برای پوکی استخوان چه غذاهایی بخوریم؟

پیشگیری از پوکی استخوان در دوران یائسگی

الو دکتر می گوید :

هورمون‌ها برای درمان بیماران یائسه باید به صورت نسخه دارویی تجویز شود و ماده غذایی نیست که بتوان برای آن رژیمی خاص در نظر گرفت.دوزهای دارویی براساس استانداردهای تایید شده و مناسب تهیه شده و از بروز سرطان سینه و رحم نیز  جلوگیری می کنند.فردی که تحت هورمون درمانی قرار می‌گیرد باید طبق جدول زمانبندی تعیین شده از سوی پزشک درمانگر خود مورد معاینات دوره‌ای قرار گرفته یا در شرایط خاصی با مداخله به موقع میزان دارو کم یا زیاد شود.

اگر فردی به دلایل مختلف قادر به دریافت دارو نباشد باید از طریق مصرف لبنیات، شیر، ماست و پنیر، موجب پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان شود.

مصرف داروهای مکمل حاوی کلسیم و ویتامین D، و مصرف برخی مواد غذایی طبیعی حاوی هورمون‌های گیاهی زنانه از جمله استروژن، که در سویا و… یافت می‌شود اگرچه اثرات قوی نداشته اما توصیه می‌شود.

هورمون‌های مربوطه استروژن و پروژسترون است که ترکیب اصلی داروها را به خود اختصاص داده و هر فرد بنا به نیاز و تشخیص پزشک از درصدهای خاصی که در داروهای مختلف از میزان متفاوت این هورمون‌ها دارند استفاده کرده و از بروز پوکی استخوان در دوران یائسگی جلوگیری می‌کند.

داروها خوراکی بوده و بنا به نیاز بیمار اغلب تا 53،52 سالگی تجویز می‌شود.متخصصان مصرف این داروها را بین 3 تا 5 سال مناسب دانسته و بیش از 5 سال توصیه نمی‌کنند. این هورمون‌ها که کمک گرانبهایی به زنان در سنین یائسگی می‌کند در برخی زنان می‌تواند موجب افزایش تمایلات جنسی شود.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ