چرا جوشهای صورت شما بدتر میشود؟

mousavi
چه دلایلی باعث می شود جوش صورت بدتر شود

1.ژنتیک مثبت: اگر این استعداد را داشته باشید، حتما مبتلا خواهید شد، پس از والدین‌تان درباره این مسئله سؤال کنید. اگر خانمی ‌می‌گوید حتی پس از بچه‌دارشدن هم جوش می‌زده و در میانسالی از دست آنها خلاص شده، خانم‌جوان‌هم باید این موضوع را بپذیرد و با صبر و حوصله درمان‌ها را ادامه دهد.

2. اهمالکاری: بسیاری از جوان‌ها تا وضعیت جوش‌هایشان بهتر می‌شود در مصرف داروها اهمال‌کاری می‌کنند. در حالی که ما می‌گوییم مصرف داروهای خوراکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل، باید به صورت دوز ادامه‌دار و نگهدارنده تداوم داشته ‌باشد چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیک دارد، پوست آماده جوش‌زدن است.

3. کمطاقتی: اثربخشی درمان‌های دارویی زمان‌بر است و چند ماه تا یک سال زمان می‌برد تا نتیجه‌بخش بودنش را نشان دهد. نباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کرده و سردرد شما را در عرض یک ساعت مداوا کند.

4. استرس: مدام جلوی آینه ایستادن و حرص خوردن، روند درمان را مختل می‌کند. استرس‌تان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید.

5. پوست چرب: بروز جوش‌ها در افرادی که پوست چربی دارند بیشتر است؛ به همین علت ضمن اینکه باید این واقعیت را بپذیرند حتما نسبت به دیگران در شست‌وشوی صورت دقت کنند. استفاده از صابون‌ها و محصولات مناسب به این افراد توصیه می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ