زمان استراحت و توصیه های مهم بعد از عمل پیکرتراشی

zahra
کلینیک زیبایی دکتر دریایی: با انجام دادن پیکر تراشی که شامل استفاده از دستگاه های ( لیپوماتیک، اولترازد، واترجت، لیپولیزر) است یا در صورت نیاز، جراحی یا انجام هردو بیمار صبح روز انجام عمل در مرکز جراحی بستری می شود. عموما ۹۹% بیماران سه الی چهار ساعت بعد از انجام عمل ترخیص می شوند مگر بیمار خود تمایل داشته باشد در مرکز جراحی بماند.

کلینیک زیبایی دکتر دریایی:

با انجام دادن پیکر تراشی که شامل استفاده از دستگاه های ( لیپوماتیک، اولترازد، واترجت، لیپولیزر) است یا در صورت نیاز، جراحی یا انجام هردو بیمار صبح روز انجام عمل در مرکز جراحی بستری می شود. عموما ۹۹% بیماران سه الی چهار ساعت بعد از انجام عمل ترخیص می شوند مگر بیمار خود تمایل داشته باشد در مرکز جراحی بماند.

طول دوره نقاهت چقدر است؟

طول دوران نقاهت دو الی سه هفته است. این دو الی سه هفته دوران نقاهت به معنی استراحت مطلق نیست؛ بیمار می تواند دو روز بعد حتی فردای روز عمل به محیط کار بازگردد، راه برود و کارهای شخصی خود را انجام بدهد.

بستن گن بعد از عمل تا چه اندازه حائز اهمیت است؟

بستن گن محکم و مداوم از فاکتورهای بسیار مهم است، برای ایجاد فشار یکنواخت و مداوم بر روی محل عمل برای جلوگیری از خون ریزی و ایجاد لخته زیر پوست بعد از عمل و همچنین برای چسبیدن هر چه سریع تر پوست به عضله زیرین و سفت و یکدست شدن پوست شکم لازم و ضروری است. عدم استفاده صحیح از گن فشاری به خصوص طی دو هفته اول بعد از عمل شکم ، به دلیل نچسبیدن یکدست پوست به عضله زیرین موجب تجمع خونابه در زیر پوست شکم و پهلوها شده که به این عارضه سروما می گویند که یکی از عوارض شایع بعد از جراحی آبدومینوپلاستی است. گن فشاری باید به مدت سه هفته تمام مدت شبانه روز و بعد از طی این مدت تا ۸ هفته بیشتر روزها پوشیده شود. گاهی توصیه می کنیم برای اینکه افراد به پوشیدن گن سفت بعد از عمل راحت تر عادت کنند، یک هفته قبل از روز عمل یک شکم بند را روزی چند ساعت بپوشند تا با احساس فشار ناشی از گن بعد از عمل آشنا باشند و کمتر احساس تنگی نفس کنند.

چه مدت بعد می توان استحمام کرد؟

بیمار از روز بعد می تواند استحمام کند  ولی بعد از استحمام باید ناحیه پیکرتراشی شده را کاملا خشک کند و بعد بپوشاند. طی این دوران نقاهت یک روز در میان بیمار می تواند به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استحمام کند به دلیل آنکه مدت زمانی که گن نمی پوشد طولانی نباشد.

آیا ترشحات بعد از عمل خطرناک است؟

سه الی چهار روز اول ترشحاتی از ناحیه پیکرتراشی شده خارج می شود. هر چقدر میزان این ترشحات بیشتر باشد بهتر است چرا که بیمار بیشتر سایز کم می کند و بیماران نباید از ترشحات زیاد بترسند.

بیمار آخر هفته اول به مطب مراجعه می کند تا توسط پزشک معاینه شود و هفته دوم یا سوم دوباره به مطب مراجعه می کند برای معاینه نهایی و کشیدن بخیه در صورتی که جراحی انجام داده باشند.

کلینیک زیبایی دکتر دریایی:

دکتر پرویز دریایی؛ متخصص جراحی، فلوشیپ ترمیمی و زیبایی

دارای ۳۰ سال سابقه طبابت، عضو انجمن سرژیکال درماتولوژی،  ۳۰ سال عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران،  افتخار تربیت ۳۰۰ جراح به کشور عزیزمان، سابقه ۱۵ سال دبیر علمی انجمن جراحان، برگزار کننده ۵۵ کنفرانس، کنگره و سمینار مداوم و علمی

آدرس و شماره های تماس جهت ارتباط با کلینیک دکتر دریایی:

 تهران- پایین تر از میدان کاج- بعد از پل نیایش- نبش خیابان سی و هفتم- ساختمان پزشکان قدس- طبقه 3- پلاک 12 

شماره های تماس:

02188680171

09128305994

09128130536

وب سایت:www.drdaryaie.com


dr.daryaie

dr_parviz_daryaie

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ