اسکوربیک اسید است. کاربرد آن را در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بدون بروز خاصیت منفی آن یعنی اکسید کردن فرآورده نهایی عملی کرده و رویایی دیرینه را به حقیقت مبدل کنند. ویتامین C پایدار از ایجاد پراکسیداسیون چربی  (Lipid-peroxidation) که حاصل از اشعه UVA در سطح پوست است و روی چربی‌های اسیدی اشباع نشده توسط رادیکال‌های موجود در آن ایجاد می‌شود، ممانعت به‌عمل می‌آورد. ایجاد این نوع چربی‌ها موجب تیرگی، پیگمانتسیون (Pigmentation) و از دست دادن رطوبت پوست می‌شود. اثر ویتامینC پایدار وقتی چند برابر می‌شود که همراه با ویتامین‌E مصرف شود.

شی‌باتر (Shea Butter): عصاره طبیعی دانه یک نوع درخت فندق آفریقایی (Vitellaria paradoxa) به‌نام روغن درخت قلم و نیز در زبان فرانسوی روغن کاریته (Karité) هم شناخته می‌شود. عصاره شی‌باتر ضمن داشتن اثر ضدآفتابی به‌علت وجود Cinnamic Acid باعث جوان‌سازی و تغذیه پوست می‌شود. همچنین کره کاریته یک مرطوب‌کننده طبیعی موثر است که خاصیت سفت‌کنندگی پوست دارد. این بهترین انتخاب برای افرادی است که دارای پوستی خشک هستند تا لوسیون‌های سفت‌کننده پوست را از راه‌های طبیعی تهیه کنند. ترکیب شی‌باتر و ویتامینE خاصیت روشن‌کنندگی مناسبی دارد.

ویتامینEتوکوفریل استات (Tocopheryl Acetate): خاصیت آنتی‌اکسیدان در برابر اشعه UV جهت مرطوب‌کنندگی مطلوب به پوست از توکوفریل استات (ویتامین‌E) و استفاده شده که ذخیره مناسبی از آب برای پوست فراهم می‌آورد. همچنین ترکیب این دو با یکدیگر دارای خاصیت روشن‌کنندگی قوی هم هست.

خواص کرم روشن‌کننده ژاک آندرل پاریس (Jacques Andhrel Paris White Active Cream):

فاقد هیدروکینون (Hydroquinone-Free)

کاهش رنگدانه‌های تیره و روشن شدن لک‌های تیره پوست

پیشگیری از تیره و کدر شدن رنگ پوست و اثر روشن‌کنندگی فوق‌العاده

کاهش کک و مک (لک‌های ناشی از بیماری‌های کبدی)

حفاظت از پوست در برابر اشعه UV خورشید

رطوبت‌رسانی عمیق به پوست

بافت (Texture) ملایم و رایحه مطبوع

ایمن برای استفاده توسط خانم‌های باردار و استفاده در روز (به‌دلیل پایه کاملا گیاهی این محصول)

مناسب برای تکمیل درمان لک با لیزر

هایپوآلرژنیک (Hypoallergenique) یعنی کمترین میزان ایجاد حساسیت و آلرژی

عدم وجود هرگونه عوارض جانبی (Side Effects)

* لابراتوار تحقیقاتی شرکت ژاک آندرل پاریس همچون سایر شرکت‌های معتبر آمریکایی و اروپایی، از به‌کار بردن هیدروکینون در ترکیبات این کرم به‌دلیل عوارض جانبی شناخته شده آن اعم از اگزما، التهاب و… خودداری کرده است.

  

شرکت ژاک اندرل پاریس:

نمایندگی انحصاری محصولات بهداشتی و درمانی با برند ژاک اندرل در خاور میانه و ایران

تلفن شرکت ژاک اندرل پاریس:

02188195361

02188195485

02188784590

02188782314

02188674755


وب سایت: www.jacques-andhrel.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ