میکسودین داروی ضد التهاب طبیعی

آرین سلامت سینا: این فرآورده از عصاره های طبیعی زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه که مواد موثره کورکومین، جینجرول و پایپرین موجود در این ادویه ها در آن خالص و تغلیظ شده، تهیه گردیده است.

آرین سلامت سینا:

این فرآورده از عصاره های طبیعی زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه که مواد موثره کورکومین، جینجرول و پایپرین موجود در این ادویه ها در آن خالص و تغلیظ شده، تهیه گردیده است. 

v     عصاره های طبیعی زردچوبه و زنجبیل تقویت شده با فلفل سیاه

v     موثر در درمان التهاب و درد مفاصل

v     کمک به حفظ تعادل سلولی

v     کاهش اثرات آلاینده ها بر سلول ها

کورکومین فلاوونوئید طبیعی استخراج شده از ریشه گیاه زردچوبه است که در این ترکیب به میزان 30 برابر تغلیظ شده است. جینجرول عصاره زنجبیل و پایپرین نیز عصاره فلفل سیاه می باشد. میکسودین با داشتن عوامل مذکور که با یکدیگر اثر سینرژیسم دارند، ترکیب طبیعی ضد التهاب قوی می­باشد و در پیشگیری و بهبود بیماری­های التهابی بدن از جمله درد­ها و التهابات مفاصل و استخوان، پوست، دستگاه تنفس و دستگاه گوارش همانند داروهای ضدالتهاب عمل می­کند. میکسودین آنتی اکسیدان طبیعی بسیار قوی بوده و برای خنثی کردن رادیکال های آزاد که سبب صدمه به سلول ها می شوند، مفید و موثر است. میکسودین اثر مفیدی در کاهش چربی های خون و چربی های کبد را نیز دارد.

جدول مواد موثره

زردچوبه

زردچوبه یکی از پایه های اصلی طب سنتی ملل مختلف در چین، تبت و خاورمیانه است. زردچوبه همواره بعنوان تصفیه کننده سلولی شناخته شده و برای سلامت مفاصل و کمک به جلوگیری از التهاب مصرف آن توصیه شده است. زردچوبه، ترکیب اصلی ادویه کاری بوده و نقش مهمی در رایحه این ادویه دارد. تحقیقات بسیاری برای بررسی خواص درمانی کورکومین انجام شده که نشان می دهد این ماده، مهارکننده سنتز آنزیم های  التهاب زا  مانند سایکلواکسیژناز 2 (COX 2) و لیپواکسیژناز است. عصاره زردچوبه با خلوص بسیار بالا در این ترکیب، به محافظت از سلول ها در برابر مواد سمی ناشی از آلاینده های محیطی که منجر به اختلال در تعادل و سلامت سلول می شوند، کمک می کند. مطالعات گسترده جهانی که روی میزان شیوع بیماری های مختلف در بین ملل مختلف دنیا صورت گرفته، نشان می دهد که مردم کشورهای خاورمیانه بویژه هندوستان، بسیار کمتر از مردم جوامع غربی به بیماری آرتریت و التهابات مفاصل دچار می شوند. همچنین در این کشورها انواع سرطان ها بخصوص سرطان پوست و پروستات نیز شیوع بسیار کمتری نسبت به جوامع اروپایی و آمریکا دارد. تحقیقات متعدد ثابت کرده است که این موضوع با مصرف بالای ادویه ها در غذاهای سنتی شرقی ارتباط دارد. فلفل سیاه و زنجبیل زمانیکه با زردچوبه تواماً مصرف شوند، اثرات آن را تقویت می کنند. وجود عصاره فلفل سیاه در ترکیب داروی میکسودین سبب می شود که خواص درمانی زردچوبه 30 برابر قوی تر شود. گرچه این ادویه ها در رژیم غذایی روزمره ما نیز وجود دارند ولی مقدارشان در حدی نیست که بتوانند اثرات درمانی داشته باشند. عصاره خالص شده این ادویه ها در داروی طبیعی میکسودین، در مقادیری که دارای خواص درمانی باشند مصرف این فرآورده را متمایز از افزودن مقدار اندکی ادویه به غذاهای ما می کند و در واقع این خواص درمانی مفید با مصرف اندکی ادویه جات در غذاهای روزمره ما حاصل نمی شود. 

فلفل سیاه

پایپرین عنصر کلیدی در تقویت خواص کورکومین است. خواص کورکومین زمانیکه به تنهایی مصرف شود، بطور کامل توسط بدن قابل استفاده نمی باشد، زیرا کورکومین به سرعت توسط کبد و دیواره روده متابلیزه شده و دفع می شود. مطالعات نشان می دهد که ترکیب 1% پایپرین با 99% کورکومین، غلظت سرمی، جذب و در دسترس بودن زیستی کورکومین را افزایش می دهد، بدون اینکه عوارض جانبی نامطلوب ایجاد کند. شاید به همین دلیل باشد که هندی ها همواره زردچوبه را با فلفل سیاه در ادویه کاری ترکیب می کنند. مصرف توام این دو، در دسترس بودن زیستی کورکومین را تا 30 برابر افزایش می دهد و به سلول های بدن کمک می کند تا از تمامی خواص مفید این ماده استفاده کنند. 

زنجبیل

عصاره زنجبیل دارای ماده ضد التهاب جینجرول است که بطور سنتی توسط متخصصان سلامت در این حوزه برای کمک به معالجه مشکلات همراه با التهاب مصرف می شود. زنجبیل نیز از گیاهان بسیار مهم در طب سنتی بوده و تحقیقات اخیر اثرات مفید آن را در آرتریت ها و سایر موارد درد ثابت کرده است. 

موثر در

  • استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، تاندونیت، بورسیت، سینوویت، اسپوندیلیت آنکیلوزان، سندرم تونل کارپ و سایرالتهابات و دردهای مفاصل و استخوان
  • پیشگیری و درمان آلزایمر و بیماری­های التهابی سیستم عصبی
  • التهابات پوستی ناشی از رادیوتراپی
  • بیماری­های التهابی دستگاه تنفسی مانند آسم
  • محافظت از کلیه و کبد
  • کنترل کبد چرب
  • بهبود التهابات و دردهای ناشی از ضربه و آسیب دیدگی در ورزشکاران

مقدار و روش مصرف

 روزانه 1 الی 2 عدد کپسول میکسودین بعد از غذای اصلی میل شود. افرادی که از داروهای ضدلخته پلاکتی مثل آسپرین و کلوپیدوگرل استفاده می­کنند، روزی یک عدد میکسودین می­توانند مصرف نمایند.

افرادی که سنگ کیسه صفرا و انسداد مجاری صفراوی دارند، پس از رفع این مشکل می­توانند یک عدد میکسودین یک روز در میان مصرف نمایند. مصرف میکسودین در حاملگی و شیردهی توصیه نمی­ شود. 

آرین سلامت سینا:

شرکت آرین سلامت سینا در سال 1388 با هدف ارائه مکمل‌های تغذیه ای- دارویی و همچنین داروهای طبیعی و گیاهی با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی جهان و از طریق مشارکت با شرکت های اروپایی بزرگ و شناخته شده در سطح دنیا، برای واردات و تولید مکمل ها، محصولات فراسودمند و عملگرا و داروهای طبیعی تاسیس شد. شرکت داروسازی آرین سلامت سینا وابسته به شرکت سرمایه گذاری دارویی گلرنگ و نماینده رسمی و انحصاری شرکت های هولیستیکا فرانسه، ترادافارما سوئیس و دونگ- آ کره جنوبی است که منحصرا محصولات خود را بر پایه گیاهان و ترکیبات از منشا طبیعی تولید می کند.

 آدرس: تهران، میدان شیخ بهایی، خیابان سئول، جنب رستوران باربد، پلاک 61 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ