خواص درمانی سرکه انگور را می دانید؟

غزاله ذوالفقاری
چربی سوز، میکروب زدا و ضد سردرد

سرکه یکی از معروفترین و پرکاربردترین چاشنیهای ایرانی است که از آن برای تهیه انواع ترشی و غذاها استفاده میشود. سرکه انواع مختلفی دارد که از میان آنها میتوان به سرکه سفید، سرکه انگور، سرکه سیب، سرکه خرما، سرکه برنج و سرکه بالزامیک اشاره کرد. به باور مردم ایران زمین از آنجا که سرکه خاصیت پاککنندگی و ضدباکتری دارد یکی از چاشنیهای درمانگر و کمنظیری است که در زمانهای دور برای درمان بیماری ذاتالریه و حتی از بین رفتن ویروس سارس در کشورهای آسیای شرقی همچون چین مورد استفاده قرار گرفته است.

  درمانگران طب سنتی مصرف سرکه در وعدههای غذایی را بهترین نسخه برای درمان بیماریهای ناشی از ابتلای سیستم گوارش به باکتری‌‌های مضر و موذی میدانند.

  شستو شوی پا با سرکه یکی از بهترین روشها برای از بین رفتن بوی بد پا و درمان بیماریهای پوستی ناشی از ابتلا به قارچ است.

  مصرف سرکه در وعدههای غذایی  به رقیق شدن خون و تجزیه بهتر چربیها و کاهش چربیخون کمک میکند و موجب کاهش میزان کلسترول بد خون میشود.

  شستوشوی دهان با مخلوط مساوی از سرکه و گلاب موجب درمان بدبویی دهان میشود.

  برای درمان کبودی و تیرگی دور چشم کافی است سرکه را با عسل مخلوط کنید و این کرم گیاهی را دور چشم ضماد کنید. استفاده از این ترکیب به مدت یک هفته موجب کاهش میزان تیرگی دور چشم و درمان آن میشود.

  برای درمان گلودرد میتوانید به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید و با افزودن مقداری نمک به آن یک محلول شستوشو برای قرقره کردن تهیه کنید. قرقره با این مخلوط موجب بهبود گرفتگی گلو و درد گلو میشود.

  بوییدن دستمالی که آن را با مقدار اندکی سرکه گرمشده مرطوب کردهاید به درمان سردردهای کهنه و مزمن و سردردهایی که ناشی از غلبه صفرا در بدن است، کمک میکند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ