آیا می‌توان شخصیت همسر را پس از ازدواج تغییر داد؟

zahra
همسر یا نامزدتان اگر به خواست شما در کارها و رفتارش تغییر ایجاد کند، باطنی و عمیق نخواهد بود و بیشتر نمایشی از تغییر است

 

تمام دخترها و پسرهایی که با هم ازدواج میکنند از برخی خصوصیات اخلاقی یکدیگر دل خوشی ندارند ولی با گفتن این حرف که «پس از ازدواج این عادت بد او را تغییر میدهم» خودشان را راضی میکنند.  این در حالی است که به ندرت چنین چیزی امکان پذیر است. در حقیقت این عده، از بین بردن برخی ضعفهای کوچک را با تغییرات کلی در خلقوخو اشتباه گرفتهاند.

 باید بدانید که هیچ فردی بهطور کامل عوض نخواهد شد و شما باید با برخی از خصوصیات اخلاقی طرف مقابلتان بهطور کامل کنار بیایید. در حقیقت تمام شنیدهها و تجربیات او به فرم دادن شخصیت، نقش اساسی داشتهاند پس چطور ممکن است شما بتوانید او را مجبور کنید تمام این خاطرات ذهنی را که با آنها بزرگ شده، عوض کند و بخواهید او کسی باشد که شما مایلید!

 البته دانستن این نکته کمی ظریف است چون برخی اخلاقها و رفتارهای غلط آدمها، بر اثر ناآگاهی است و وقتی یک فرد به شناخت کافی از آن میرسد خودبهخود آن را اصلاح میکند و هر اجباری در این مورد نتیجه عکس خواهد داشت.

 شما باید در همان مرحله انتخاب به ویژگیهای بارز طرف مقابلتان توجه کنید وگرنه هیچ وقت موفق نمیشوید که به خواستهتان در زمینه تغییر او دست پیدا کنید.

تغییر کردن، یک امر ارادی اما زمان بر است و هر چه اراده و شناخت قویتر باشد، تغییر هم بادوامتر و همیشگی خواهد بود.

مطمئن باشید همسر یا نامزدتان اگر به خواست شما در کارها و رفتارش تغییر ایجاد کند، باطنی و عمیق نخواهد بود و بیشتر نمایشی از تغییر است و اگر مایلید که او واقعا عوض شود، اجازه بدهید خودش طی یک زمان کافی این کار را انجام دهد نه از سر اجبار و خواست شما و مطمئن باشید که این روش درستتری است.

باید بدانید که هیچ فردی بهطور کامل عوض نخواهد شد و شما باید با برخی از خصوصیات اخلاقی طرف مقابلتان بهطور کامل کنار بیایید. در حقیقت تمام شنیدهها و تجربیات او به فرم دادن شخصیت، نقش اساسی داشتهاند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ