4 نکته برای رابطه بهتر بین زوجین

راهکاری برای زندگی بهتر

الو دکتر می گوید : آسیب دیدن یک رابطه را هیچ وقت نمی‌توان بر گردن یک نفر انداخت. در اشتباهات، بحث‌ها و حتی قهرها همیشه هر 2نفر سهیم‌ هستند اما ممکن است سهم یکی بیش از دیگری باشد. برای رو به راه کردن رابطه‌تان بهتر است اول از خود شروع کنید:

اشتباهات‌تان را فهرست کنید

لیستی از اشتباهاتی که در این مدت انجام داده‌اید تهیه کنید. چه رفتارهایی از شما سر زده که باعث یک دعوای آزار‌دهنده شده یا چه اتفاقی باعث شده بین شما فاصله ایجاد شود؟

ایرادهای نامزدتان را بشناسید

چه چیزهایی در نامزدتان وجود دارد که شما را آزار می‌دهد؟ احساس می‌کنید چه تغییراتی در او می‌تواند رابطه شما را نجات دهد؟ اگر این موارد را بشناسید راحت‌تر می‌توانید برای تغییر دادن‌شان قدم بردارید.  البته قبل از تلاش برای تغییر دادن این موارد آزار‌دهنده باید مطمئن شوید که چه میزان از این رفتارها یا ویژگی‌ها تغییر پذیر هستند.

خواسته‌هایش را بشناســید

نامزدتان کدام یک از ویژگی‌های‌تان را بیشتر دوست دارد و چه رفتارها و حرف‌هایی در شما او را خوشحال‌تر و آرام‌تر می‌کند؟ سعی کنید این ویژگی‌ها و رفتارها را در خود تقویت کنید و دلایل بیشتری برای دوست داشته شدن برایش ایجاد کنید.

به او احساس امنیت دهید

سعی کنید آنطور که نامزدتان دوست دارد، عاشقش باشید و گاهی این عشق را به شیوه خودش به او ابراز کنید. گاهی هم برای آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید و این حس را در او به‌وجود بیاورید که در رابطه‌ای امن و تمام نشدنی قرار دارد و تا زمانی که برای این رابطه تلاش می‌کند شما را از دست نخواهد داد. ایجاد این حس امنیت به معنی بخشیدن بی‌چون و چرا نیست. شما باید به نامزدتان یاد بدهید تا زمانی که در این رابطه آرامش وجود دارد، شما هم در کنارش هستید و اگر شما را دوست دارد، باید برای شما و آرامش‌تان تلاش کند

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حمید

حمید

1396-07-13 - 23:20 پاسخ

باخانواده از که خواهر ومادر طرف براش دوست پسرپیدامیکنند چکار باید کردکه دوتابچه بچه طلاق نباشند کفرخدا شده ایران عزیز