آیا شامپو نامناسب باعث ریزش موی سر می شود؟

mousavi
استفاده از شامپوهای نامناسب و عدم به کارگیری روش صحیح استفاده از شامپو باعث کدورت و آسیب دیدگی موها می گردد.

آیا استفاده مکرر از شامپو باعث کدر شدن و آسیب دیدن مو می گردد؟
استفاده از شامپوهای نامناسب و عدم به کارگیری روش صحیح استفاده از شامپو باعث کدورت و آسیب دیدگی موها می گردد اما حالا که که شامپوی مناسب موی خود پیدا نموده اید و با روش صحیح شامپوکردن و خشک کردن مو نیز آشنا گشته اید می توانید با خیال آسوده موی خود را هر روز یا چند بار در روز شستشو دهید.
آیا شامپو نامناسب باعث ریزش موی سر می شود؟
مردم وقتی شامپوی خود را عوض می کنند معمولا توجه بیش از حدی به حالت مو و پوست سر خود می نمایند. اگر بهبودی در وضعیت موهایشان حاصل شد آن را به فراورده جدید نسبت می دهند و بر عکس در صورتی که وضعیت موهایشان بدتر شد بازهم فراورده جدید را مقصر میدانند. مثلا ریزش طبیعی موهای خود را به شامپو جدید نسبت می دهند.
تحقیقات نشان داده تعداد کمی از مردم از نقش عواملی مانند شانه کردن، برس کردن ، تاثیرات مخرب مواد شیمیایی و یا حتی داروها، رژیم غذایی، بیماری یا ویژگی های توارثی در ریزش مو آگاه هستند.
حقیقت آن است که شامپوها باعث ریزش مو نمی شوند. ضمن اینکه تاثیری بر میزان ریزش یا رشد مجدد آن در طول روز ندارند.

آیا می توان از صابون به جای شامپو استفاده نمود؟
صابون به علت شویندگی بسیار زیادی که دارد علاوه بر چرک، چربی های مفید پوست را هم شسته و خارج می کند ضمن اینکه صابونهای معمولی دارای اندیس pH بالایی هستند به همین جهت پولک‌های مو را از هم باز نگه داشته موی شما را مستعد آسیب می گرداند.
ضمن اینکه سختی آب، امروزه مزید بر علت شده است زیرا املاح معدنی موجود در آب در اثر استعمال صابون روی سطح مو رسوب کرده و مو را کدر می نماید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ