آدامس بایودنت و انجمن دندانپزشکان ایران «طرح دندانیار بایودنت» را آغاز کردند!

zahra
چندی پیش خبر «بایودنتیست یا همان طرح دندانیار بایودنت به مناطق محروم می‌رود» از خبرگزاری‌ها پخش و اطلاع‌رسانی شد. اما برخی از افراد با هدف اصلی این برنامه آشنایی کاملی نداشتند. به همین منظور روز سه‌شنبه مورخ 17 اسفند ماه سال 1395 به مدرسه حضرت زینب(س) سری زدیم تا بیشتر با این طرح خیرخواهانه آشنا شویم.

داشتن لبخند زیبا حق همه کودکان است!

چندی پیش خبر «بایودنتیست یا همان طرح دندانیار بایودنت به مناطق محروم می‌رود» از خبرگزاری‌ها پخش و اطلاع‌رسانی شد. اما برخی از افراد با هدف اصلی این برنامه آشنایی کاملی نداشتند. به همین منظور روز سه‌شنبه مورخ 17 اسفند ماه سال 1395 به مدرسه حضرت زینب(س) سری زدیم تا بیشتر با این طرح خیرخواهانه آشنا شویم. شرکت آدامس بایودنت با همکاری انجمن دندان پزشکان طرحی را به نام ” بایودنتیست” راه اندازی کرده اند که در این طرح ماشین هایی که دارای تجهیزات دندان پزشکی هستند برای خدمت رسانی به مناطق محروم می روند. هدف از انجام این کار حفظ سلامتی دندان کودکانی است که به دلیل بالا بودن هزینه‌های دندانپزشکی و عدم توانایی پرداخت هزینه‌ها قادر به درمان مشکلات دندانی نیستند. همه ما خوب می‌دانیم که دندانپزشکی یکی از پرهزینه‌ترین درمان‌ها است که پرداخت آن برای برخی از افراد مشکل است. «بایودنتیست» سعی بر این دارد تا بتواند از این نظر کودکان مناطق محروم را حمایت کند و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای با کمک دندانپزشکان داوطلب این طرح را اجرا کند. از بهمن ماه سال 95 این طرح آغاز شد و اولین فعالیت خود را در مدرسه حضرت زینب(س) شروع کرد. این مدرسه که در یکی از مناطق محروم تاسیس شده، دارای  ١٨٠٠ دانش‌آموز است. از بهمن تا اسفندماه تمام دانش‌آموزان این مدرسه با کمک «طرح دندانیار بایودنت» معاینه شده که تا امروز ١٧٠٦ دانش‌آموزان درمان شده‌اند.

تمامی پزشکان داوطلب مورد تایید انجمن هستند

تمام پزشکانی که به صورت داوطلب در این طرح شرکت می‌کنند، از طرف انجمن دندانپزشکان مورد تایید قرار گرفته‌اند و سعی بر این است از دندانپزشکانی دعوت به همکاری شود که نهایت تجرب و تبحر را دارا باشند.

 

خبری خوش به دانش‌آموزان شهرستانی

یکی دیگر از اهداف مهم این طرح سر زدن به شهرستان‌ها است. به همین منظور مسئولین در تلاش هستند تا شهرهایی که به این خدمات نیازی بیشتری را دارند، شناسایی کنند.

با اهداف این طرح بیشتر آشنا شوید!

  • حرکت کلینیک سیار «بایودنتیست» در طرح دندانیار در بین مدارس کل کشور و کمک‌ به تحقق شعار «پیشگیری بهتر از درمان است»
  •  در بخش پیشگیری: حضور سفیران دندانپزشک بایودنت در بین بچه‌ها و آموزش نحوه مسواک زدن و راه‌های جلوگیری از آسیب دندان‌ها در قالب جزوات رنگی پک‌های سلامتی بهداشتی و تغذیه
  • در بخش درمان: رسیدگی به مشکلات دندان بچه‌های در حال رشد، ترمیم آنها و جلوگیری از افزایش احتمال از دست دادن دندان‌ها
  • تامین هزینه‌های طرح توسط متولیان این امر و براساس درصدی از درآمد فروش
  •  تعداد ۱۷۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش تا امروز قرار گرفته‌اند
  •  اجرای طرح با همکاری و حمایت انجمن دندانپزشکی ایران در تامین پزشکان و استقرار آن
  •    ارتقای جایگاه رسیدگی به سلامت دندان‌های دانش‌آموزان مدارس در سطح کشورهای اروپایی که کم‌کم همتراز خواهیم شد!
  • توصیف تجهیزات ماشین (مطب سیار)

حرف آخر:

 وقتی پای صحبت دانش آموزان نشستیم متوجه شدیم نیمی از آنها از مشکلات دهان و دندان رنج می‌برند اما متاسفانه اکثر آنها تجربه مراجعه به دندانپزشک را نداشته‌اند. اما از زمانی که این طرح راه‌اندازی شد با استقبال گرم والدین و دانش‌آموزان مواجه شده چراکه شرکت بایودنت و انجمن دندانپزشکی ایران تنها هدف‌شان حفظ سلامتی بهداشت دهان و دندان کودکان است. 

طرح دندانیار بایودنت به مناطق محروم می رود!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ