آنهایی که پوست زیبا میخواهند چه کار کنند؟

بهترین توصیه‌های غذایی برای پوست شما

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که افراد بالای 20‌سال از پزشکان خود می‌پرسند؛ این است که برای جوان نگه‌داشتن  پوست از چه محصولات و کرم‌هایی باید استفاده کنند؟ حقیقت این است که کرم‌های ضد چروک در جوان ماندن پوست نقش مهمی دارند اما به تنهایی کافی نیستند؛ زیرا با بالارفتن سن و ورود به30سالگی، کلاژن (ماده‌ای که پوست را سفت و محکم نگه می‌دارد) و بافت ارتجاعی پوست (بافتی که پوست را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند) به تدریج از بین می‌روند، در نتیجه پوست نازک و چروک می‌شود. برای جلوگیری از این روند،  باید از یک‌سری نکات در رژیم غذایی پیروی کرد.

در اینجا الو دکتر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کند:

پروتئین، دوست پوست!

کلاژن نوعی پروتئین است. بنابراین تمام مواد پروتئینی مانند مرغ، گوشت کم‌چرب و سویا پوست را سفت و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارند. پس آن‌ها را حتما در برنامه غذایی‌تان بگذارید.

رژیم غذایی مکرر ممنوع!

افرادی که خود را دائما گرسنه نگه می‌دارند، بدن‌شان را از ساخت کلاژن‌های جدید محروم می‌سازند که این باعث می‌شود پوست آن‌ها سریع‌تر و بیشتر چروک شود.

شیرین نباشد:

مصرف بیش ‌از‌ حد قند به بافت‌های پوست آسیب می‌رساند و در ساخت کلاژن‌های جدید اختلال ایجاد می‌کند. این امر باعث نازک‌شدن و ضعیف‌شدن پوست می‌شود. اگر به شیرینی علاقه دارید، سعی کنید هنگام خوردن دسر تنها یک‌قاشق از آن را بخورید و از مصرف موادی که در آن‌ها از شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) استفاده شده است (مانند انواع نوشابه، سس‌های سالاد و غلات‌های صبحانه بخصوص از نوع کارخانه‌ای)، بپرهیزید.

سبزی، هرچه بیشتر بهتر!

تحقیقات نشان داده‌اند، افرادی که بیشتر از بقیه از سبزی‌ها استفاده می‌کنند، پوست‌شان (به‌خصوص در ناحیه دور چشم) کمتر چروک می‌شود. بنابراین هنگام خوردن مرغ، ماهی، توفو‌ یا استیک؛ به‌جای مصرف برنج، سیب‌زمینی و پاستا در کنار آن‌ها از اسفناج، کدو و لوبیای سبز استفاده کنید.

یک نکته مهم‌: یک راه خوشمزه برای تامین پروتئین و سبزی‌های مورد‌نیاز بدن، درست‌کردن اسموتی‌های خوشمزه با آن‌هاست. در این‌جا به 2‌نمونه از این اسموتی‌های بهشتی اشاره می‌کنیم. کافی‌است تمامی مواد را به‌همراه یخ در مخلوط‌کن ریخته، با یکدیگر مخلوط کنید.

پیشنهاد یک: اسموتی خنک‌کننده پروتئینی+ آنتی‌اکسیدان

آب نارگیل (برای رطوبت‌رسانی سلول‌های پوست): 300 میلی‌لیتر

شاه‌توت (آنتی‌اکسیدان: مورد نیاز برای شفافیت و محافظت از پوست) پیمانه

پودر کاکائو (آنتی‌اکسیدان): 2 قاشق چای‌خوری

پودر شاهدانه (کلاژن‌ساز): یک‌و‌نیم قاشق سوپ‌خوری

پیشنهاد دو: لذت عصرانه با یک بشقاب سبز

خیار: یک عدد

گلابی: یک عدد

سیب: یک عدد

جعفری: یک دسته

لیموترش: یک عدد (پوست گرفته و بدون هسته)

آب: 2 پیمانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ