چرا غذا نمی خورید ولی چاق می شوید؟!

غزاله ذوالفقاری
شما هم از آن دسته افرادی هستید که سرتان شلوغ است و فرصت خوردن غذای درست و حسابی را ندارید و متعجب هستید که چرا چاق شده و لاغر نمی‌شوید؟ پاسخ در کشوی میزتان است.

شما هم از آن دسته افرادی هستید که سرتان شلوغ است و فرصت خوردن غذای درست و حسابی را ندارید و متعجب هستید که چرا چاق شده و لاغر نمیشوید؟

پاسخ در کشوی میزتان است! معمولا افراد پرمشغله مقداری پاستیل، شکلات و بیسکویت دم دستشان میگذارند تا در مواقع گرسنگی تهدلشان را بگیرد و بتوانند بدون وقفه به کارشان ادامه دهند و در پایان روز فرد احساس میکند چیزی نخورده، پس نباید چاق شود. اما این اتفاق نمیافتد! باتوجه به ارزش غذایی بسیار ناچیزی که این نوع خوراکیها دارند، فرد به معنای واقعی غذا نخورده اما اگر میزان کالری مصرفیاش را با هم جمع کند، خواهد دید که بسیار بیشتر از نیاز روزانهاش انرژی دریافت کرده، بدون اینکه مواد مغذی موردنیاز بدنش تامین شده باشد!

خوراکیهای شیرینی مانند پاستیل، بهخصوص وقتی فرد برای چند ساعت چیزی نخورده باشد، به دلیل قند زیادی که دارند، با افزایش ناگهانی قند خون، احساس سیری خوبی به فرد میدهند اما این احساس فقط حدود نیم ساعت پایدار است چون افزایش قند خون با افزایش ترشح انسولین همراه است و خیلی زود دوباره گرسنگی سراغ فرد میآید، به همین دلیل است که مصرف متداول شیرینیها باعث افزایش تعداد دفعات گرسنگی در روز شده و فرد مجبور به مصرف کالری بیشتر از نیازش میشود. به این ترتیب پاستیل و سایر شیرینیها باعث به هم خوردن موازنه کالریهای دریافتی شده و چاقی فرد را در پی دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ