کدام پزشک واقعا متخصص زیبایی است؟

دکتر ایمان مومنی، جراح و متخصص پوست و مو:

دکتر ایمان مومنی، جراح و متخصص پوست و مو:

زیبایی دارای اجزایی شامل تعدادی عدد و رقم و نسبتِ بینِ آنهاست (مثل فاصله گوشه لب از کنار بینی) که در اکثر کتب علمی و حتی غیر علمی، حتی برای افرادِ غیرِ پزشک قابل دسترسی است.

چیزی که می تواند از یک پزشک، یک متخصص زیبایی بسازد، داشتنِ یک هوش و تفکر سه بعدی قوی و یک احساس زیبایی شناسیِ فراتر از افراد عادی است تا به وسیله آن بتواند تشخیص بدهد که آیا این فواصل و نسبتها، قابل اجرا برای یک فرد خاص هستند یا خیر!

به عبارت دیگر، نسبت هایی که به عنوان شاخص زیبایی ذکر می شوند، اگرچه نسبت هایی هستند که در اکثر افراد منجر به چهره قابل قبول تر می شود ولی برای همه قابل اجرا نمی باشد! به بیان ساده تر، فرمول زیبایی برای همه یکی نیست و همه افراد با به کار بردن یک فرمولِ خاص و ثابت، زیبایی مساوی نخواهند داشت. هرچه یک پزشک در کار زیبایی استادتر باشد، بهتر می تواند نسبت های خاصی را برای یک فرد خاص تعریف و اجرا کند.

از همه اینها مهمتر، در مقوله زیبایی عنصری است که می توان از آن تحت عنوان “ملاحت” نام برد و این اجزای ملاحت، تعریف دقیقی ندارند و در بسیاری از موارد می توان شواهد آن را دید. حتما تا به حال شده است افرادی را دیده باشید که از لحاظ فرمِ چشم و بینی و … ایرادی به آنها وارد نیست ولی مجموعه سیمای آنها دلنشین نیست، و این یعنی این افراد ملاحت ندارند!!! (و برعکس این قضیه نیز صادق است).

یک متخصص زیبایی باید تغییراتی در فرد ایجاد کند که فرد را “ملیح” نماید.

تمام کارها و جراحی هایی که برای زیبایی مطرح می شوند مثل تزریق چربی، ژل، بوتاکس و … اگر به طور فرمولی انجام شوند، می توانند ملاحتِ فرد را به جای افزایش، کاهش دهند.

ممکن است یک جراحی، یک فرد را از لحاظ اجزای چهره به فرمولهای کتابی نزدیک کند اما اگر انجام دهنده عمل هوش و درک قویِ زیبایی شناسی نداشته باشد، ممکن است نتیجه خوبی حاصل نگردد، درست مانند نقاشیِ بدون نقصی که حس لذت و دلنشین در انسان ایجاد نکند.

به بیان دیگر، پزشک متخصصِ زیبایی، قبل از هر عمل جراحیِ زیبایی و در ابتدای امر، باید نقاط قوت و ضعف در یک چهره را شناسایی نماید و سپس با استفاده از بهترین و کم خطرترین گزینه های موجود در امر جراحی (و البته متناسب با شرایط جسمیِ بیمار) با پر رنگ کردن نقاط قوت در چهره، نقاط ضعف را بپوشاند!

به شدت تاکید می کنم که از پزشک متخصص، جهت اعمال زیبایی کمک بگیرید. هرچه علم پزشک کاملتر باشد به جنبه های مختلف اعمال جراحی احاطه بیشتری دارد و راههای بیشتری جهت جلوگیری از عوارض ناخواسته، در محدوده توانایی اوست.

از سوی دیگر، پزشک متخصص زیبایی باید این اخلاق را داشته باشد که اگر فردی تقاضای عملی را داشت که به زیبایی او کمک نمی کند و یا در دراز مدت به ضرر اوست، از انجام عمل مذکور برای وی امتناع کنداز لحاظ اخلاق پزشکی باید کلیه عوارض احتمالی حتی عوارض نادر برای فرد درخواست کننده تشریح گردد تا فرد این امکان را داشته باشد که با آگاهی کامل تصمیم بگیرد در پزشکی، خیلی از اوقات دو ضربدر دو مساوی چهار نمی شود. برای مثال تزریق پنی سیلین که در اغلب موارد باعث بهبود و رفع عفونت در بیمار می شود بر روی عده ای دیگر که دچار مقاومت دارویی شده اند نتیجه مطلوب ندارد و عده ای دیگر هم ممکن است نسبت به پنی سیلین حساسیت و واکنش منفی داشته باشند. بنابراین افرادی که کارها را به صورت تضمینی ارائه و قولهای قطعی به مَردم می دهند، معمولا، صرفا این کار را با مقاصد تجاری جهت جذب افراد و خالی کردن جیب آنها انجام می دهند چون احتمالا اطلاعی از کل ماهیت پزشکی ندارند و یا خود را به ندانستن زده اند.

در پایان امیدوارم مطالب ذکر شده برای خوانندگان محترم در مورد افراد بیشمار شاغل در حوزه زیبایی، دیدگاه جدیدی را برای قضاوت و انتخابِ بهتر، ایجاد کرده باشد.

به امید روزی که سیرتِ زیبا را مقدم بر صورت بدانیم…ان شاء الله

دکتر ایمان مومنی، جراح و متخصص پوست و مو:

دکتر ایمان مومنی، جراح و متخصص پوست، مو و زیبایی متولد سال ۱۳۵۶ اصفهان است که کلیه مقاطع تحصیلی خود را در این شهر به پایان برده است. در سال۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته پزشکی  پذیرفته شده و در سال ۱۳۸۲  فارغ التحصیل شد.  از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در روستاهای چهار محال و بختیاری به عنوان پزشک خانواده مشغول کار بود و در سال ۱۳۸۸ در آزمون تخصص برای تخصص پوست دردانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبول شد و در سال ۱۳۹۲ فارغ التحصیل شد. وی در همین سال موفق به دریافت بورد تخصصی شد و به عضویت انجمن متخصصین پوست ایران در آمد. دو سال خدمت مناطق محروم خود را در منطقه فریدن گذرانده و اکنون در اصفهان در حال خدمتگزاری به هموطنان عزیز است. مطب دکتر ایمان مومنی متخصص و جراح پوست و مو و زیبایی آماده ارائه خدمات و مشاوره تخصصی در زمینه های زیبایی و لیزر و بیماریهای پوست و مو به هموطنان عزیز است.

جهت ارتباط با مطب دکتر ایمان مومنی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

03136269770

09375773665             

آدرس: اصفهان،خیابان توحید میانی، نرسیده به چهارراه پلیس مجتمع یاس واحد 201

وب سایت: drimanmomeni.ir

Momeniiman

drimanmomeni.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ