با درمان زودانزالی، به زندگی زناشویی تان رنگی دیگر ببخشید

zahra
دکتر سعید انصاری، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک): زمان استانداردی برای رسیدن به اوج لذت جنسی در نظر گرفته نشده است. هرچند در این زمینه مطالعاتی صورت گرفته و زمان هایی به دست آمده است اما از آنجا که این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است، نمی توان زمان مشخصی را برای آن ذکر کرد.

 دکتر سعید انصاری، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک):

زمان استانداردی برای رسیدن به اوج لذت جنسی در نظر گرفته نشده است. هرچند در این زمینه مطالعاتی صورت گرفته و زمان هایی به دست آمده است اما از آنجا که این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است، نمی توان زمان مشخصی را برای آن ذکر کرد. اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد. هرچند مشکل زود انزالی برای مرد و همسرش بسیار ناراحت کننده است، ولی این یک بیماری مهلک نیست و با درمان های متنوع (دارویی و غیر دارویی) بهبود می یابد. در ادامه دکتر سعید انصاری دزفولی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) تهران در این زمینه و راه درمان توضیح بیشتری می دهند.

راه حل چیست؟

از آنجا که درصد بالایی از مشکلات زودانزالی مربوط به استرس و عدم وجود آرامش در فرد است  مشاوره‌ و رفتار درمانی  خط اول درمان اختلال زود انزالی محسوب می شود و می‌تواند تنش ناشی از این مساله را کاهش دهد. در ادامه به برخی روش ها که به بهبود این معضل می انجامد اشاره خواهد شد.

تکنیک فشار:

 بر اساس این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی مرد قبل از انزال، از انزال جلوگیری می شود که دلیل جلوگیری کردن آن این است که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم می شود و درنتیجه نعوظ یا ارکیسون کم می شود و انزال دیر انجام می شود .

اصلاح پوزیشن هنگام نزدیکی:

روش های معمول ( مرد در بالا ) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زودرس نمی کند، برای درمان می بایست از روش های جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را کنترل می کند؛ از جمله بهترین روش ها برای درمان هستند.

تعدد مقاربت:

زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می تواند به درمان زود انزالی کمک کند.

 روش start & stop

در این روش مرد به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک مرد به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه ارگاسم شود، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی شود.

درمان دارویی:

می‌توان از داروهای مختلف برای درمان این مشکل استفاده کرد. درمان های دارویی در مراحل حاد بیماری که موجبات مشکلات عدیده در روابط فرد شده است تجویز می شوند لازم به ذکر است استفاده بدون دستور پزشک از این داروها توصیه نمی شود، لذا در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما با یک متخصص سکس تراپی و روانپزشک مشورت کنید و از استفاده خودسرانه دارو جدا خودداریی کنید.

 دکتر سعید انصاری، متخصص اعصاب و روان (روانپزشک):

دارای گواهینامه تخصصی اعصاب و روان با نمره ممتاز، عضو انجمن علمی روانپزشکان ایران، مسئول آموزش دانشجویان پزشکی در بخش روانپزشکی، مسول مرکز درمان سومصرف مواد (MMT) بیمارستان، برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوع اعتیاد در دانشگاه علوم پزشکی، دوره تخصصی زوج درمانی زیر نظر دکتر سامرند سلیمی، دارای گواهینامه هیپنوتیزم تراپی از انجمن هیپنوتیزم ایران، دارای گواهینامه تخصصی نوروفیدبک، همکاری با رادیو سلامت، دوره تخصصی سکس تراپی، انجام مطالعات مختلف و نوشتن مقالات متعدد در زمینه روانپزشکی، برگزاری کارگاه های مختلف خانواده درمانی، زوج درمانی، فرزندپروری و مشاوره پیش از ازدواج و

آدرس و تلفن های تماس جهت ارتباط با مطب دکتر سعید انصاری:

مطب ونک: خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، کوچه برادران شریفی، پلاک ۶١، واحد١(ساختمان پزشکان خشایار)

(شنبه و چهارشنبه عصر و صبح دوشنبه)

02126415010

کلینیک روشنا: پاسداران، دشتستان پنجم، پلاک ۲۸، طبقه اول، واحد ۱۰۲

(یکشنبه و سه شنبه عصر و صبح چهارشنبه)

02122879022

02122879024

کلینیک مرکزی آهنگ: اتوبان آهنگ به سمت شرق، پلاک 352

02133698900

وب سایت: drsaeedansari.ir


drsaeedansari

drsaeedansarii

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
رضا

رضا

1396-03-26 - 10:24 پاسخ

سلام ای کاش به مسایل زناشویی با همسرم توجه بیشتری می کردم!