لمینیت به سلامتی دندان ها آسیب نمی رساند؟

mousavi
دکتر اشکان مصطفی‌نژاد دارنده دکترای دندانپزشکی: لمینیت یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح رنگ، شکل، فرم یا طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود. ونیر‌ها یا به‌طور مستقیم در داخل مطب ساخته می‌شوند که این نوع از جنس مواد ترمیمی همرنگ دندان (یا کامپوزیت) هستند.

دکتر اشکان مصطفی‌نژاد دارنده دکترای دندانپزشکی:

لمینیت یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح رنگ، شکل، فرم یا طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود. ونیر‌ها یا به‌طور مستقیم در داخل مطب ساخته می‌شوند که این نوع از جنس مواد ترمیمی همرنگ دندان (یا کامپوزیت) هستند و به‌طور مستقیم و داخل مطب ساخته می‌شوند (که به آنها ونیر کامپوزیتی می‌گویند)  یا در لابراتور ساخته می‌‌شوند و از جنس سرامیک هستند (که به آنها ونیر سرامیکی گفته می‌شود). به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی فوق‌العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند. 

تفاوت لمینیت کامپوزیتی و سرامیکی در این است که:

لامینت‌های سرامیکی مقاومت بیشتر و ثبات رنگ بالاتری نسبت به کامپوزیتی دارند و ظاهر زیبای دندان را به مدت بیشتری حفظ می‌کنند. 

مزیت اصلی لمینیت‌های کامپوزیتی نسبت به انواع سرامیکی، قیمت ارزان‌‌تر و تراش کمتر دندان و نیز زمان ساخت کمتر است. 

آیا لمینیت فقط نقش زیبایی دارد؟

لمینیت برای اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط دندان‌های جلویی (یا قدامی) کاربرد دارد. بسیار مهم است که دندان دچار ضایعات وسیع نباشد و مشکلات زیبایی در حد مینای دندان باشد. در صورتی که پوسیدگی وسیع وجود داشته باشد یا به‌هم ریختگی شدید دندانی وجود داشته باشد، درمان‌هایی مانند روکش‌های زیبایی یا ارتودنسی بهتر است مدنظر قرار گیرند.

نکته!

مسئله مهم دیگر که قبل از انجام لمینیت باید بدان توجه کرد وجود عادات دهانی مانند دندان قروچه (براکسیسم یا کلنچینگ) است که اگر وجود داشته باشد بهتر است درمان لمینیت انجام نشود و درمان‌های جایگزین آن مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه در زمان دندان‌قروچه شخص نیروی بسیار زیادی را به دندان‌های خود و لمینیت وارد می‌کند که طی زمان منجر به شکستن لمینیت می‌شود.

دکتر اشکان مصطفی‌نژاد دارنده دکترای دندانپزشکی:

از دانشگاه تهران و مسترشیپ ایمپلنت و جراحی فک و صورت از انجمن بین‌المللی ایمپلنتولوژیست‌ها ICOI ‌است.

دکتر مصطفی‌نژاد با بیش از ١٢ سال تجربه کار کلینیکی همراه با تحقیق و پژوهش مبدع و اولین ایجاد‌کننده سیستم ارائه خدمات دندانپزشکی بدون استرس (stressless dental care) است که هدف آن ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت است. تیم درمانی دکتر مصطفی‌نژاد و همکاران در تلاش است با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و به‌کارگیری مدرن‌ترین متدهای روز دندانپزشکی در هر یک از درمان‌های ایمپلنت، لمینیت، ونیر، بلیچینگ (سفیدکردن دندان‌ها)، جراحی‌های لثه و درمان ریشه بهترین نتیجه را برای شما مراجعان محترم فراهم آورده و میزان بالای رضایتمندی مراجعان عزیز ما گواه موفقیت ما در رسیدن به اهداف‌مان است. 

برای ارتباط با دکتر اشکان مصطفی‌نژاد با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

٠٢١٢٢٨١٥٦٦٠

٠٢١٢٢٨١٥٦٦١

آدرس: تهران- نیاوران (باهنر)- روبروی تقاطع کامرانیه- بین منظریه 1 و شهر کتاب- پلاک ١٣١- ساختمان نریمان- طبقه ٢- واحد ٥ 



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ