کدام گلابی، سیب و کیوی را بخریم؟

آزاده فراهانی
انتخاب بهترین کیوی، سیب و گلابی.

پوست گلابی به رنگهای زرد، سبز، قهوهای یا ترکیب این رنگها با هم است و گوشت آن از رنگ سفید تا کرم نوسان رنگ دارد و از لحاظ ظاهر، قسمت انتهای آن پهن است و همانطور که به قسمت سر میرسد باریک میشود. البته انواع زرد آن با خالهای بسیار ریز متداولتر است. برای خریدن گلابی بهتر است اول آن را بین انگشتان خود فشار دهید. گلابی رسیده نرمتر از بقیه گلابیهاست. گلابی نه باید خیلی سفت باشد و نه خیلی نرم چون اگر نرم باشد از درون خراب شده است.

کیوی نارس را همنشین سیبها کنید!

هنگام خرید این میوه، نوع نیمهسفت و سالم را تهیه کنید. کیوی از جمله میوههایی است که حالت نارس آن در دمای اتاق و به مرور زمان رسیده و قابل خوردن میشود؛ این روند درصورت مجاورت با سیب خوراکی با سرعت بیشتری انجام میگیرد. بنابراین اگر مقدار زیادی کیوی نارس خریدهاید و میخواهید تا چند روز آینده برای پذیرایی از مهمانانتان برسد، حتما در پلاستیک آن یکی، دو عدد سیب خوراکی قرار دهید.

سیب با طعم واکس!

پوست سیبهای تازه یا کاملا زرد یا کاملا قرمز است. سیبهایی که پوست زرد مایل به سبز یا صورتی دارند، بیمزه هستند. پوست سیبهای زرد و شیرین باید کمی هم زبر باشد و انگشتان دست به راحتی روی آن کشیده نشود. ضمن اینکه سیبهای سالم، وزن بیشتری نسبت به سیبهایی که داخلشان پوک و خراب است، دارند. در این میان سیبهای قرمز ماندگاری و عمر طولانیتری دارند و معمولا سفت و خوشمزه هستند. البته باید حتما قبل از خوردنشان، پوست آنها را جدا کنید، زیرا پوست این نوع سیب، معمولا با واکس میوه پوشانده میشود تا براقتر جلوه کند! برای اثبات شدن این موضوع میتوانید لبه یک چاقو را روی پوست سیب بکشید؛ به این ترتیب سفیدی واکس روی لبه چاقو را حتما خواهید دید. معمولا این واکس با شستن سیب از بین نمیرود و از آنجا که خوردنش برای سلامت شما مضر است، بهتر است پوست میوه را جدا کنید. البته اگر واکسی روی پوست سیب پیدا نکردید، دیگر نیازی به نگرانی نیست؛ شما یک سیب قرمز بدون واکس دارید که میتوانید بعد از شستن گازش بزنید و لذت ببرید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ