درمان تضمینی و فوری افسردگی با یک روش کاملا جدید

amin
امروزه این روش به عنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون عوارض جانبی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است

امروزه این روش به عنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون عوارض جانبی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است

 

 

 

. به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، یک متخصص روان‌شناختی تربیتی گفت: اضطراب و هراس را با بیوفیدبک درمان کنید.

حسنعلی ویسکرمی افزود: اضطراب یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های استرس‌زا است و به ما کمک می‌کند تا با این موقعیت‌ها در محل کار، دانشگاه، مدرسه و.. روبرو شویم.

وی بیان کرد: زمانی که حس اضطراب بیش از حد معمول و نرمال باشد، دلواپسی و هراس غیرمنطقی و نامعقول نسبت به همه موقعیت‌های روزانه بوجود می‌آید.

                                                                        

ویسکرمی با اشاره به علایم اضطراب بیان کرد: نگرانی بیش از حد، احساس آزاردهنده ترس، افکار منفی و تدافعی، افزایش ضربان قلب، تعریق کف دست و تنفس دشوار از جمله این موارد هستند.

ویسکرمی با اشاره به اینکه علم روانپزشکی، اختلالات اضطرابی را به چندین گروه تقسیم می‌کند، بیان کرد: اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری، اختلال هراس، اختلال استرس پس از سانحه، هراس اجتماعی از دسته‌بندی‌های این گروه هستند.

 

وی اظهارکرد: روش سنتی درمان اختلالات اضطرابی استفاده از دارو درمانی است و داروهای مورد استفاده شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب و مهارکننده‌های بتا هستند.

ویسکرمی ادامه‌داد: این دارو‌ها شامل عوارضی چون چاقی، کاهش میل جنسی، خواب‌آلودگی، خشکی دهان بوده و همچنین تداخلات دارویی با دیگر دارو‌ها نیز موجب محدودیت مصرف آن‌ها می‌شود.

 

وی اذعان کرد: امروزه بیوفیدبک بعنوان یک روش مؤثر، غیرتهاجمی، بدون درد و بدون عوارض جانبی در افراد دچار مشکلات اضطرابی در تمام دنیا شناخته شده است.

وی یادآورشد: پس خوراند زیستی (بیوفیدبک) شیوه‌ای تکمیل کننده و جایگزین برای دارو درمانی است که در آن شما می‌آموزید عملکردهای بدن از جمله ضربان قلب را با کمک ذهنتان کنترل کنید.

او تصریح کرد: در بیوفیدبک شما به حسگرهای الکتریکی وصل می‌شوید که به شما کمک می‌کند اطلاعاتی درباره بدن خود را دریافت کنید.

 

وی بیان کرد: در اصل بیوفیدبک به شما قدرت استفاده از افکار برای کنترل بدن را می‌دهد، بیوفیدبک به عنوان یکی از مهم‌ترین و سودمند‌ترین روش‌های درمان انواع اختلالات اضطرابی شناخته می‌شود.

این متخصص گفت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته دنیا قدم اول در درمان اضطراب استفاده از بیوفیدبک و رواندرمانی است و متخصصان در صورتی به سراغ دارو درمانی می‌روند که این روشها به اندازه کافی موفقیتآمیز نباشند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ