عوامل دفع کلسیم و مواد غذایی در بانوان کدامند؟

راهکاری برای پیشگیری از پوکی استخوان در بانوان

الو دکتر می گوید : استئوپروز یا پوکی استخوان مهم‌ترین بیماری دوران یائسگی خانم‌ها محسوب می‌شود. این بیماری در اثر از کارافتادن فعالیت هورمونی تخمدان‌ها ایجاد می‌شود. البته این عارضه در سال‌های دور هم وجود داشته اما امروزه به دلیل افزایش طول عمر زنان به سنین بالای 65 تا 75 سالگی این مشکل بیشتر شناسایی شده و به یک چالش و مشکل مهم در جوامع مختلف دنیا تبدیل شده است. در پوکی استخوان، لحظه به لحظه ذرات استخوانی از بدنه مغز استخوان جدا شده و موجب توخالی و پوک شدن برخی از قطعات استخوانی بدن می‌شود.

پیشگیری از پوکی استخوان

1-برخی مواد غذایی از جمله نوشابه‌های گازدار، سیگار و دخانیات، مصرف بعضی داروهای کورتن‌دار می‌تواند موجب دفع کلسیم و پیشرفت پوکی استخوان در افراد شود.

2-نور خورشید برای تولید ویتامین D و از سوی دیگر جذب کلسیم بسیار مفید و موثر است. بنابراین افرادی که در مناطق کم نور و ابری یا فاقد خورشید زندگی می‌کنند باید دقت کنند که کمبود ویتامین D و به دنبال آن کمبود کلسیم موجب افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان خواهد شد.

3-خانم‌ها دقت کنند ، برای پیشگیری از پوکی استخوان یا پیگیری درمان آن با متخصص زنان در تماس باشند. متخصص زنان است که با دانش خود و بررسی جنبه‌های مختلف درمان و دریافت شرح حال مناسب، همچنین مطالعه آزمایش‌های پاراکلینیکی قادر است به راهکار مناسبی برای درمان یا جلوگیری از روند بیماری برسد.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ