چه فاکتورهای زن برای مرد در ازدواج مهم‌تر است؟

zahra
دختر و پسر باید با هم هماهنگی داشته باشند و اختلاف‌شان زیاد نباشد. مردان بیشتر با توجه به موقعیت اجتماعی و تحصیلی خود، همسرشان را انتخاب می‌کنند.

برای مردان مختلف، هنگام ازدواج، وجود معیارهای مختلفی در همسر آیندهشان مهم است، ولی معیارهایی وجود دارد که میتوان گفت در انتخاب بیشتر مردها تاثیر بسیاری دارد.

اگر  از دخترها بپرسید که به نظر آنها، مردان به چه ویژگیهایی برای همسر آیندهشان اهمیت بیشتری میدهند، آنها نظرات مختلفی میدهند؛ بعضی میگویند برای مردان فقط چهره مهم است، بعضی میگویند، برای مردان ثروتمند بودن زن مهم است و بعضی دیگر میگویند از نظر آنها، زن باید نجابت داشته باشد. البته در مورد انسانها قانون کلی وجود ندارد، هرکدام باتوجه به شرایط خاص خود، وجود ویژگی خاصی را در همسر آیندهشان مهم میدانند.

همسان گزینی

زن و شوهر باید با هم همخوان باشند، مثلا پسری نمیتواند در حالی که خودش تحصیلات پایینی دارد، به دنبال دختری با تحصیلات خیلی بالا باشد. بنابراین اولین موردی که باید هر پسر یا دختر هنگام ازدواج در نظر بگیرد این است که باید باتوجه به شرایط خودش، همسرش را انتخاب کند. باید دنیای 2نفری که با هم ازدواج میکنند نزدیک باشد، مثلا میگوییم مقاطع تحصیلی زن و شوهر باید به هم نزدیک باشد، به خاطر اینکه شخصی که دانشگاه رفته است با آدم دانشگاه نرفته، متفاوت است،  ذهن آدمی که دانشگاه رفته است، سازماندهی و انسجام بیشتری دارد، درنتیجه دنیای او بهطورکامل متفاوت از دنیای یک آدم دانشگاه نرفته است. دختر و پسر باید با هم هماهنگی داشته باشند و اختلافشان زیاد نباشد. مردان بیشتر با توجه به موقعیت اجتماعی و تحصیلی خود، همسرشان را انتخاب میکنند.در یک نظرسنجی به صورت تخمینی آمده است که  مردان با تحصیلات کم برای انتخاب همسر جذابیت ظاهری یعنی مسائل مالی و آراستگی ظاهری را در نظر می‌گیرند و مردان وابسته به خانواده تصمیم بیشتر برمبنای اراده خانواده است.

تمام عواملی که در این نظرسنجی آمده است در انتخاب مردان تاثیر دارد، ولی در کلیت جامعه به نظر میآید جذابیتهای ظاهری اهمیت بیشتری دارد،اما باقی عوامل اختلاف چندانی با هم ندارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
روح الله

روح الله

1394-05-09 - 20:34 پاسخ

سلام من به تازگی با دختری اشنا شدم و به علاقه مند شدم مشکلم اینه که اون دانشجوی پزشکیه ولی من دیپلمم.البته برنامه ریزی کردم سال ۹۶ کنکور برای رشته پزشکی شکت کنم.میترسم دیر بشه لطفا راهنمایی کنین؟

سارینا

سارینا

1394-04-27 - 15:26 پاسخ

سلام ببخشین میشه درباره خانمای که سن ازدواجشان بالا رفته و امکان یه ازدواج موفق صحبت کنین