8 نکته مهم در آداب و معاشرت

zahra
هنگامی که صرف غذایتان تمام شد هیچگاه بشقاب غذا را به طرف جلو هل ندهید. این کار خلاف آداب معاشرت است.

برای بریدن و خردکردن غذا با کارد و چنگال، ابتداچنگال را با دست چپ و کارد را با دست راست گرفته و سپس با چنگال آن چیزی را که میخواهید ببرید بگیرید و بعد با کارد ببرید. سپس چنگال  را به دست راست منتقل کرده و میل کنید.

2-پیش از نوشیدن مایعات، حتما لبهایتان را خوب با دستمال پاک کنید تا جای لک چربی روی لیوان شما باقی نماند.

3-کارد و چنگالی را که استفاده می کنید تحت هیچ عنوانی دوباره روی میز قرار ندهید. اگر احساس می کنید که نگهداری آن در بشقاب برایتان سخت است آن را   در بشقاب کوچک کنار دستتان قرار دهید و اگر نبود از میز بان بخواهید که در اختیارتان قرار دهد.

4-اگر چیزی خواستید و روی میز دستتان به آن نرسید، سعی نکنید که خودتان آن را بردارید. بهتر است از اطرافیان بخواهید که آن را در اختیارتان قرار دهند.

5-هنگامی که صرف غذایتان تمام شد هیچگاه بشقاب غذا را به طرف جلو هل ندهید. این کار خلاف آداب معاشرت است . در مهمانیهای کاملا رسمی باید منتظر شوید تا محل نشستن شما را صاحبخانه تعیین کند. در مجالسی که خیلی رسمی و نسبتا با مهمانان زیاد برگزار می شوند عموما باید جای مهمانها با کارتهای ظریفی درون سرویس غذاخوری معین شود.

6-اگر در هر زمانی از صرف غذا قاشق چنگال  یا کارد شما  روی زمین افتاد آن را برداشته و کنار بگذارید و از میزبان یا پیش خدمت تمیز آن را بخواهید.

7-هنگامی که صرف غذایتان پایان یافت باید کارد و چنگال خود را به صورت اریب روی بشقاب قرار دهید و اگر هم خواستید  میز را برای مدت کوتاهی بنا به هر دلیلی ترک کنید باید کارد و چنگال را به صورت ضربدری روی بشقاب قرار دهید که دیگران متوجه شوند که شما باز خواهید گشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ