چرا باید 5 وعده میوه و سبزی بخوریم ؟

amin
محققان می‌گویند خوردن روزانه 5 میوه و سبزیجات برای سلامت بدن مفید است

محققان می‌گویند خوردن روزانه 5 میوه و سبزیجات برای سلامت بدن مفید است اما چرا 5 میوه و سبزیجات؟

بارها تکرار شده و خوانده ایم خوردن میوه و سبزیجات روزانه برای سلامت بدن مفید است و نباید فراموش شود؛ میوه ها و سبزیجات مواد مغذی و ضروری برای بدن ما هستند زیرا به بدن انرژی می دهند، با بیماری هایی مانند بیماری قلبی عروقی، دیابت و کلسترول بالا و بد مبارزه می کنند.

علاوه بر این میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هستند که از پیری جلوگیری کرده و از سلول های بدن محافظت می کنند تا آسیب نبینند؛ به همین منظور کارشناسان توصیه کرده اند روزی 5 میوه و سبزیجات بخورید.

محققان محاسبه کرده اند که خوردن روزانه 5 میوه و سبزیجات برای سلامت بدن مفید است اما از این مقدار کمتر نباید باشد؛ خوردن میوه مهم است اما سطح تغذیه ای آن مانند سبزیجات نیست؛ آن ها می گویند: میوه دارای مقدار زیادی ویتامین و فیبر است اما بیش از حد می تواند به بدن آسیب برساند؛ با این حال باید مراقب بود و به اندازه خورد؛ مخصوصا افرادی که قند بالایی دارند.

میوه زیاد موجب می شود قند خون بالا برود و باعث تجمع چربی های ناسالم در سلول ها می شود؛ مخصوصا در مورد آناناس، پرتقال، موز و یا انگور هنگامی که این میوه ها رسیده باشند.

خوردن کم میوه موجب بروز خطری نمی شود اما افرادی که دارای دیابت هستند باید از خوردن برخی میوه ها اجتناب کنند و از مصرف میوه هایی مانند توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، تمشک خودداری کنند.

قبل از هر چیز باید رژیم غذایی متعادل داشت و نباید فراموش کرد تعادل در هرکاری حتی غذا خوردن خوب است؛ اگر می خواهید بدنی سالم با عملکردی طبیعی داشته باشید تعادل را در خوردن حتی میوه و سبزیجات روزانه حفظ کنید.        ( فارس)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ