فواید استفاده از کرمهای شب

zahra
اکثر افراد تصور می کنند استفاده از کرم های روز و شب یک کار لوکس و غیر ضروری است در صورتی که متخصصان پوست معتقد هستند که افرادی که از کرم های روز و شب استفاده می کنند دارای پوست های جوان تری می باشند و روند پیری در آنها کند تر از بقیه است.
 دکتر مینا محمدی:

اکثر افراد تصور می کنند استفاده از کرم های روز و شب یک کار لوکس و غیر ضروری است در صورتی که متخصصان پوست معتقد هستند که افرادی که از کرم های روز و شب استفاده می کنند دارای پوست های جوان تری می باشند و روند پیری در آنها کند تر از بقیه است.

در هنگام شب پوست در حال بازسازی می باشد و کرم شب با فرمولاسیون خاص خود بدون مزاحمت سایر کرم ها می تواند به پوست در انجام این وظیفه کمک کند.

 کرم های شب دارای پایه چرب و فاکتورهای تغدیه ای زیادی هستند و می توانند پوست را در طول شب به طور کامل تغذیه کنند و با ایجاد رطوبت کافی به لایه های پوست، پوست آسیب دیده و خشک را ترمیم کنند بهترین زمان استفاده از این کرم ها شب هاست زیرا پوست در حال استراحت است و شستشو و تعریق در شب صورت نمی گیرد و میزان زیادی از کرم در جذب می شود.  با توجه به اینکه کرم شب برای محافظت ازپوست در مقابل اشعه های آفتاب  فرموله نشده است استفاده از آنها در روز توصیه نمی شود.

کرممرطوبکنندهوضدچروکشب (Night Cream):

این محصول برای مراقبت چند جانبه و شبانه از پوست، رطوبت رسانی مناسب، جلوگیری از ایجاد چین چروک، جوان سازی و پیشگیری از پیری زودرس پوست وفرموله و به بازار عرضه شده است. این کرم  و دارای ترکیبات مواد بسیار کارآمد است که ذیلاً توضیح داده خواهد شد.

ترکیباتموادمؤثرۀکرمشب:

روغنجوجوبا ((Jojoba Oilبا نام علمی Buxus Chinesis : جوجوبا یک گیاه بوته ای موجود در صحرای آریزونا و مکزیک است که از سال 1971 با ممنوع شدن شکار نهنگ و واردات روغن آن در آمریکا در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی از قبیل لوسیون، مرطوب کننده ها، شامپوها وبه جای روغن نهنگ به کار می رود. روغن جوجوبا زرد رنگ، خوشبو، نرم و نیز قابل خوردن است، اما هیچ کالری ندارد و همانند روغن کرچک صرفاً به روان سازی روده کمک و بدون تغییر از آن عبور می کند. این روغن برای تسکین عضلات و تسکین آرتروز )آروماتراپی( بسیار مفید است. در محصولات Cosmetic به عنوان مرطوب کننده و آبرسان، بهبود جریان خون و در نتیجه درخشندگی پوست، نرم کننده و لطافت بخش استفاده می شود. همچنین سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان طبیعی بوده در جوان سازی و جلوگیری از پیری و از بین بردن باکتری های پوستی مؤثر است. روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی برای پوست دارد و با از بین بردن چربی در منفذهای پوستی، مانع بروز آکنه می شود.

توکوفریلاستات:(VitamineE)  خاصیت آنتی اکسیدانی داشته از پیری زودرس و تشکیل چین و چروک پوست جلوگیری و به بهبود بافت آسیب دیده و اسکار کمک می کند. همچنین نگهدارندۀ رطوبت پوست نیز بوده و مراقبت مناسبی از پوست انجام می دهد.

هیدروکسیاتیلاوره :(Hydroxyethyl Urea) نرم کننده، لطافت بخش و مرطوب کنندۀ قوی پوست است. حدود 7 % از رطوبت طبیعی پوست را اوره تشکیل می دهد.

مومعسل(Beeswax) با نام علمی Cera Alba موم ماده ای است که دستگاه گوارش انسان و سایر جاندران قادر به تجزیه مولکول های آن نیستند، یعنی پس از تغذیه جذب نمی شود و به همان صورت که تغذیه شده از بدن دفع می گردد. اما می تواند به سرعت به وسیلۀ پوست جذب شود؛ به همین دلیل امروزه از آن در ساخت وسایل بهداشتی آرایشی نظیر کرم ها، پمادها، ماسک های زیبایی صورت و غیره از اهمیت به سزایی برخوردار است. موم می تواند در جذب رطوبت و آبرسانی بسیار مؤثر باشد. همچنین خواص آنتی باکتریال و ضد میکروبی داشته برای کاهش التهاب و حساسیت استفاده گردد. دارای مقداری ویتامین A هم هست که خاصیت تجدید سلولی دارد.

گلیسرین Glycerin: جهت رطوبت سانی و جلوگیری از تبخیر آب پوست مفید است. خاصیت ضد التهابی نیز دارد.

:Ammonium Lactateجهت درمان خشکی، پوسته شدن و خارش پوست مرطوب کننده

: Propanediol Dicaprylate روشن کنندۀ پوست

: Caprylic Acid خاصیت ضد میکروب و آنتی باکتریال دارد. بوی ترشیدگی داشته و در شیر اکثر پستانداران و همچنین روغن نارگیل و روغن هسته خرما موجود است.

: Isononyl Isononanoateنرم کننده

: Linaloolخوشبوکننده با بوی خانوادۀ نارنج

: Geraniolرایحه ای شبیه گل رز

: Citronellolمعطرکننده با بوی سنبل هندی

خواصکرمشبژاکآندرلپاریس (Jacques Andhrel Paris Night Cream)

– نرم کننده و لطافت بخش پوست

– مرطوب کننده و آبرسان قوی

– دارای خاصیت آنتی باکتری و ضد میکروب

– کنترل و درمان خشکی و خارش پوست

– آنتی اکسیدان، جوان کننده و رفع چین و چروک

– کمک به بهبود بافت اسکار و محل زخم

– دارای مواد مورد نیاز و مغذی پوست

– عدم وجود هرگونه عوارض جانبی (Side Effects)

طریقه مصرف: هر روز قبل از استفاده از هر نوع کرم و لوازم آرایش بر روی پوست مالیده شود.

* این کرم برای استفاده محدودیت سنی نداشته و برای تمام گروههای سنی استفاده می شود. همچنین کم ترین میزان حساسیت را ایجاد خواهد کرد.

مشاوره پوست و مو: دکتر مینا محمدی

تلفن: 09376949513

وب سایت: www.jacques-andhrel.com

ایمیل: office@andhrel.com

تلفن شرکت ژاک اندرل پاریس:

02188195361

02188195485

02188784590

02188782314

02188674755


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ