ابولا چگونه سد دفاعی بدن را می‌شکند؟

حمیدرضا محمدیان
این یافته نشان می دهد چگونه پروتئین موجود در ویروس ابولا توانایی پروتئین میزبان را برای انتقال سیگنال ایمنی از طرف هسته سلول کاهش می دهد


با گسترش شیوع ویروس مرگبار ابولا و افزایش تلفات آن، پزشکان تلاش‌های خود را با هدف یافتن درمانی موثر برای این بیماری ادامه می‌دهند.

متخصصان دانشکده پزشکی دانشکده واشنگتن در بررسی های جدید خود دریافتند چگونه این ویروس عملکرد ضدویروسی بدن را از بین می برد و فعالیت دفاعی سیستم ایمنی را متوقف می سازد.

به گفته این متخصصان، جمع آوری و ارزیابی این اطلاعات می تواند اقدام مهمی در جهت شناسایی روش های درمانی مورد نیاز و شیوه های درمانی جدید برای مقابله با بیماری ابولا باشد.

در این بررسی متخصصان طرحی حاوی جزئیاتی از چگونگی فعالیت پروتئین غیرپاتوژنیک ابولا ارائه کردند. آنها همچنین بررسی کردند چگونه این پروتئین به پروتئین میزبان متصل می شود. پروتئین میزبان در واقع مولکول های سیگنال دهنده را در داخل و خارج هسته سلول دریافت و ارسال می کند.

این یافته نشان می دهد چگونه پروتئین موجود در ویروس ابولا توانایی پروتئین میزبان را برای انتقال سیگنال ایمنی از طرف هسته سلول کاهش می دهد. انتقال این سینگال در واقع فعال کننده دفاع ضدویروسی در سیستم ایمنی است و فقدان آن به معنای فقدان عملکرد به موقع سیستم دفاعی بدن است.

علاوه بر این، متخصصان پیش بینی کرده اند که این فرآیند به طور قابل توجهی به رشد ترکیب های کشنده ویروس ها کمک می کند.

در حالی که ویروس مرگبار ابولا اخیرا بیش از 2300 قربانی برجای گذاشته اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آن وجود ندارد هرچند نتایج تحقیقات جدید امیدها را برای مقابله با آن افزایش می دهد.(ایسنا(

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ