چگونه در خواستگاری از زبان بدنی مرد به راز دلش پی ببریم؟

زن‌ها نسبت به مردها، در کنترل زبان بدن‌شان ماهرترند.مردها در کنترل و تغییر دادن زبان بدن‌شان ضعیف عمل می‌کنند و بیشتر، اعمال و رفتاری که از ناخودآگاه‌شان سر می‌زند، دست‌شان را رو می‌کند.

زن‌ها نسبت به مردها، در کنترل زبان بدن‌شان ماهرترند. یک دلیل روانشناختی برای این امر وجود دارد؛ این‌که زن‌ها بیشتر از مردها با بدن خود در تماس هستند.

الو دکتر می گوید: مردها در کنترل و تغییر دادن زبان بدن‌شان ضعیف عمل می‌کنند و بیشتر، اعمال و رفتاری که از ناخودآگاه‌شان سر می‌زند، دست‌شان را رو می‌کند.  بگذارید واضح‌تر بگوییم، بعضی از مردان بیش از اندازه واضح برخورد می‌کنند، مثلا مستقیم توی چشم شما نگاه می‌کنند، لبخند معنادار می‌زنند، سعی می‌کنند خودشان را به دنیای شخصی شما نزدیک کنند، می‌خواهند کنترل صحبت با شما را در اختیار داشته باشند. اما مردها اکثرا تا این حد، آشکار عمل نمی‌کنند و حتی ممکن است نسبت به بروز میل شان احساس ناامنی هم بکنند.

آقایان اغلب برای این‌که نشان دهند از شما خوش‌شان آمده به فرستادن علامت‌های دقیق و زیرکانه اکتفا می‌کنند. علامت‌هایی که برای شما شرح می‌دهیم:

نگاه یعنی چی:  ممکن است برای خیلی از خانم‌ها غافلگیر‌کننده باشد اما در خواستگاری اول اکثر مردها ایجاد تماس چشم درچشم با زنی که مجذوبش شده‌اند کار دشواری است. اگر به‌طور اتفاقی نگاه‌تان به نگاه خواستگار، گره خورد و او سریع نگاهش را از شما دزدید، نشانه آن است که داشته شما را می‌پاییده و درنظرش جذاب بوده‌اید. (بدون شک مجذوب شما شده) اگر متوجه شدید  مردی با ترس و کم‌رویی به چشم‌های شما نگاه می‌کند، خیلی اوقات حاکی از جذابیت شما برای او بوده.حالا اگر مردی چندان مجذوب دختری که به خواستگاری او رفته نشده باشد، از این‌که در چشم‌های او نگاه کند، هرگز خجالت نمی‌کشد و اغلب این نوع نگاه خیلی عادی و از روی بی‌تفاوتی است. البته باید توجه داشت، بعضی از مردها وقتی برای نزدیک شدن به یک خانم با او چشم در چشم می‌شوند طوری رفتار می‌کنند که نشان می‌دهد، اعتماد به نفس‌شان کم است. اگردرچهره  این‌گونه مردها نگاه کنید نشانه‌هایی برای خوش آمدن یا نیامدن پیدا خواهید کرد.

لبخند یعنی چی:  وقتی پای عشق درمیان باشد، خواستگارهاکمتر از خود رفتار عاشقانه نشان می‌دهند و بیشتر دوست دارند رفتار و کردارشان از روی شخصیت و مردانگی باشد. آن‌ها بیشتر برای ابراز رضایت، تحسین و احترامی که برای شما قائلند لبخند گرمی می‌زنند که نشان می‌دهد شما درنظرشان زیبا هستید و احتمال دارد نسبت به شما احساساتی شوند! پس یک لبخند گرم و صمیمی، چیز خوبی است و می‌تواند حاکی از علاقه قلبی باشد.ممکن است خواستگارتان را ببینید که به شما با عصبانیت لبخند می‌زند یا لبخندش ناقص است، این معلوم می‌کند که او از شما خوشش آمده اما احساسش نسبت به شانس پذیرفته شدنش از جانب شما همراه با ناامنی و عدم‌اطمینان است. در چنین مواقعی می‌توانید در پاسخ، با لبخندی گرم خیالش را راحت کنید تا بار دیگر که شما را می‌بیند لبخندی از سر اطمینان بزند.

تکان خوردن سیب گلو یعنی چی: وقتی به خواستگار  نگاه کردید و متوجه شدید  در کنار شما کمی دستپاچه و منقلب شده و سیب گلویش حرکت می‌کند، نشان از احساساسی است که به شما دارد. او عصبی شده چون می‌ترسد متوجه احساسش شده باشید. هنگامی که فردی عصبی می‌شود به‌علت فشاری که به وی وارد می‌شود، سیب گلویش شروع می‌کند به بالا و پایین شدن. اگر خواستگارتان تمایلی پیدا نکرده باشد منقلب نمی‌شود و احساس راحتی دارد.

تمایل به کمک کردن یعنی چی:  اگر خواستگارتان سعی کرد به شما کمک کند، به این معنی است که برای شما اهمیت خاصی قائل است و می‌خواهد کاری برای‌تان انجام دهد.مردها معمولا درمورد کمک کردن، مخصوصا در محل کار خیلی ملاحظه‌کار هستند و فقط زمانی حاضرند کمک حال شما باشند که احساس کنند دوست دارند به شما نزدیک شوند. مثلا دل‌شان می‌خواهد در انجام کارهای دفتری کمک‌تان کنند یا سعی می‌کنند شما را دردرست کردن و مرتب کردن امور یاری برسانند آراستگی یعنی چی:  وقتی مردی عاشق شود، به سر و وضعش می‌رسد. اگر بعد از مدتی از خواستگاری شاهد تغییر بارزی در مدل لباس پوشیدن یا مدل موی او بودید، نشانه این است که شما او را تحت‌تأثیر قرار داده اید. اغلب مردها ذاتا خوب لباس نمی‌پوشند، پس اگر دیدید مردی خودآگاهانه تلاش می‌کند خوب به‌نظر برسد، شک نکنید که هدفش تاثیر گذاشتن روی شما است.

قامت راست و بلند یعنی چی:  مردها به‌طور ناخودآگاه وقتی می‌خواهند مردانگی‌شان را به رخ بکشند سعی می‌کنند موقع ایستادن قدبلند  و راست قامت باشند و در حضور خانمی که برای‌شان جذاب است، شکم‌شان را تو می‌دهند. به این شکل، مرد سعی می‌کند با کنترل بدنش روی زن تاثیر بگذارد. بعضی از مردها هم وقتی زن مورد علاقه شان را می‌بینند از خود رفتار اغراق شده نشان می‌دهند. کافی است او را زیرنظر بگیرید. در این مواقع ناگهان حرف‌های خنده‌دار می‌زند و بلند بلند حرف می‌زند، یا نظراتش را محکم بیان می‌کند. همین که او می‌خواهد خودی در جمع نشان دهد از ناخودآگاهش سرچشمه می‌گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ