درمان ریشه یا همان عصب‌کشی دندان لمینت شده امکان‌پذیر است!

mousavi
گروه دندانپزشکی سینا: گاهی اوقات از روی برخی علائم از جمله حساس شدن دندان‌ها به گرما یا سرما، دردهای ناگهانی و.... متوجه مشکلات دندانی می‌شویم که برای تشخیص علت اصلی به دندانپزشک مراجعه می‌کنیم. گاهی اوقات این علائم می‌توانند نشان‌دهنده بروز مشکل در ناحیه ریشه دندان باشند.

گروه دندانپزشکی سینا:

گاهی اوقات از روی برخی علائم از جمله حساس شدن دندان‌ها به گرما یا سرما، دردهای ناگهانی و…. متوجه مشکلات دندانی می‌شویم که برای تشخیص علت اصلی به دندانپزشک مراجعه می‌کنیم. گاهی اوقات این علائم می‌توانند نشان‌دهنده بروز مشکل در ناحیه ریشه دندان باشند.

درمان ریشه دندان به چه صورت است؟

در داخل ریشه دندان کانال‌هایی موجود است که حاوی بافت نرمی به‌نام پالپ است. پالپ شامل عروق خونی، اعصاب و بافت زمینه‌ای است. همین بافت نرم در اصطلاح عامیانه، عصب دندان نامیده می‌شود. درمان ریشه می‌تواند در یک یا دو جلسه انجام شود و شامل این مراحل است؛ معاینات اولیه تشخیصی و رادیوگرافی‌ها تهیه و سپس بی‌حسی انجام می‌شود، پس از بی‌حس شدن دندان، حفره‌ای داخل تاج ایجاد و از وسایل کوچک و ظریف سوهان مانند (به‌نام فایل) برای خارج کردن پالپ (عروق و اعصاب) و تمیز کردن و شکل دادن کانال‌های دندان از ناحیه تاج تا انتهای ریشه استفاده می‌شود. بعد از تکمیل پاک‌سازی و شکل‌دهی، کانال‌های ریشه توسط ماده لاستیک مانندی پر می‌شود تا فضای کانال‌های دندان مهر و موم شود. در اکثر موارد روی این فضا پانسمان موقتی جهت بستن حفره قرار داده می‌شود.

این پانسمان در جلسه بعد توسط دندانپزشک برداشته می‌شود تا ترمیم نهایی دندان و در صورت نیاز، قرار دادن روکش انجام شود. اگر ساختار دندان جهت نگه داشتن ترمیم کافی نباشد، اندودنتیست یا دندانپزشک وسیله‌ای را داخل دندان قرار می‌دهد تا گیرایی کافی جهت قرار دادن ترمیم نهایی تامین شود. تعداد کانال‌های موجود در ریشه‌های هر دندان با دندان دیگر فرق دارد، طوری که دندان‌های جلو معمولا یک یا دو کانال و دندان‌های عقب سه یا چهار کانال دارند.

ممکن است این سوال در ذهن برخی افراد که لمینت دارند، ایجاد شود که در صورت درمان مشکلات دندانی باید چه کار کنند؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم دندان‌هایی که لمینیت یا ونیر شده‌اند پشت دندان‌ها آزاد هستند چراکه لمینیت فقط روی سطح دندان به کار برده شده و اگر دندان نیاز به عصبکشی و ترمیم داشته باشد از پشت دندان برای بیمار هر اقدام درمانی را میتوان انجام داد. همچنین این تصور اشتباه است که افراد برای درمان مجبور به برداشتن لمینیت یا کامپوزیت هستند. همچنین می‌توان گفت این دو روش یعنی کامپوزیت و لمینیت باعث پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شوند مگر اینکه فرد نکات بهداشتی را به درستی انجام ندهد. 

گروه دندانپزشکی سینا:

گروه دندانپزشکان سینا شامل اساتید و کادر دندانپزشکی مجرب است که تمام تلاش این تیم ارائه بهترین خدمات دندان پزشکی به مراجعین است. به علاوه بیماران می توانند تمام خدمات دندان پزشکی خود را از بخش زیبایی گرفته تا درمان در این مرکز انجام دهند. در این مرکز بهترین خدمات، تجهیزات و پرسنل از جمله رادیوگرافی تخصصی، جراحان فک و صورت، متخصصان درمان ریشه، ترمیم و پروتز جمع شده اند تا بیماران  بالاترین رضایت را از خدمات ارائه شده داشته باشند. از جمله خدمات درمانی که در این مرکز انجام می شود:

تمامی خدمات ایمپلنت، خدمات پروتز، خدمات ترمیم و بازسازی، خدمات زیبایی، خدمات جراحی و خدمات اطفال

شما می توانید جهت ارتباط با گروه دندانپزشکی سینا، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:  02122774070

موبایل:  09100333385

آدرس: پاسداران، خیابان دولت، بین اختیاریه و دیباجی، پلاک ١١٢، ساختمان پزشکان سینا، طبقه ٣، واحد ١١


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ