طراحی کامپیوتری بینی چقدر شبیه نتیجه عمل جراحی بینی است؟

mousavi
دکتر محمد حسن عامری متخصص گوش، حلق و بینی: در سال های اخیر تولید نرم افزارهای مختلف کامپیوتری زندگی را دچار تحول چشمگیری کرده است. خوشبختانه علم پزشکی نیز در زمینه های مختلف از این پیشرفت بهره فراوانی برده است. طراحی کامپیوتری بینی که قبل از عمل صورت می گیرد نمونه گویایی از این امر است. این طراحی برای بیماران این فرصت را فراهم می کند تا تصویری واقع بینانه از بینی بعد از عمل خود داشته باشند

دکتر محمد حسن عامری متخصص گوش، حلق و بینی

در سال های اخیر تولید نرم افزارهای مختلف کامپیوتری زندگی را دچار تحول چشمگیری کرده است. خوشبختانه علم پزشکی نیز در زمینه های مختلف از این پیشرفت بهره فراوانی برده است. طراحی کامپیوتری بینی که قبل از عمل صورت می گیرد نمونه گویایی از این امر است. این طراحی برای بیماران این فرصت را فراهم می کند تا تصویری واقع بینانه از بینی بعد از عمل خود داشته باشند و از طرف دیگر این امکان را در اختیار پزشک قرار می دهد تا به خواسته های بیمار آشناتر شده و در مورد امکان رسیدن یا نرسیدن به آن خواسته ها با وی گفتگو کند. سوالی که برای بسیاری مطرح است اینکه این طراحی کامپیوتری چقدر به واقعیت نزدیک است؛ به عبارت ساده تر اینکه نتیجه عمل آیا مشابه طراحی خواهد بود ؟

برای پاسخ به این سئوال چند فاکتور را باید مد نظر قرار داد:

  • قبل از طراحی باید بینی شما ( به ویژه داخل بینی ) توسط پزشک معاینه شود
  • اگر طراحی توسط پزشک انجام شود شباهت طراحی با نتیجه بعد از عمل بیشتر خواهد بود چرا که پزشک فقط به عنوان یک گرافیست که قرار است از عکسی که به او ارائه شده است با کمک نرم افزار تصویر بهتری بسازد نیست؛ بلکه وی در حین طراحی محدودیت های حین عمل را نیز لحاظ خواهد کرد .
  • هر چه نرم افزار مورد استفاده قابلیت بیشتری داشته باشد امکان طراحی واقع بینانه تر افزایش پیدا می کند. امیدواریم روزی نرم افزاری تولید شود که قادر باشد تصویری سه بعدی از بینی و صورت ارائه کند. ولی نرم افزارهای مورد استفاده کنونی بر روی عکس که تصویری دو بعدی است قابلیت اجرا دارند. لذا معمولا هنگام مشاوره از بیمار با دوربین دیجیتال عکس رخ نیم رخ گرفته می شود. در هر عکس عیوب مربوط به آن نما با کامپیوتر اصلاح می شود .

توجه!

نکته آخر اینکه حتی با وجود فراهم بودن شرایط فوق باز هم نمی توان گفت که بینی بعد از عمل عینا مشابه طراحی خواهد بود ولی با اطمینان می توان گفت که شباهت آنها بسیار زیاد خواهد بود . در اینجا برای نمونه عکس یکی از بیمارانم، طراحی آن و عکس واقعی بعد از عمل وی را مشاهده می کنید. نکته ای که قابل ذکر است اینکه در عکس طراحی شده پره بینی فرقی نکرده است به عبارت دیگر پره بینی بزرگ است و باید کوچک شود که در عمل این کار انجام خواهد شد ولی بدلیل محدودیت های نرم افزاری در این طراحی کوچک نشده است .

ارسال تصویر بینی برای طراحی:

در صورت تمایل می توانید  با دوربین دیجیتال عکسی کاملا  نیم رخ (فقط و فقط از صورت) و با  پس زمینه کاملا ساده تهیه کرده و به آدرس الکترونیکی ما یعنی info@dr-ameri.com ارسال کنید. ضمنا می توانید به جای ایمیل از لینک ذیل جهت ارسال عکس استفاده نمائید. ما تصویر ارسالی شما را  طراحی کرده و به آدرس الکترونیکی ( Email) شما ارسال خواهیم کرد.

تصویر بینی شما:

Choose File

کاملا  نیم رخ  و با  پس زمینه  کاملا  ساده و با یکی از فرمتهای gif, png, jpg, bmp

دکتر محمد حسن عامری، متخصص گوش، حلق و بینی:

دکتر محمد حسن عامری با نزدیک به 20 سال سابقه و بیش از چند هزار عمل موفق بطور خاص در جراحی بینی، از پزشکان نامی ایرانی در حوزه جراحی بینی بشمار میروند که در مجامع معتبر داخلی و بین المللی نیز عضویت دارند.

از سوابق ایشان می توان به ترجمه چندین جلد کتاب در حوزه آموزشی پزشکی و کسب رتبه نخست آزمون پذیرش دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین اخذ بورد تخصصی با رتبه سوم در دانشگاه علوم پزشکی ایران نام برد.

اکنون دکتر محمد حسن عامری با نزدیک به 19 سال سابقه و بیش از 6000 عمل موفق بطور خاص در جراحی بینی ،از پزشکان نامی ایرانی در این حوزه بشمار میروند که در مجامع معتبر داخلی و بین المللی نیز عضویت دارند.

برای کسب اطلاعات جامع تر از تجارب و سوابق دکتر محمد حسن عامری به سایت ایشان به آدرس WWW.DR-AMERI.COM مراجعه فرمایید.

شما عزیزان برای ارتباط با دکتر عامری می‌توانید با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122583291

02122594585

آدرس: تهران، چهارراه پاسداران، خیابان دولت، حدفاصل اختیاریه و دیباجی، ساختمان پزشکان 450 غربی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ